Vajon jól mérem a hűtőfolyadék hőfokát?
Ki kell mérni, hogy jól működik-e a hőgomba. Az adja a jelet az ECU-nak, ami kapcsolja a ventit.
Ha nincs menetszél (dugóban araszolás), ebben a melegben normális is lehet ha sokszor felmelegszik.
A kiegyenlítőtartály nem jó hely. Tegyed a hőmérőt a belső fűtéshez bemenő csőre. (A kettő közül a melegebbre.) Ha olyan az autód, amelyik a meleg vizet nem zárja csappal, csak légtereléssel állítja a fűtést, akkor ez a legjobb hely.
Ha túlmelegszik a motor, akkor érdemes utánanézni, hogy hol kell légteleníteni a hűtőrendszert. Illetve lehet, hogy a hűtő kívülről elpiszkolódott vagy belül részlegesen eltömődött.
Ott nem igen fog valós értéket mutatni..
Mivel ezek a mai szutykok már agyon vannak elektronikázva így előbb utóbb úgy is szerelő lesz ebből.
Ha hozzáférsz elől a hűtőhöz akkor ott kellene a bemenő csőhöz tenni a hőmérő érzékelőjét, ez viszonylag elég pontos hőfokot mutatna.
Ha pirosba megy a mutató akkor semmiképp se használd az autót.
Lehet csak a hőgomba ad rossz jelet, lehet valahol testelési hiba van, de az is lehet, hogy valóban 120 fok körül van a vízhőfok és szépen megfőzöd a motort.
#5
"Ha hozzáférsz elől a hűtőhöz akkor ott kellene a bemenő csőhöz tenni a hőmérő érzékelőjét, ez viszonylag elég pontos hőfokot mutatna."
Erre én is gondoltam. Ez is jó lehetőség, de csak akkor mutat valós értéket, amikor nyitva van a termosztát.
én azt tenném, hogy hideg motornál a hűtősapkánál kivennék fél deci hűtővizet egy pohárba, azt betenném a mélyhűtőbe. pár óra múlva kiderül mennyi az annyi..
Ez az ingadozás levegős rendszert is jelenthet. Amikor így jártam, meleg motorral egy erős emelkedőn megálltam, vártam, hogy hűljön, és akkor lecsavartam a hűtősapkát,és kiderült televan-e?
A forró hűtővízuel vigyázni.
Mindenképpen legyen félig a tágulási tartály, és csurig a hűtő.
Ha ezután is jelentkezik a probléma, akkor erős vízsugárral lemosnám a hűtőt..
Ezután marad a hűtéstvezérlő gomba..
Termosztát nyit, mert melegszik a hűtőkör, kapcsol a venti.
Kívül mérni azért nincs értelme, mert a motortérben bekavar a motor veszteséghője.
OBD élőadatot néznék, általában 100-105 fokon kellene bekapcsolnia a ventinek, 95-98 fokon kikapcsolnia. Ez viszont típusfüggő. Haverom 2.5-ös SUV-ján folyamatosan megy a venti nyáron, motorleállitás után is 1 percet kb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!