Mitől rángat az autó?
Az alany egy VW Golf 3 1.6 (AEE) benzines példány.
Gázadásnál és gázelvételnél és berántja a kasztnit. Mindegy, hogy kicsi vagy nagy gázt adok, ugyanannyira rántja meg. 1-2-3 sebességbe érzésre egyformán nagy, 4-esben kicsit enyhébb, 5-ösben már egész tűrhetően rántja meg a kasztnit, ha ebből következtetni lehet valamire.
Mivel mindegy a gázadás mértéke, gondolom inkább lehet valami futómű gond, mint motorikus.
Volt egy baleset, akkor a bal féltengely és valami összekötő gömbfej cserélve lett.
Később az összes motortartó bak is cserélve lett.
Nem lett javulás.
A motor nem 100 százalékos, az egyik henger gyengélkedik picit, mert kopottas már, de különösebb gond nincs vele, néha egy kis alapjárat ingadozás. Nem gondolom, hogy ennek köze lehetne hozzá.
Az olajleválasztóm viszont eldugult egy ideje, ennek lehet köze hozzá?
Jövőhéten lesz cserélve.
Nyilván mivel nem jut vissza a kartercsövön keresztül a légszűrőházba a gáz, ezért a nyomás miatt köpi ki az olajat a nívópálcánál és az olajsapkánál.
Ez sem hiszem, hogy befolyásolná, mert ameddig nem volt eldugulva is rángatott, most meg ugyanúgy utat talál magának a kifelé, tehát nincs túlnyomás benne.
Valamint, mint írtam, gázelvételnél is ránt ugyanúgy.
Milyen alkatrészeket lehetne még kicserélni a futóműbe, ha az a ludas szerintetek is? Vagy bármi más tipp, javaslat?
Még valami, ami miatt futómű hiába rá gyanakszok, bár a szerelőm mindent rendben talált rajta.
Szinte teljesen kitekert kormánynál álló helyzetből indulásnál vagy alacsony sebességnél néha hangos folyamatos kattogó hang hallatszik, amíg ugyanabban a szögben fordulok a kocsival.
“ Szinte teljesen kitekert kormánynál álló helyzetből indulásnál vagy alacsony sebességnél néha hangos folyamatos kattogó hang hallatszik, amíg ugyanabban a szögben fordulok a kocsival.”
Ez féltengely probléma lehet. Az cserés lesz szerintem.
Ha a futóműben tényleg minden rendben, motorbakok, váltóbakolás is, akkor meg kéne nézni a motor vákuumcsövezéseit, ha ott gáz van, előfordul, hogy a gázadás és a motorfék mód közt nem finom, hanem erősen koppanós az átmenet.
"a féltengely cserélve volt."
És rendesen, bekattanásig be is lett tolva?
Mert ha nincs bent teljesen, tud az szólni rendesen alászedve, terhelve.
" Gázadásnál és gázelvételnél és berántja a kasztnit. "
Mi az hogy berántja a kasznit?
Nem azt érzed, hogy van némi holtjáték a hajtásláncban?
Az nem "rántja" meg az autót, de amikor hajtásból hirtelen motorfékre váltasz, vagy vissza, akkor lehet egy kis lökés és egy erőteljes hang.
4 kocsi van a családban, meg ezeken kívül is ültem már egy párban. Amit ez a kocsi művel az nem normális. A berántja alatt azt értem, nem a szokásos gyorsítás és lassítás érzés jön gázadásra és elvételre, hanem mint mikor vontatnak téged és gyorsan indul el, miközben laza a kötél, aztán olyat ránt rajtad hogy a nyakad kitörik hátra.
Na így már remélem mindenki érti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!