Ez marketing csupán?
Létezik ugye a Tesla Model 3, Polestar 2, Taycan, stb.
Nagykapacitású akkupakk, lóerő és nyomatéktengerek, 400-440, illetve akár 600 km hatótáv. Mi lenne ha mondjuk ezt az akkupakk csomagot mondjuk élhető hétköznapi autóba pakolnák, szoftveresen limitált végsebesség mellett, és nem 3-400 lóerők lennének? Akkor talán tényleg dízelgyilkossá válnának.
Szóval jól látom hogy ez csak marketing, tudatos visszafogása a témának?
Milyen élhető hétköznapira gondolsz? Miért nem élhetőek ezek?
A hatótávmérésnél nem a maximális sebességgel megtehető távot adják meg hanem normálisan közlekedve, ez igaz a belsőégésű motorral szerelt autókra is, tehát a Prius nem 4 litert fogyaszt ha egy téglával kitámasztod a gázpedált. Emiatt felesleges limitálni a végsebességet.
Szintúgy a nyomatéknál is igaz ez, nem csak padlógáz és satufék létezik. Az elektromotor sajátosságai miatt van ez az előny ami nagyon jó reklám, de semmivel sem fogyaszt többet ha egy nagyteljesítményű motornak óvatosan adagolod az energiát mintha szoftveresen lenne ugyanez limitálva.
A váltás elkezdődött, homokba lehet dugni a fejeket de ez már megállíthatatlan. Nem az a gond nincs dízeles hatótáv és hogy lassabb tölteni, egyszerűen van még ez a generáció amelyik ebben nőtt fel és nem akarják elfogadni hogy hangtalanul megy az autó, inkább mindenféle félinformáció alapján fossa a hülyeséget (többet szennyez, akksi a szeméttelepen végzi, nem bírja el a hálózat, kigyullad stb), persze informálódni nem mer igazából mert akkor szembe kellene nézni a számára szomorú igazsággal.
Én egy részét nem értem csak a dolognak, az az hogy miért is ragaszkodunk ennyire a hatótávhoz és a 3 perces tankoláshoz? A vonat kötött pályán és időben jár. Elfogadjuk, használjuk.
A motornál nem véd körbe kasztni és ki vagyunk téve az időjárásnak. Elfogadjuk, még rajongunk is érte.
A hajót dobálja a hullám, ha olyan az idő akkor egyszerűen használhatatlan. Elfogadjuk, aki megteheti még vesz is magának és képes fizetni a tárolásáért.
Az elektromos autónál sűrűbben kell megállni és tartani egy 20 perces kényszerpihenőt. És? Mi van akkor? Ahelyett hogy indokokat keresnék hogy miért nem jó miért nem lehet azt nézni hogy miért jó?
Na sebaj, egy generáció alatt kikopik ez a probléma is.
1/1 Beviz Elek ***** válasza:
Szerintem az a gond hogy a nagy magyar átlag számára teljesen megfizethetetlen ez az egész. A normális villanyautózás JÓCSKÁN 10 misi felett kezdődik. Az a belépő szint. A nagy átlag 6-7 millióért nem fog egy csutka fapados virsli gumis guruló moped bódét venni hanek inkább vesz egy használt benzinest.
Értem én ,hogy az űjhajóturizmus (lol) korában divat véres kardot rántani benzin/dízel témában, de ehhez az is kellene hogy elérhető legyen egy átlag melós számára is a villanyautózás.
Nézzél már szét kicsit egy parkolóban: 1,4 astra, 1.3 swift, Focusok, Mondeok 2005-ből, golfok, passat munkáskocsik. Kva messze vagyunk a villanyautózástól
Kérdező!
Azt a nagy teljesítményt nem muszáj felhasználni. Ugyanúgy ahogy ha óvatosan bánsz a gázpedállal egy sima üzemanyagos kocsinál, az elektromosnál is nő a hatótáv ha bírsz a jobb lábaddal.
