Miért kell fél autónyi helyeket kihagyni mindkét oldalon a parkolásnál?
Ezen már én is gondolkodtam.
A másik kedvencem, amikor merőleges beállásnál akkor távolságot hagynak, hogy ahol ki van jelölve fehér vonalakkal 10 autónak a parkolóhely, ott 8 autó fér el. Így tök fölösleges újabb parkolóhelyeket csinálni, hisz azokat sem használják ki, amik vannak. Persze sokan meg ezek után ráállnak a füves területekre, meg odaállnak, ahol közlekedni kéne a parkolóban.
A közlekedésben nagyon kijön, hogy mennyi bunkó ember van.
Hogy ki lehessen szállni anélkül, hogy másik ajtajának csapná az ajtót. A felfestések kb. 20 éve ugyanakkora helyet jelölnek, miközben a mai autók lényegesen nagyobbak. Ugye az evidens, hogy nem ugyanakkor hely kell VW Polo-nak és Ford Ram 150-nek?
Az sem mindegy hogy a vezető egy 160 centis filigrán nő, vagy egy 190 magas túlsúlyos férfi. Nem ugyanakkor hely kell nekik a ki-/ beszálláshoz.
#2, Ford Ram 150? Érdekes fúzió. :D
Kérdező: nekem például van egy olyan hobbiautóm, ami öreg és értékes, szoktam vele alkalomadtán parkolni a városban is. Ha valaki csinál nekem egy rányitást, azzal az átlagnál jóval nagyobb értékcsökkenést okoz, ráadásul javítani is necces, mert például színazonos ajtót találni hozzá már a jóisten se fog, ha igen, akkor meg az összes pénzért. Ezért bizony ne haragudj, de nem fogom megkockáztatni, hogy a Marikanéni a szatyrokkal nekicsessze a Swift ajtót, aztán egy cetlit se hagyjon ott mert akkor az neki pénzbe fog kerülni.
Mert bizony ez a másik oldala. Sokan rányitással, koccanással okoznak sérülést más autóján, és menekülnek, nehogy fizetni kelljen, arra meg tesznek rá, hogy a másik embernek ez mennyire szívás lehet. Ezért parkolnak nagyon sokan távolabb, mint kellene.
Aztán vannak még azok is - és bizony elég sokan, gyakorlatilag többségben -, akik egyszerűen nem tudnak parkolni, főleg párhuzamosan. Ők meg ezért állnak így, mert egyszerűen ennyit tudnak.
3-as
Jól van na, lemaradt egy nulla. :-D
Én a 70 kilómmal sem fogok 4 centire kinyitott ajtónál törlkeszkedni meg ívbe hajolni. Főleg hogy a kupém ajtajának vége az ülés támlája vonala mögött van.. kb egy méterre kell kinyitni az ajtót hogy kényelmesen ki lehessen szállni.
+ az esetek 80%-ában megállsz, jön egy ilyen hülye mint te aki szó nélkül belerúgja az ajtaját a szomszéd autó gyöngyház fényezésébe.
Párhuzamos parkolásnál a cserélődő kocsik eltérő hossza okozza a problémát.
Merőlegesnél pedig az, hogyha 1.5 hely maradt valahol, oda is be kell állni valakinek.
Nekem a lakótelepen meg az áruházi parkolókban már trljesen szétkúrták az autóm mindkét oldalát 4 évesen úgy néz ki, mintha hobbiból kővel dobálnám az oldalát. A szabvány parkolóhely 250 cm széles. Egy átlag autó tükrök nékül 190 cm, a nagyobbak 200 cm.
Szóval ha mindenki centire pontosan középen áll, akkor marad 60 cm kiszállásra, amiből az ajtó vastagsága 15-20 cm.
Es én hiába préselem ki-be magam óvatosan, a másik jön es izomból rákúrja az ajtót a kocsimra.
Már gonsoltam rá, hogy galambtüskével végig kéne ragasztani az oldalát, de lehet azt a rendőr nem díjazná.
80-as
Az a 60 cm a két oldalon együtt marad, vagyis oldalanként 30 cm.
#9: a vonalig igen, de ha a szomszéd is közepen áll, akkor 60 cm.
Nyilvan nem tudnak egyszerre ki/be szállni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!