A kis kapacitású turbós benzinmotorokról azt mondják, hogy kevesebbet fogyaszt a kocsi mint szívómotornál és kisebb a károsanyag kibocsátásuk. Mi indokolja ezekne az erőforrásoknak a sikerét?
A turbós benzinek jobb hatásfokkal üzemelnek, mint a szívók.
A fogyasztás azért csak decikkel tér el, mert a turbóssal sokkal többet meg lehet etetni, mint egy szívóval, cserébe jobban is megy. Egy kis 1.4 turbóbenzin teljesítménye annyi, mint egy 2 literes szívóé, viszont attól azért jóval kevesebbet eszik.
Ha ugyanazt a tempót autózod vele, mint egy szívó 1.4-gyel akkor a fogyasztásban sem lesz különbség.
mert kis terhelésen kis fordulaton kevesebb energiát emészt fel a motor mozgatása..
Ez a lényeg..
Ez tesztpadon kimutatva tökéletes, az eus tesztciklus lassu ovatos közlekedésre van kitalálva.. ott kell megfelelnie.
Terhelés alatt más a helyzet, a nagy hőtermelés miatt benzin elpárologtatásával hűtik a hengereket ergo tuldusít, itt már azért tudnak zabálni ezek a kis dögök.
Példa, van egy vw passat méretű autóm, modern 2.5 szivo benzin..
gps szerinti tartós 180-190nél tankolással mérve 9.4et evett.
gps szerinti 110nél eszik 6.4 litert.
városban 8 liter körül van el, budapesten.
spritmonitor. de felmész passat 2015től 1.4 és 1.8 motorok tehát 190 loig keresel.
1.4es 6.11 a legkevesebb, 125 lovas, de inkább a 7 liter a jellemző vegyesben.. ha nem sokat budapestezek de van autóut akkor 7.3 körül megállok.
az 1.8as ami 180 lovas máris 8 liter alatt nincs. turbós benzines. ott 9 liter az átlag, de a 11 liter is megvan. 9 litert nekem városban csak budapesten se evett kivéve ha 180-190 között megyek.
2 literes szivó motorral ugyanez az autó szerintem az 1.4 alatt lenne.
Szóval az eu-s teszteknek kell megfelelni ott nagyon jó.
Ennyi a sikere..
mazda 6 2.5 benya, 2015ös
a spitmonitoron van olyan bolond aki 6.3as átlaggal jár vele de az beteg.. gyakorlatilag tud olyan keveset enni mint az 1.4es passat.
a 2 literes motorral meg 5.x literek lazán.
"Mi indokolja ezekne az erőforrásoknak a sikerét?"
Mert olcsó és egyszerű megoldást kínál arra,hogy megfeleljen az Euro6 normáknak.
A másik pedig az,hogy az átlag júzert az érdekli,hogy minél nagyobb nyomaték,minél kisebb fordulaton.Mert amit forgatni kell,az rizs,az elromlik,az ördögtőlvaló és hasonlók.
A Mazdánál nem kis szaktudást,pénzt és időt öltek abba,hogy 2017-ben sorozatgyártásban legyen Euro6-os szívó,ami 7000 fölé pörög,meg olyan dízel,ami plusz adalék nélkül teljesíti a kibocsátási normákat.
"A fogyasztás igazából csak decikkel tér el"
Ez bizony nem igaz. Ugyanis literekkel is takarékosabb lehet a turbós. Nem beszélve arról, hogy mennyivel jobban megy a turbó miatt, mint a szívó társa. És a turbó benzinesen jó hosszúak a fokozatok, mint egy dízelen, így 140-nél sem zabál, és keveset pörög, nem úgy mint a szívók.
", van egy vw passat méretű autóm, modern 2.5 szivo benzin..
gps szerinti tartós 180-190nél tankolással mérve 9.4et evett. "
LOL.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!