Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » DSG váltót ki lehet menetközbe...

DSG váltót ki lehet menetközben csapni üresbe hosszútávon?

Figyelt kérdés
Okozhat károsodást? Elvileg szépen legnagyobb fokozatban visszakuplungol teljesen finoman.

2021. júl. 21. 18:34
1 2 3
 1/25 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
87%
Nem, nem lehet.
2021. júl. 21. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
100%

Nem.

De miért is?

2021. júl. 21. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
100%
miért tennél ilyet?
2021. júl. 21. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 A kérdező kommentje:

Üzemanyag spórolás, lejtőn nem nem kell pörgetni a motort alapjáraton nagyobb sebességnél, így kisebb a mozgásienergiaveszteség ami bőven fedezi a motor alapjára üzemeltetési fogyasztását.

Aki nemet írt, kifejtené hogy ilyenkor minek ártok?

2021. júl. 21. 18:40
 5/25 anonim ***** válasza:
91%

Annak bakker, hogy alapjáraton többet fogyaszt, mint motorfékkel.

Nem spórolsz, hanem költesz.

2021. júl. 21. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
83%

#4!

Szerintem, te nem vagy tisztában azzal, hogy mekkora baromságot írtál.

2021. júl. 21. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
73%
A DSG váltót (feltételezve hogy nem egy őskori autóról beszélünk) elektronika vezérli. A váltókar (vagy a fülek a kormányon) semmit nem mozgatnak mechanikailag, hanem olyanok mint egy gomb a billentyűzeten. Az autógyártók/tervezők nem hülyék, ami árt a váltónak/motornak/autónak, azt nem engedi megcsinálni a vezérlés. A DSG nem olyan mint a mechanikus kézi váltók, amit rosszul használva tönkre tudod tenni az autót rövid távon. Szóval ha ki tudod venni üresbe, akkor nem lesz baj tőle.
2021. júl. 21. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
53%
#5-6: A kérdező szerintem arra gondol, hogy a lejtőn lefelé üresben (a motorféknél valóban az alapjárati üzemanyagmennyiséggel többet fogyasztva) legurul, aztán a következő emelkedőn lendületből felmegy (valameddig). Igaz hogy így lefelé többet fogyaszt az autó, de fölfelé is kevesebbet, mert nagyobb a lendület. Alapból nem hülyeség az elképzelés, persze minden ak onkrét számokon múlik.
2021. júl. 21. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
70%
#8 ez így is hülyeség🤷‍♂️ Alapból lefele nem fogyaszt semmit, felfele meg kihasználva a lendületet, egyenletes sebbességgel tud felmenni. Sokkal jobb mint alapjárati fogyasztással legurulni, majd valahol az emelkedő közepén az elfogyó lendület miatt megállni hogy sebességbe kapcsolhass és elindulj, majd pedig valahogy felgyosulj...
2021. júl. 21. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
100%

"#8 ez így is hülyeség🤷‍♂️ Alapból lefele nem fogyaszt semmit, felfele meg kihasználva a lendületet, egyenletes sebbességgel tud felmenni."


Igen, lefele nem fogyaszt semmit, de a motorfék visszafogja valamennyire a lendületet, tehát felfelé kisebb lendülettel fog indulni. Úggy képzeld el, hogy ahelyett hogy motrofékkel stabil 90-nel legurulna az autó, üresben engedi neki 110-ig. Így (bár lefelé az alapjárat miatt volt egy minimális fogyasztás) 90 helyett 110-zel megy neki az emelkedőnek lendületből, ami elvben akár csökkentheti is az összfogyasztást. Az más kérdés ,hogy ez legjobb esetben is olyan minimális, hogy a gyakorlatban nem éri meg ezzel szórakozni.

2021. júl. 21. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!