Üzemanyagszűrő csere kisköbcentis dízelnél nem túlzás a 10e kilométerenként? Benzinesnél pedig a 30e km?
Elég százezernél is cserélni.
Majd nézd meg milyen a szűrő ennyi km után, de nem szabad nagyon koszosnak lenni.
Attól függ, hogy milyen az üzemanyag rendszer. Aki százezret mond (és most rád nézek #3), annak valami régi dízele lehet, 15 évnél tuti régebbi (maga az autó lehet, hogy nem, de maga az üzemanyagrendszer az igen). A modern dízelek a szar magyar minőségű gázolajjal tuti nem fognak egy szűrővel százezret elfutni.
A 10 ezrenkénti csere... hát az viszont talán tényleg túlzás. De nézd, egy átlagos hétköznapi kisköbcentis autóba a Filtron papír üzemanyagszűrő 3-5 ezer forint, Mann/Bosch meg 5-7. Nagyon maximum 10. Az olajjal viszont maximálisan igaza van a 10 ezer kilométerrel, 15 ezer még belefér, de annál több ne legyen, hiába ír a gyár 20 vagy 30 ezret. Szóval aki jót akar magának, az lecseréli az olajat 10, max 15 ezer kilométerenként és akkor szerintem az a pici extra költség, ami az üzemanyagszűrő, az nem szabad, hogy gondot okozzon.
"Üzemanyagszűrő csere kisköbcentis dízelnél nem túlzás a 10e kilométerenként? Benzinesnél pedig a 30e km?"
Lehet, hogy túlzás, de a dízel injektorainak sokkal finomabb a szerekezete, mint a benzinesnek. És a nagynyomású szivattyú (ha külön van) is nagyon érzékeny a szennyezőkre. Cserébe viszont minden ilyen dízel alkatrész jó drága. Szóval legalább olyan sűrűn érdemes cserélni, ahogy a gyár előírja.
Nekem 90 ezrenként írja a gyár a dízel üzemanyagszűrő cserét.
5-6 ezer nekem a Mann filter. 3 évente cserélem 30 ezer kmnél kb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!