Mennyire gyakori ez, hogy kisebb köbcentis benzines autókat már 50-nél ötödikbe rakják? Amit tudom, hogy azért csinálnak mert kevesebbet eszik meg mert "kímélni" akarják a motort.
Figyelt kérdés
Sőt akkor is amikor 4en ültünk egy kocsiba. Úgy tudom hogy az alacsony fordulaton való járatás pontosan olyan káros mint az esztelen pörgetés. Ki hogy van vele? Vagy milyen tapasztalata van?2021. júl. 28. 08:21
1/16 D. Brasco válasza:
"Úgy tudom hogy az alacsony fordulaton való járatás pontosan olyan káros mint az esztelen pörgetés."
Ha meleg a motor,akkor kinyomhatod a szemét is nem káros,és nem árt a motornak.
Az alacsony fordulaton való kínoztatás viszont igen hamar megöli.
2/16 anonim válasza:
azért mert nem mind1 hogy mondjuk 8 szelepes vagy 16, egy 60 lóerős 1.4-es skoda fabia 8 szelepes változata simán bírja az 5.-et 50-nél mert nyomatékos, ellenben van egy másik 1.6-os 110 lóerős 16 szelepes autóm is, az még a 4.-et sem szereti nagyon 50-nél, pedig 6 sebességes. Mondjuk ez függ azért a váltó áttételétől is, de általában ez a döntő dolog ahogy észrevettem. Ismerősnek van ugyancsak 1.6 os ~110 lóerős turbódízele mint az enyém, az is 6 sebességes, de az 8 szelepes, sokkal szebben húz, nem kell pörgetni, és jobban bírja az alacsonyabb fordulatot is.
3/16 anonim válasza:
A magas forrdulattal nincs semmi baj, hidegen 3000-ig de kis gázzal, melegen meg akár tiltasig csőgázzal sem lesz probléma.
Kis fordulaton erőltetni meg nagyon káros, cserébe semmivel nem fogyaszt kevesebbet, rosszabb hatásfokú munkapontba hozod ezzel a motort.
4/16 anonim válasza:
A hajtókarcsapágyak szeretik ha 30-nál már ötödikbe kapcsolsz és 1200-as fordulaton nyomkodod neki a gázt. :D
5/16 kojee válasza:
Én pl szoktam, enyhe lejtőn ha csak sebesség megtartásához kell/gurulok, ha meg teljesítmény kell akkor forgatva van. Ha valaki nem érti,hogy mi történik a kocsiban, hogyan működik,akkor ezer féle módon tudja kicsinálni. Ha nem érzi,hogy erőlködik, vagy indítás után pörgeti mint őrült azt egyformán káros a motornak. Az meg,hogy milyen indokot talál a saját hülyeségére az ő dolga, saját pénzét szórja el...
6/16 anonim válasza:
Néha hallani is a hajtókarcsapágy hangját ha túl alacsony fordulaton akarsz túl nagy nyomatékot leadatni vele az alapjárat közeli alacsony olajnyomás asszisztálása mellett.
7/16 anonim válasza:
én azért ezt az állítást megcáfolnám, a kamionok amikor 24 tonna súlyt visznek simán 900-as fordulaton mennek hegynek felfelé, te mint laikus józsi azt érzed hogy erőlködik meg nincs ereje, de valójában csak nyomatékból húz és nem fordulatból... ez az autókra is igaz, csak mert nem lő ki a segged alól rohadtul nem jelenti azt hogy erőlködik, vagy hogy bárminek is bármi baja lenne, ez nagyon attól függ hogy tervezték azt a motort meg váltót ... ha igaz lenne amit professzor 5-ös meg 6-os mond akkor nap mint nap törnének a hajtókarok ...
8/16 anonim válasza:
#7: a kamion motorja úgy van tervezve, az az üzemi fordulatszáma, ott is van megfelelő kenés.
Kepzeld a hajómotorok meg olyan fordulaton járnak, ahol a nyomatékozsdízsel lefullad.
9/16 kojee válasza:
A kamionok jelentös része ha jól gondolom nem kis köbcentis benzines személygépjármű,ha nem nagy diesel tehergépjármű. Gondolom kedves 7-es azzal egyetért,hogy pl a szívó a benzin motorok nyomatékgörbéje kicsit eltér egy turbós dieselétől,ìgy pl az optimális felhasználás is. Én a kérdező írásából arra gondoltam mikor valaki 50nél 5ben (kis ccm benzinmotor esetén)gyorsítani próbál padlógázon, és ebben az esteben a motor terhelése is hatványozottan nő,ami értelem szerűen életartam csökkenéshez vezet, de azt nem írtam hogy azonnal kifingik, viszont azt igen hogy ha nem érti a működést és ehhez hiedelmeket párosít azzal csak a saját pénztárcáját karcsusíthatja. Az meg hogy egy kamion hegymenetben mikor erőlködik én nem érzem addig amíg nem én vezetem(bár ez nem fog megtörténni egy jódarabog mert nem tervezek ilyen jogosítványt szerezni)
10/16 anonim válasza:
#8 igen, azok a marha nagy kontener meg utasszallito hajok, de a kis motorcsonakok meg pont hogy porognek mint az allat :D Nem veletlen leteznek meg a mai napig 2 utemu v8-as motorok, direkt hajokba hasznaljak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!