Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kezdő motorosként rögtön...

Kezdő motorosként rögtön cross motort venni túlzás?

Figyelt kérdés

Nem sokszor motoroztam még életemben, de úgy gondoltam, hogy veszek hobbi célból egy cross motort.

Egy négy ütemű 250 köbcentis KTM-re gondoltam, mivel az szelídebb, kezesebb mint a kétütemű társai.

Egy jobbat választani szerintem fogok tudni, vannak haverjaim, akik crossoznak, ők tudnának segíteni. Erről azonban még nem meséltem nekik, hogy ezt tervezem. Először megkérdezem itt a hozzáértőket névtelenül, hogy meg merjem venni vagy a gyakorlatilag nulla tapasztalatommal inkább ne. Fontos, hogy nem versenyezni akarok pályán meg hajszolni a határaimat, hanem kimenni a motocross pálya környékére, egyszer-egyszer csapni egy kört. Nem tudom, hogy milyen mértékben számít a fizikum, azért leírom: 185 centi vagyok és 70 kiló, bár nem vagyok egy izompacsirta, de a kondim elég jó.



2019. febr. 19. 10:56
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
48%

A kilónak nincs köze hozzá, 55-60 kilós gyerekek uralják a verseny motorokat is.

Ha nincs gyakorlatod lehet jobb lenne egy kisebb, akár 50 ccm-es. Persze ezt is lehet hajtani normálisan, de nagyon hamar elszáll vele az ember.

2019. febr. 19. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

Igen csak megvenni, felhalmozni sem szeretnék annyi motort, már csak azért sem mert időm sincs sok megjárni a szamárlétrát meg pénzem sem. Ezért gondoltam, hogy inkább ráülök egy nagyra startból és megpróbálok vele óvatosan bánni.

Azt, hogy elszáll vele az ember hogyan érted? Egyáltalán nem tudnám uralni vagy épp azt gondolnám, hogy megy jól aztán megmutatná, hogy mégsem?

2019. febr. 19. 13:49
 3/19 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem lenne vele nagy baj. 125 2t is tudja azt amit a 250 4t. Csak a 4 t az ugye finomabb jármű.

50-es meg 85 ös meg ilyesmik azok nagyon kicsik. 85-ös is megy azért már de az kicsi termetre nagyon. 250-es az jó lesz szerintem

2019. febr. 19. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:

A 250 4T nagyon ideális kezdő motornak, viszont egy 125 2T-t kb a feléből fenn tartható. Hátránya sokkal agresszívebb :), nagy előnye 15-20 kg-val könnyebb.


A 4t nagyon karbantartás igényes, 2t gyakorlatilag csak hajtómű olajt és gyertyát kér tiszta légszűrővel.


Mivel minden motor felújítva kerül eladásra, ezért nem árt alapból darabokra szedni és újra csapágyazni a blokkot, bevizsgáltatni a főtengelyt és a hajtókart, ha szükséges cserélni. henger hónolás és új dugattyúval össze. És tudod hogy jó. Mert elég kellemetlen ha széttörik a dugattyú és átrendez mindent, vagy éppen a váltó fogaskerekek ledarálják egymást... hosszútávon olcsóbb.


És szinte mindig csak összeokádják az eladók, minimális hozzá értéssel. Éppen hogy csak menjen, mivel nagyon erős ez fel sem tűnik egy kezdőnek, vagy kicsit tapasztaltabbnak.


+Endurozásra erdőben sokkal jobb a 2T mert nem melegszik annyira, vagy a 4T nek kell egy ventilátort bekötni a vízhűtőjére.

2019. febr. 19. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:

Igen, értelek. Köszönöm a részletes, műszaki választ! (Ugyanúgy persze a többieknek is)

Csakugyan drágább a fenntartása, és ahogy a kettes válaszoló is, te is megerősítetted, kezes motor a 4t. Nekem jó lenne a 2t is, csak mint mondtam attól jobban tartok. Pörgős, könnyű ebből kifolyólag instabilabb gép. Az biztos, hogy azon meg lehet tanulni motorozni meg jobb élmény mint a lomhább 4t, csak nem tudom, hogy az nem volna-e megzabolázhatatlan nekem, ami ugrik ki alólam.

2019. febr. 19. 15:40
 6/19 anonim ***** válasza:
52%

Alapvetően bármelyiket is választod ki fog menni alólad, ha szerencséd mikor jön vissza nem talál el.


Nekem volt mindkét típus és ez alapján irtam a tapasztalataimat. 4t re volt olyan hogy 650000 ment rá, de 400 alatt sose volt. 2t max évi 300ba mindig megállt.


Mint korább is irtam nem midegy hogy rendszeres karban tartod vagy csak életben tartod, hogy éppen hogy csak menjen. Gondolom aki leértékelt az utóbbi csoportba tartozik vagy még motorozni sem tud.


Egy keményebb max 0.5-1 órás erdei motorozás után a 4t vel félre kell állni kb 10-15percre mert megforralja a vizét.

2019. febr. 19. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:

Vagyis minimum 400.000-be került minden évben egy 4t fenntartása?

Az elég sok azért... Gondoltam, hogy kéthetente ha megyek 1-2 órát akkor az nekem bőven elég lesz 1-2 évig anélkül, hogy sokat költenék rá a teljes motorgenerálon kívül, amit rögtön a megvétel után csinálnék.

Nem tudom, nekem közelebb áll a szívemhez egy 4t mint egy 2t. Azzal sokat kell foglalkozni rendszeresen, pacsmagolni vele, többször váltani, pörgetni, kiszámíthatatlan. Nekem ez nem menne, nem tudnék úgysem jól motorozni vele. Nem vagyok szerelő, nagyon nem is értek a bütyköléshez.

Ha tudsz még valami negatívumot írd le kérlek, hogy hadd gondolkozzam tovább mert ennyi alapján nem tettem le a 4 üteműről.

2019. febr. 19. 23:29
 8/19 A kérdező kommentje:

Elolvastam ezt a cikket, itt is inkább a 4t-re szavaznak.


[link]

2019. febr. 19. 23:31
 9/19 anonim ***** válasza:
Ilyen célra mindenképpen valamilyen endurocrosst ajánlok.pl KTM EXC,Honda crfx ,Yamaha wr stb 250-es 4t-t ajánlok.Kezeseb,olcsóbb fenntarthatóság.cross testvéreihez képest.Sokkal jobban megfelel egy hobbi motorosnak.
2019. febr. 19. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:
Az EXC tetszik, de a japán motorokat nem igazán szeretem. Különösen a Yamahát, Hondát nem. Suzuki rmz 250 jöhetne még szóba a ktm-en kívül.
2019. febr. 19. 23:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!