Melyik értelmesebb, anyagilag hosszútávon hogy éri meg jobban, vegyek régi autót olcsón, vagy újabbat drágábban?
A kérdés adott, az autó szinte csak városba kéne, boltba járás,ilyesmi, szóval csak kis városi autók érdekelnek.
A verzió: Veszek 300 ezres Twingot vagy Suzuki Swiftet, meg ilyesmiket amik már huszon éves autók, így megmarad egy csomó pénzem.
Ami nem tetszik ebben a verzióban hogy ezeket is hordani kell majd szerelőhöz és hiába olcsó az alkatrész ezekbe, ha a szerelőnek drága a munkadíja, így gondolom ezekre is lehet locsolni a pénzt azért,és felmerül hogy értelmes dolog-e ez, mert nem tudom hány éves koráig érdemes életben tartani egy autót, mert minden porcikája öreg, a csavaroktól kezdve a karosszérián át, a műanyag szarokig, és minden porlad el benne, ilyenkor azt bánnám miért nem egy újabb kocsim van amire talán még van értelme költeni, mivel hosszabb távon jó lesz..
B verzió: Veszek egy 800-1 millió körül egy 10-15 éveset,Corsa D,Ford Fiesta MK6,Swift MK4 stb..
Ebben a verzióban az nem tetszik hogy kiadok egy csomó pénzt, aztán ezek sem új autók és ezekkel is meg lehet szívni és akkor már kész anyagi csőd, ha jól kiköltekezek és utána valami nagyobb baja van,ezekbe gondolom már mégdrágább az alkatrész is,ilyenkor biztos azt bánnám miért nem vettem egy régi suzukit, boltba elég lett volna az.
Melyik szerintetek az értelmesebb verzió, és hosszabb távon 5-10 éves távlatba melyik döntéssel járnék jobban anyagilag?
A legjobb sztem ha veszel egy megkímélt 5 év körüli faék egyszerű kisautót és azt hajtod a következő úgy 15 évben.
A magyarázat: a legnagyobb kiadásod mindig autócserekor van: átírás, rászánt idő és utazás mire megtalálod, első nagy szervíz stb. És mindig az autócsere a nagy rizikó. Ha van egy jól ismert idős autód annál nagyon jól tudod mikor mire számíthatsz. Egy frissen vásároltnál nem. Így minél ritkábban cseréled, hosszú távon annál jobban jössz ki. Az autó az első 5 évében nagyon sokat veszít az értékéből, így azt ugorjuk át.
Régi swiftet vennék de nem a kínálat aljáról.
Rozsda ne legyen alján és kész.
Motorikusan nem sűrűn van velük gond.... ha nem hajtották szét akkor nagyon tartós motor.
Igen, ha neked megy M. Ricsi 140-nel akkor meghalsz mindenben. De ha neked meg Gipsz Jakab 50-nel, akkor egy régi autóban meghalsz, akkor is ha valami csoda folytán nincs szénné rozsdásodva (akár ott ahol te nem látod). Ezekben se (működő) légzsák, se biztonságos utascella nincs.
Akinek nem ér semmit se a saját, se a családja élete, az nyugodtan utazzon csak ezekkel a kis koporsókkal.
Mar bocs de a 10-15 eves auto is oreg, foleg a 15 eves :D
Inkabb vegyel 10-15 eveset keves km-el. Nezesd at szerelovel hogy tenyleg olyan az allapota amilyennek lennie kell a km ora szerint.
800-1 millio nem sok penz autora. Egy uj auto 5-6 milliotol kezdodik, 1 millio ennek a toredeke.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!