Mitől rángat az autó?
Az alany egy VW Golf 3 1.6 (AEE) benzines példány.
Gázadásnál és gázelvételnél és berántja a kasztnit. Mindegy, hogy kicsi vagy nagy gázt adok, ugyanannyira rántja meg. 1-2-3 sebességbe érzésre egyformán nagy, 4-esben kicsit enyhébb, 5-ösben már egész tűrhetően rántja meg a kasztnit, ha ebből következtetni lehet valamire.
Mivel mindegy a gázadás mértéke, gondolom inkább lehet valami futómű gond, mint motorikus.
Volt egy baleset, akkor a bal féltengely és valami összekötő gömbfej cserélve lett.
Később az összes motortartó bak is cserélve lett.
Nem lett javulás.
A motor nem 100 százalékos, az egyik henger gyengélkedik picit, mert kopottas már, de különösebb gond nincs vele, néha egy kis alapjárat ingadozás. Nem gondolom, hogy ennek köze lehetne hozzá.
Az olajleválasztóm viszont eldugult egy ideje, ennek lehet köze hozzá?
Jövőhéten lesz cserélve.
Nyilván mivel nem jut vissza a kartercsövön keresztül a légszűrőházba a gáz, ezért a nyomás miatt köpi ki az olajat a nívópálcánál és az olajsapkánál.
Ez sem hiszem, hogy befolyásolná, mert ameddig nem volt eldugulva is rángatott, most meg ugyanúgy utat talál magának a kifelé, tehát nincs túlnyomás benne.
Valamint, mint írtam, gázelvételnél is ránt ugyanúgy.
Milyen alkatrészeket lehetne még kicserélni a futóműbe, ha az a ludas szerintetek is? Vagy bármi más tipp, javaslat?
"A berántja alatt azt értem, nem a szokásos gyorsítás és lassítás érzés jön gázadásra és elvételre, hanem mint mikor vontatnak téged és gyorsan indul el, miközben laza a kötél"
Ahogy mondtam, holtjáték a hajtásláncban. A laza kötél is egy holtjáték. Mint amikor egy fogköz nagyobb, mint a fog. Amíg a fog mozog a résben, addig nincs hajtás. Azután hirtelen megüti a fogköz oldalát és nagyot lök.
Ez okozhatja a kattogást is, de lehet, hogy a féltengely egy külön hiba.
Próbáld ki, hogy megemeled az egyik kereket és forgatod előre-hátra miközben az autó sebességben van. Ezzel sokkal kisebb erőt tudsz kifejteni, mint a motor, de talán erre is lesz hanghatás.
"Értem és akkor ezzel a hajtáslánccal mit lehet kezdeni, hogy újra jó legyen? Miket kell hozzá kicserélni?"
Nem mindegy, hogy hol a hiba és milyen mértékű.
Az én autóm is ad ilyen hangot, ha nagyon hirtelen motorfékre váltok, vagy motorfékről hirtelen gázt adok, vagy teszt kedvéért ezeket váltogatom. Immár 19 éve ilyen és nem romlik. És nem csinálom ezt a tesztet, hanem úgy váltok, hogy a kuplung fogásponton minél kisebb legyen a fordulatszámkülönbség. Ha nem súlyos, Te is elfogadhatod, hogy ez ilyen.
Ha a korábban említett kerékfelemeléssel tudod reprodukálni a hatást, akkor a féltengely megfogásával a külső csuklót tudod felmenteni vagy megvádolni.
Marad a differenciálmű, a váltó fogaskerekei, a kuplungtárcsa rugói és a kettőstömegű lendkerék (ha van). Talán tudod a hang forrását lokalizálni autós sztetoszkóppal vagy egy nagy csavarhúzót a füledhez szorítva.
De lehet, hogy a legjobb nem törődni vele.
#14: Igen, akkor a váltókar is táncol motorfék és gáz közt, tudtommal a Golf is rudas, nem bowdenes, szóval azt könnyű kiszúrni.
Egyébként normális szerelő megy vele egy kört és csak abból éreznie kell minimum körülbelülre, merre van a hiba, gáz- és motorfék késés, szétesett hajtáslánc vagy motorbak.
Jut eszembe ez hátha segít leszűkíteni a hiba forrást, ha szépen váltok magasabb sebességi fokozatba, akkor egyáltalán nincs rángatás.
De utána ugyanúgy ha már sebességbe van es csak simán gázt adok/elveszem akkor ugyanúgy rángat. Tehát csak akkor nincs rángatás, ha váltáskor gyorsítok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!