#2
Nincs ezzel semmi gond, egyértelmű hogy nem lehet 10-15 éves lepukkant autókat gyártani, le kell gyártani a fapadost (pl Dacia Spring) és meg kell várni míg eltelik 10-15 év hogy az Astra és a Swift helyett a lepukkant elektromosok álljanak a parkolóban. Új technológia, még drága hiszen az alapanyag is drágább, a példányszám is kicsi, nincs ezzel semmi gond. A problémám az hogy miért kell foggal-körömmel ragaszkodni a zsákutcához, miért kell ragaszkodni ahhoz amit igazából eddig sem sokan használtak ki de az elektromos nem is tudja nyújtani.
"Szóval jól látom hogy ez csak marketing, tudatos visszafogása a témának?"
Nem jól látod. Egy korszerű, hosszú távon is működőképes akkumulátorcsomag piszok drága. Annyiba kerül, mint egy középkategóriás autó, de akkor még nincs körülötte bódé, nincsenek alatta kerekek, nincs hajtás, csak sok kWh-nyi energián csücsülsz, amit legfeljebb úgy tudsz kinyerni, hogy összekötöd a két pólusát és k***a nagyot szikrázik.
Ha eköré autót építesz, az árban versenyképtelen lesz a mai családi autókkal. Senki nem fog majd' 20 millióért Opel Astra-méretű kompaktot venni, mikor a negyedéért is kap. A nagy és drága autókra vágyó vevők viszont kiadnak ennyi pénzt, csak akkor elvárják, hogy legyen is nyoma a pénzüknek. Az ő autójuk gyorsuljon jobban, mint a Bugatti Veyron vagy Chiron, legyen benne mindenféle csodás funkció, vezesse önmagát - ezért már leteszik a forintban tízmillókra rúgó vételárat. Átlagos Jóska viszont nem fog csak azért sokat fizetni, hogy hétfőtől péntekig villanyautóval járjon dolgozni, évente egyszer pedig azzal menjen a család nyaralni.
De ebben semmi új nincs: minden csúcstechnika a luxuskategóriában jelent meg először, onnan "szivárgott lefelé". Például az elektronikus ABS a Mercedes-Benz W116-ba került bele először, aztán mikor a technológia fejlődése miatt elérhető árú lett, már a legkisebb autókban is ott volt. Pedig lehet, hogy annak idején, a '70-es évek végén a korabeli Ford Escortokban, Fiat 131-ekben vagy Renault 5-ösökben is lett volna rá igény, de akkor még olyan drága volt, hogy csak a luxusautók vevői tudták megfizetni.
#1 Nem elfogadni nem tudom, sőt, nagyon is hajlok az újdonság felé, de DRÁGA!
3 millió egy Peugeot Ion-ért, ami jó ha tud 100 km-t? Városba tényleg mindegy, de kijönni nem tudsz vele.
4-5 millió körül alakulnak a kevésbé lefutott de csak 24 khw-s, értelmesebb Leaf-ek.
És innentől a csillagos égig mennek az árak. Az üzemanyagon amit ráköltenék évek alatt persze sokat lehet spórolni, de egyszerre sok megvenni...
Ha azért a 3-3.5 millióért olyan autót tudnék venni ami még legalább 100-150 ezer km-t kiszolgál és kibír télen is 200 km-t, akkor az már élhető, mert a legtöbb távra elegendő lenne bőven.
Ahogy néztem, ennek kb. a Renault Zoe tesz manapság eleget, de abból se mind.
Nincs az a 3 milliós elektromos kocsi ami kibír neked télen 200 km-t.
Nekem nem érné meg az elektromos. Megyek egy évben kb 15E km-t 7l alatti vegyes fogyasztással. Elektromossal kijönne kb 2 literre, a kettő között 300E forint a különbség évente. Igen ám, de ha venni akarok egy nagy hatótávú elektromost, csak a casco-m a mostani évi 100k helyett 350-ről indulna (kia eniro-ra csináltam egyik nap kalkulációt), magyarul amit spórolnék üzemanyagon, azt kifizetem biztosítónak.
És akkor még nem beszéltem arról, hogy azonos kategóriában milliókkal drágább az elektromos és komprumisszumokat kell kötni vele.
Szóval az a helyzet, hogy míg ezek jobban elterjednek majd az legalább 5, de inkább 10 év, ennyi idő biztos kell ahhoz, h fejlődjön a technika eleget a hatótáv növelés és/vagy árcsökkentés grafikonján.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!