Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kezdő motorosként rögtön...

Kezdő motorosként rögtön cross motort venni túlzás?

Figyelt kérdés

Nem sokszor motoroztam még életemben, de úgy gondoltam, hogy veszek hobbi célból egy cross motort.

Egy négy ütemű 250 köbcentis KTM-re gondoltam, mivel az szelídebb, kezesebb mint a kétütemű társai.

Egy jobbat választani szerintem fogok tudni, vannak haverjaim, akik crossoznak, ők tudnának segíteni. Erről azonban még nem meséltem nekik, hogy ezt tervezem. Először megkérdezem itt a hozzáértőket névtelenül, hogy meg merjem venni vagy a gyakorlatilag nulla tapasztalatommal inkább ne. Fontos, hogy nem versenyezni akarok pályán meg hajszolni a határaimat, hanem kimenni a motocross pálya környékére, egyszer-egyszer csapni egy kört. Nem tudom, hogy milyen mértékben számít a fizikum, azért leírom: 185 centi vagyok és 70 kiló, bár nem vagyok egy izompacsirta, de a kondim elég jó.



2019. febr. 19. 10:56
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
Rmz 250 egy hulladék, nézz utánna a nyavajáinak.
2019. febr. 20. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
47%

Abba az évi 300000-ba venne voltak az összetört dolgok is (4t évi átlag 400000). pl a tavai szezonba 2T vel 2 kormányt, 3 kézvédő szettet, 1 farok idomot, és 2 oldal idomot kellett rá vennem. az összes többi a motor karbantartása, pl kuplung javítás, hajtómű olaj csere 8 üzem óránként, irídiumos gyertya csere 10-15 ü.óránál (mikor elkezd ingadozni az alapjárat cserélni kell), légszűrő csere max 10 mosás után, mert elvékonyodik a szivacs, a légszűrő olaj elég húzós árba van. max 45 óra után dugattyú csere+henger hónolás!, 3. hengerszett után hajtókar csere, ennyit a kuplung nem bír ki...

Tavaly 42 órával adtam el így már nem én cseréltem a dugattyút, de akinek eladtam mindenről adtam tájékoztatást


Mi átlagba egy vasárnap délutánt motoroztunk el ami kb 4-5 üzem óra volt, addig mentünk amíg volt benzinünk. általában 13:00- 19:00, de néha tovább is. szóval 2 hetente olajcsere volt


Az első mcim 2006-os 250 RMZ volt, ez a szezon kb 80%ba mindig rossz volt, beégett szelepek, vezérlés szett 2 hónap volt mire megérkezett, szétesett a váltó... és mikor azt hittem minden jó végre akkor a berugó kar mechanikája esett szét... ezután szabadultam tőle. és Honda CR125 lett helyette.


2T-ből Honda és a Kawasaki a csúcs, bár a honda alu váza állítólag kissé merev re sikerült, de ezt én sosem vettem észre, én csak kicsit tudok motorozni.

2019. febr. 20. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:

Értem :)

A Suzukiról akkor le is mondtam ezek után. Nem is tudtam róla egyébként szinte semmit, csak annyi, hogy tetszett és úgy gondoltam, hogy japán aztán jó kell legyen, van is itt néhány srácnak.

Persze én szépen karban szeretném tartani, nem csak, hogy éppen elfusson.

Mi az ami szerinted lehet buktató vagy gyanús egy hirdetés alapján? Vagy mi alapján bökhetek rá egyre jobban mint egy másikra?

Néztem egy 2012-es sxf250-est 2.800 euróért. Ránézésre tökéletes állapotban vannak a motorok. Valamint látta megy 2008-as ugyancsak sxf 250-es, 2300-ért. Nem kevés az az 500 euró különbség ahhoz képest, hogy az egyik 4 évvel idősebb mint a másik?

2019. febr. 20. 10:46
 14/19 A kérdező kommentje:
Most ez nyilván csak két példa volt, nem ma akarom őket megvenni, csak ez a kettő megtetszett, és ha már ennyire benne vagyok/vagyunk a témában akkor gondoltam megkérdezlek téged.
2019. febr. 20. 10:48
 15/19 anonim ***** válasza:
Nézd át az KTM EXC Yamaha wr-eket.Teljesítményét jobban ki tudod használni.Egyáltalán nem leszel lassan mint egy crossal.Kevesebbszer kell bele nyúlni a blokkba is.3000eur környékén már szép darabokat lehet találni.Próbálj ki egyet és vigyél magaddal valakit aki ért a motorokat.
2019. febr. 20. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

A WR szóba sem jöhet. 450-es a legtöbb, régiek vagy vadi újak, inkább túramotornak néznek ki, nem tetszik.

Az exc-ből is túl sok a nagy köbcentis (450,525). Ami van 200,250 az meg általában 2 ütemű.

2019. febr. 20. 12:01
 17/19 anonim ***** válasza:
Nálunk jobb a választék.A crossokból meg a endurocrossokból is. (Szlovákia)
2019. febr. 20. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Ja, vagy úgy. Nézelődök még az exc-k között, de elég gyenge a felhozatal.

Az sxf mivel hátrányosabb mint egy exc?

2019. febr. 20. 12:37
 19/19 anonim ***** válasza:
Sxf jobban ki van hegyezve a motorja,más áttételű a sebváltója.meg keményebb a futóműve.kb ennyi.Amugy megbízhatóság ezeknél a 4t crossoknál ahogy a forumokból kivettem magason 1.Yamaha........2-3 kawasaki-ktm..4-5 honda-suzuki.
2019. febr. 20. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!