Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Céges autók között miért van...

Céges autók között miért van annyi plug in hibrid ha a felhasználók nagy része nem is töltögeti?

Figyelt kérdés
Ezek az autók így nemhogy keveset fogyasztanak hanem teljesen feleslegesen cipelik azt az elektromos meghajtási technológiát ami bennük van. Ahol valaki céges autót kap, az álltalában sokat közlekedik vele pl különböző munkaterületekre aztán hazaér lerakja az autót és másnap ugyanúgy használja, de otthon nem foglya a saját villanyszámlájára töltögetni hanem inkább csak tankolja. Akkor meg mi értelme annak hogy a cégek ilyen autókat vesznek/lízingelnek stb?
2021. aug. 14. 21:10
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
94%
Amíg zöld rendszámot kapnak a plug in hibridek, addig elég az az üzenet is hogy zöld a rendszám. Senkit nem érdekel, hogy többet fogyaszt, vagy nagyobb a károsanyag kibocsátása. A cégek a látszatra mennek.Meg még arra a pár kedvezményre, amit a zöld rendszám biztosít nekik. De ha szigorítás várható, és csak a teljesen elektromos autóknak lehet zöld rendszáma, nem hiszem, hogy váltanak kis hatótávolságú elektromosra. Annyit már szerintem nem ér a környezettudatos cég image.
2021. aug. 14. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 A kérdező kommentje:

"#8: Mivel neked továbbra is meggyőződésed, hogy nem töltik őket, ezért igen. Mindenki megvezetett hülye, csak te vagy helikopter. Mint írtam, már ott az a réteg, akinek ez belső késztetésből fontos és fel fogja tölteni. És ahogy írták, sima hibriként még mindig jobb."


Nem állítom hogy senki nem tölti, természetesen van aki igen. A baj az arányokkal van. De ha csak ennyi ember tölti akkor összességében az ilyen flották sokkal környezetszennyezőbbek, mintha nem lennének elektromosak is részben.


"És ahogy írták, sima hibriként még mindig jobb."


Akkor viszont a cégek nem környezettudatosságból vásárolnak ilyen autókat, hanem a pénz miatt. És pont nem lesznek érdekeltek abban hogy pénzt költsenek pl céges parkolókban elhelyezett töltőállomásokra. Amit valahol megspórolnak azt sajnos nem költik el ilyesmire. Persze az sem megoldás hogy senki ne vegyen hibrid autót, szerintem az lenne a megoldás ha céges kocsikat használók is érdekeltek lennének abban hogy töltsék az autókat. Pl extra magánhasználati kilométereket kaphatnának érte ha kevesebb üzemanyag fogyasztást hoznak ki a kocsikból, az meg ugye csak úgy megy ha töltenék is otthon. Persze nem kivételesen csak ez. De ami most ennek ebben a formában semmi értelme. Beleraknak plusz tömeget az autókba amit csak cipelnek magukkal de kihasználva nincsen, így semennyire nem térül meg a legyártása közben keletkezett károsanyag kibocsájtás, és amíg működik is több lesz. Ha ez egy reklám szerinted ami arra ösztönzi az embereket hogy elektromos autókat vegyenek akkor ennél károsabb reklámot ki sem találhattak volna, még akkor sem ha helikopter vagyok.

2021. aug. 14. 21:59
 13/23 anonim ***** válasza:

"Akkor viszont a cégek nem környezettudatosságból vásárolnak ilyen autókat, hanem a pénz miatt."

Egy cég sosem lesz környezettudatos, ha nem profitál belőle előbb utóbb. A céget a profit érdekli és ez így helyes.

2021. aug. 14. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
Szerintem azért lehet hogy sok céges kocsi hibrid, mert talán a márkakereskedés ad valamennyi kedvezményt ha flottában veszik őket (és ezzel javítják a márka hibrid autóinak a részét.
2021. aug. 14. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:

"Egy cég sosem lesz környezettudatos, ha nem profitál belőle előbb utóbb. A céget a profit érdekli és ez így helyes."


Tudom hogy nem ezt akartad mondani, de ha ennyire leegyszerűsíted akkor csak annyi értelme van hogy semmi jót nem tesz egy cég sem ha abból nincsen haszna. Bár szerintem azt is tekinthetjük haszonnak ha nem fulladunk bele a saját mocskunkba. Szerintem első körben az is jó lenne ha a cégek legalább olyan szinten lennének környezettudatosak ami egyébként nem jelentene többlet költséget számára. De még ezt sem teljesítjük. Legalábbis itthon nem.

2021. aug. 14. 23:16
 16/23 anonim ***** válasza:

Ha egy cégvezető fejével gondolkozom, még mindig jobb ha mindenki plug-innel jár, de csak 50% tölti, mintha az egész céges flotta csak dízelekből állna.

Egyébként nemrég mesélte az egyik ismerősöm, hogy a cégnél már van limit a CO2-kibocsátásban is, ezért nem választhatnak akármilyet a rendelésnél az arra jogosultak sem.

2021. aug. 14. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:

50% egy nagyon optimista megközelítés.

A valóság az hogy 5 év alatt 2 emberrel találkoztam aki tölti otthon saját kontóra. A többiek nem, mert a cég nem fizeti ki nekik, akkor ők ugyan miért töltenék, nincsenek semmivel motiválva. Sajnos nagyon kevés azaz ember aki a saját maga meggyőződéséből is otthon elektromosan "tankolja" a céges autóját a saját pénzéből.

2021. aug. 15. 00:49
 18/23 A kérdező kommentje:
Én nagyon maximum 20%-ra tenném vagy még annyira sem. Fogok linkelni róla tanulmányokat.
2021. aug. 15. 00:50
 19/23 anonim ***** válasza:
A kedvezmények miatt veszik ezeket a szutykokat, semmi másért.
2021. aug. 15. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
Érdekes, mert nálunk nincs egy hibrid céges autó sem. Hagyományos benzines és céges autók vannak. Igaz nem olyan gazdag cégnél dolgozom, ahol egy-két évente másikat lízingelnek. A legfiatalabb autók nálunk 2019-esesk. Ezek még sima benzines 4 hengeres kombi K Astrák. A cég saját nevén vannak. 200-250e km-es futásnál szokták őket selejtezni. Ez kb 5-6 évet jelent. Ekkor eladják őket és újakat vesznek. De nálunk nem is személyekhez kötött az autó. Úgy értem nem konkrétan kap valaki névre szólóan egy autót és hazaviheti, korlátlanul oda-jön-megy vele ahova akar. Hanem az autót mindig reggel telephelyen lehet felvenni és nap végén oda is kell leadni. Előtte egy kiíró rendszerben le is kell foglalni. Nem mindig ugyanazt az autót tudod foglalni, hanem amelyik épp szabad. Egy fél mondatot kell írni is hogy hova viszed, milyen célból. Menet közben menetlevelet kell vezetni, minden megállást km-óra állással rögzíteni. Ezt nem veszik annyira szigorúan, nem arról van szó, hogy pl út közben egy boltba nem lehet beugrani magánvásárlást intézni. Hazavinni céges autót csak kivételes esetben, előzetes engedéllyel, alapos indokkal lehet. Pl ha másnap reggel hajnalban indulsz munkaügyben az ország túlsó végébe. De lényegtelen is, mert ahogy írtam, nálunk egyetlen hibrid autó sincs. Egyedül a felsővezetőknek van saját használatú autójuk, de azok sem hibridek. És ezek sem drága luxusautók. Insignia, Octavia, stb szintű autóra kell gondolni.
2021. aug. 15. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!