Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Néha sokkal többet fogyaszta...

Néha sokkal többet fogyaszta a dízel motoros autóm. Példa: Normálisan: 110 tempomat 4,5L/100km Motorfék. 0,0L/100km Problémásan: 110 tempomat 8,0-9,0L/100km Motorfék. 2,5-3,0L/100km Mitől lehet??

Figyelt kérdés

Opel Corsa D 1.7 cdti 130 le 300 nm

Nincs tuningolva ,nincs hozzányúlva.

Példák ugyanazon az útszakaszon tesztelve.

Amikor nem megfelelően működik akkor magasabb a fordulatszám is.

Illetve ujrainditás után megszűnik a problémam.



ma 08:29
 1/6 anonim ***** válasza:
95%
Olyankor regenerálja a részecskeszűrőt. Teljesen normális. Arra figylej, hogy amíg nem végez (vissza nem állnak a normál értékek, általában 10-15 perc) ne állítsd le a motort ha nem feltétlenül muszáj!
ma 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

"Illetve ujrainditás után megszűnik a problémam."

...továbbá ezzel lehet idő előtt módszeresen tönkrecseszni a részecskeszűrőt. Ha sokszor megcsinálod, eldugul. Amit csak szervizben lehet kényszer-regeneráltatni, vagy nem. Nem olcsó játék! Hagyd békén, had végezze el, amit kell neki, ne szakítsd félbe! Szándékosan főleg ne!

ma 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A pillanatnyi fogyasztást ne nézd! Az,hogy ennyire ingadozik az tök normális, főleg ha az autód épp egy kis emelkedőt küzd le és ténylegesen dolgozik, vagy sík úton éppen csak kis erőkifejtés kell,hogy tartsa a tempót. Motorféknél meg miért fogyasztana?

Az én autóm 25-30 litert is kiír ha megtaposom 1-esben , pedig csak egy 1.6-os. Átlagfogyasztás a lényeg, és inkább tankolás után kiszámolva,bár az autóé is aránylag jó, de nem ez a menüpont.

ma 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
65%

Mi a kérdés?


Most te a pillanatnyi fogyasztástól várod el hogy mindig ugyanannyi legyen? Hát de egy minimális emelkedő és leejtő is rengeteget befolyásolja, semmi értelme nézegetni.

ma 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A 3-as és 4-es válaszoló igazat ír, de le merném fogadni, hogy soha nem volt még részecskeszűrős dízel autójuk. Itt nem erről van szó!

Az, hogy motorféken, lejtőn lefelé gurulva, teljesen elvéve a gázt, nem 0 a fogyasztás, azt jelenti, hogy van befecskendezés. Egy elektronikus motorvezérlővel rendelkező motornál azt jelenti, hogy valami miatt többletbefecskendezés van. Ami leginkább a DPF regenerációja miatt szokott lenni.

Ugyanez megfigyelhető álló helyzeti alapjárati fogyasztásnál is. A 0,3-0,4 l/h "valamiért" felmegy 1,8-2,2 környékére. Pedig se klímát, se semmi mást nem kapcsoltál. Szintén ez az oka.

Az igaz, hoyg a pillanatnyi fogyasztásból nem lehet az autó általános fogyasztására következtetni, de a kérdező közel sem erről írt! Nyilván OPF nélküli benzineseknél nem tapasztaljátok ezt a jelenséget, ezért az értetlenkedés...

ma 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a gyors választ. :)

5. valaszadó fogalmazta meg a leghelyesebben a “problémám”.

Tisztaban vagyok a pillanatnyi fogyasztással felreertesek elkerulese vegett.

2. valaszado: Nem szoktam ujrainditani. De volt már rá példa, hogy le kellett állítanom mivel odaértem a munkahelyemre. És pár perc múlva kocsiba kellett ülnöm.

1valaszado: Mai napon megyek vele egy hosszabb kört és hagyom ahogy említetted a válaszban.;)

3 valaszado: Igen semmi probléma nincs vele,ha taposom nekem is kiír 25 litert :) . Nem ezzel van a probléma.

ma 11:33

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!