Mennyire gyakori ez, hogy kisebb köbcentis benzines autókat már 50-nél ötödikbe rakják? Amit tudom, hogy azért csinálnak mert kevesebbet eszik meg mert "kímélni" akarják a motort.
Váltóáttétel- és motornyomaték-függő.
A Swift nem szerette az ötödiket 50-nél.
A mostani Cordoba simán tud ötödikben 50-nel "sailing" módban síkon könnyedén menni, persze gyorsításhoz illik visszaváltani.
A lényeg, hogy ne kapjon nyomatékterhelést a motor alacsony fordulaton, mert az szépen oválisra koptatja a hengerfuratokat és pápá, kompresszió.
A túlzott pörgetés, mondjuk egy városban ötvennel folyamatos harmadikban sem jó, csak az nem a motornak árt, hanem a tankolásnál a pénztárcádnak (azért ez is motortípus-függő, egy RX8-as valószínűleg éppen a harmadikat értékeli :D).
Erre simán a kocsit használva, szokva rá kell érezni, milyen tempón melyik fokozatban tudsz motornak kényelmesen, takarékosan utazni illetve melyikben kigyorsítani.
#7, igen, de a kamionnak 1800 a max fordulata, nekem meg 7500..
Nyilván nekem 3500 körül van meg a nyomatékcsúcsom..
A konténerhajó meg tudod hol adja le a csúcsot? 102RPM-en, igen jólolvasod, SZÁZKETTŐ. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!