Párhuzamos közlekedésű útnál, megszűnő sáv esetén figyeltek-e arra, hogy a megszűnő sávban haladó ne ragadjon benn a sávban?
Nekem az a mániám, hogy megszűnő sáv esetén teljesen végig megyek a sávban, majd teljesen a legvégén váltok sávot.
Tehát ha megy előttem valaki, megvárom, míg ő sávot vált, utána váltok én.
Ugy tudom, több nyugati országban ez az elfogadott.
Viszont, többször jártam már úgy, hogy aki mögöttem jön, egész addig ráér, míg a sáv meg nem szűnik, akkor kivág mögülem, de csak épp annyira gyorsít, hogy én ne tudjak biztonságosan sávot váltani, gyakorlatilag el sem megy mellettem, én meg benn ragadok a sávban.
Szerintetek rosszul csinálom?
Első! Olvasd el mégegyszer a kérdést!
Nehéz eldönteni, te bénázod el, vagy a mögötted jövő agresszív.
Mindkettőből van sok az utakon.
Javaslom, ha lehetőség adódik, már előbb tedd ki az indexet, és amint lehet menj át. Így kisebb az esélye, hogy meg kell állnod.
Második! Elolvastam és a kérdésre válaszoltam.
A leírásban lévő kérdésre ("rosszul csinálom?") szerintem evidens a válasz. Ha rendszeresen előfordul, hogy beragadsz a megszűnő sávban, akkor nyilvánvalóan rosszul csinálsz valamit.
Egy ilyen megszűnő sáv hosszú álló sorokat tud okozni. Pedig amikor az autók az egysávos szakaszon mennek, akkor már folyamatos a forgalom, tehát az út áteresztőképessége elengendő lenne.
Csak a szűkület előtti tolakodás áteresztőképessége kicsi. Erre két megoldás lehet:
- az autók már jóval a szűkület előtt egy sávba rendeződnének és az egysávos szakaszon állandó sebességgel áthaladnának.
- majdnem a szűkületig 2 sáv menne és előtte mondjuk 50 méterrel cipzár elven rendeződnének.
Ehelyett nálunk az van, hogy egyesek korán beállnak a sorba és elvárják hogy más is ezt tegye. Mások előremennek a végsőkig. És a koránbemenők és az előretolakodók agressziven küzdenek a szűkületnél és ettől minden lelassul.
Hogy ebben a speciális magyar helyzetben mit lehet tenni? Én azt mondanám, hogy az ember amint meglátja a szűkületet kéredzkedjen be a sorba, de úgy hogy ne haladjon gyorsabban a sorban levőknél. És a végsőkig elmenőknek nagyon határozottan mutassa, hogy itt ő nem fogja beengedni őket, álldogáljanak egy darabig. Ettől talán általánosabbá válik a viszonylag korai besorolás és a kialakult oszlop zökkenőmentesen tud haladni.
#9: Persze, annak úgy kellene működni, hogy még normál tempónál, de a megszűnő sáv végénél történik a besorolás. Ha mindenki tartaná, akkor nem kellene állóra fékezni. De amíg sokan jóval korábban, már álló helyben próbálnak besorolni, mások ezek mellett a padkán mennek előre az utolsó cm-ig, hogy ott tolják be a kocsit álló helyből bármi áron, a másik sávban meg megy a birkózás, hogy egyiket se engedjék be, addig nem működik. Mert mind a három ellenségnek tekinti a másik kettőt. Ezért mondom, hogy a morál nincs meg hozzá.
Ha mindenki egymás után a megszűnő sáv végénél engedne be egy-egy autót, akkor folyamatos lenne a haladás
#8
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!