Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A használt autók ára mikor...

A használt autók ára mikor fog visszaesni, illetve az üzemanyag ára?

Figyelt kérdés

Várható-e csökkenés, ha igen, kb. mennyi idő lehet, illetve az üzemanyag ára lesz még valaha is 400 Ft vagy alatta...?


13-15+ éves DÍZELES (!) autókért (is) jó 20%-al többet kérnek el most mint pár hónapja, vagy mondjuk múlt éven...


2021. júl. 20. 08:12
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:
46%

Dehogy omlana össze az elektromos hálózat.

A MOL Dunai finomító évente 660 000 000 kWh energiát vesz fel az elektromos hálózatból. Tételezzük fel, hogy az egységsugarú átlagfelhasználó naponta 50 km-t autózik (ez is több mint a hazai átlag), és az autója 100 km megtételéhez 18 kW-t fogyaszt (ennél persze valamivel kevesebbet, de legyünk elfogultak a villanyautó kárára). A finomító napi energiafogyasztása 1.808.219 kWh. Egy villanyautó naponta 9 kWh töltést igényel (ismétlem, nem a messze ingázó, hanem a helyi munkába járó, bevásárló). Ez bizony 200.913 autó töltését fedezné.

Számoljunk azzal is, hogy előbb-utóbb kötelező lesz a "kétirányú" autós töltőcsatlakozás, hogy központi távirányítással le lehessen csippenteni pár kWh-t a villanyautó akkujából, amit később visszatöltenek (maximum a kapacitás 5%-áig), ezzel ki lehetne váltani a fosszilis üzemanyagú csúcserőművek gyakori indítását.

A mini háztáji naperőművek is szaporodni fognak. Csak ki kell várni a végét.


Bertha Benz még patikában vette a sebbenzint a férje Patenwagenjébe, amikor "kölcsönvette" egy kis utazásra. A villanyautók elleni érvek kb. annyira reálisak, mint bő 100 éve a ló nélküli ördögszekere ellen az, hogy nincs annyi patika, hogy el tudják látni ezeket a járműveket elegendő benzinnel.

2021. júl. 20. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 A kérdező kommentje:
#19 és #20 A német mimimálbér a google szerint jelenleg 1 584 euro / hó, ezt azért illik figyelembe venni :)
2021. júl. 20. 13:56
 23/24 anonim ***** válasza:

22, akkor guglizz rá arra is, hogy milyen kiskapuk vannak, és milyen költségek. Nagy eséllyel B10-ben a német több biztosítást fizet, min a magyar alap kategóriában. Az adó sem olvsóbb, max a villanyautókra.

Szép dolog papíron az 1500 euró körüli minimálbér, a vicc hogy ismertem kezdő mérnököt 1800-zal.

Ebből ma éhenhalni lehet.

Ja a poén, hogy ha munkaképtelen lennék, idő előtti rokkantnyugdíj 800 euró lenne. Sem a ház költségeire nem lenne elég, sem egy tisztességes albérletre.


Egyébként te mit szólnál, ha bevezetnék, ha jobban keresel akkor neked drágább a benzin?

2021. júl. 20. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 A kérdező kommentje:

Akkor is, itthon 442 euró, Németországban - most néztem újabb értéket - 1614 euró. Ez akárhogy nézem, több mint 3,5x-es különbség.


De az üzemanyag árában nem sok eltérés van. Erről ugatok itt, de úgy látom felesleges. Nézzük fordítva, a német több mint 3,5x annyit tud tankolni mint mi a béréből, ha nem nézzük a többi kiadást.


Vagy ezzel azt mondod, csóri német majd éhenhal, mi Magyarok pedig tökéletes jólétben élünk? Minimálbérről volt szó, hát az itthoni viszonylatban is azt nézd!

2021. júl. 20. 14:20
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!