Céges autók között miért van annyi plug in hibrid ha a felhasználók nagy része nem is töltögeti?
"#8: Mivel neked továbbra is meggyőződésed, hogy nem töltik őket, ezért igen. Mindenki megvezetett hülye, csak te vagy helikopter. Mint írtam, már ott az a réteg, akinek ez belső késztetésből fontos és fel fogja tölteni. És ahogy írták, sima hibriként még mindig jobb."
Nem állítom hogy senki nem tölti, természetesen van aki igen. A baj az arányokkal van. De ha csak ennyi ember tölti akkor összességében az ilyen flották sokkal környezetszennyezőbbek, mintha nem lennének elektromosak is részben.
"És ahogy írták, sima hibriként még mindig jobb."
Akkor viszont a cégek nem környezettudatosságból vásárolnak ilyen autókat, hanem a pénz miatt. És pont nem lesznek érdekeltek abban hogy pénzt költsenek pl céges parkolókban elhelyezett töltőállomásokra. Amit valahol megspórolnak azt sajnos nem költik el ilyesmire. Persze az sem megoldás hogy senki ne vegyen hibrid autót, szerintem az lenne a megoldás ha céges kocsikat használók is érdekeltek lennének abban hogy töltsék az autókat. Pl extra magánhasználati kilométereket kaphatnának érte ha kevesebb üzemanyag fogyasztást hoznak ki a kocsikból, az meg ugye csak úgy megy ha töltenék is otthon. Persze nem kivételesen csak ez. De ami most ennek ebben a formában semmi értelme. Beleraknak plusz tömeget az autókba amit csak cipelnek magukkal de kihasználva nincsen, így semennyire nem térül meg a legyártása közben keletkezett károsanyag kibocsájtás, és amíg működik is több lesz. Ha ez egy reklám szerinted ami arra ösztönzi az embereket hogy elektromos autókat vegyenek akkor ennél károsabb reklámot ki sem találhattak volna, még akkor sem ha helikopter vagyok.
"Akkor viszont a cégek nem környezettudatosságból vásárolnak ilyen autókat, hanem a pénz miatt."
Egy cég sosem lesz környezettudatos, ha nem profitál belőle előbb utóbb. A céget a profit érdekli és ez így helyes.
"Egy cég sosem lesz környezettudatos, ha nem profitál belőle előbb utóbb. A céget a profit érdekli és ez így helyes."
Tudom hogy nem ezt akartad mondani, de ha ennyire leegyszerűsíted akkor csak annyi értelme van hogy semmi jót nem tesz egy cég sem ha abból nincsen haszna. Bár szerintem azt is tekinthetjük haszonnak ha nem fulladunk bele a saját mocskunkba. Szerintem első körben az is jó lenne ha a cégek legalább olyan szinten lennének környezettudatosak ami egyébként nem jelentene többlet költséget számára. De még ezt sem teljesítjük. Legalábbis itthon nem.
Ha egy cégvezető fejével gondolkozom, még mindig jobb ha mindenki plug-innel jár, de csak 50% tölti, mintha az egész céges flotta csak dízelekből állna.
Egyébként nemrég mesélte az egyik ismerősöm, hogy a cégnél már van limit a CO2-kibocsátásban is, ezért nem választhatnak akármilyet a rendelésnél az arra jogosultak sem.
50% egy nagyon optimista megközelítés.
A valóság az hogy 5 év alatt 2 emberrel találkoztam aki tölti otthon saját kontóra. A többiek nem, mert a cég nem fizeti ki nekik, akkor ők ugyan miért töltenék, nincsenek semmivel motiválva. Sajnos nagyon kevés azaz ember aki a saját maga meggyőződéséből is otthon elektromosan "tankolja" a céges autóját a saját pénzéből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!