Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A használt autók ára mikor...

A használt autók ára mikor fog visszaesni, illetve az üzemanyag ára?

Figyelt kérdés

Várható-e csökkenés, ha igen, kb. mennyi idő lehet, illetve az üzemanyag ára lesz még valaha is 400 Ft vagy alatta...?


13-15+ éves DÍZELES (!) autókért (is) jó 20%-al többet kérnek el most mint pár hónapja, vagy mondjuk múlt éven...


2021. júl. 20. 08:12
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
Mivel brutálisan mennek az új autó árak az húzza magával a használt árát is.4 éve folyamatosan napi szinten követem.Amúgy 6-osnak van igaza.
2021. júl. 20. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
7es! Mi az hogy nincs elég megújuló? 10 év múlva nem fog nap sütni? 10 év múlva nem fog szél fújni?
2021. júl. 20. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
0%

#10-es beakadta a tű a lemezeden 10 évvel ezelőtt? Milyen 100 km hatótávról beszélsz? 3-400 az a 100.

És az a harminc év szűk 10 év lesz. Térjünk vissza rá 2030-ban. 2030-ban már meglesz a pontos dátum, hogy Magyarországon mikor lehet forgalomba helyezni az utolsó új belsőégésű motorral hajtott személyautót. És ez a dátum korábbi lesz, mint 2035. (feltételezve hogy ez az őrült nem vezet ki minket az EU-ból)

Nem a drága csilivili mindent tudó elektromos autók fogják elhozni az áttörést, hanem a Dacia-hoz hasonló olcsóbb, fapados autók, hamarosan tömegével fognak megjelenni a hasonló modellek.

Aztán már csak egy olyan akció kell, mint az USA-ban Obama "cash for clunkers" akciója, ahol régi, nagy fogyasztású dögöket leadva nagy támogatást kapva vehettek valami új, kis fogyasztású rizsrakétát (jellemzően a Toyota és a Dél-Koreai gyártók jöttek ki jól ebből az akcióból). A régi autó motorját és a motor alkatrészeit használhatatlanná kellet tenni, és az autót rövid határidőn belül el kellett bontani (motorolaj leengedése, és olaj helyett nátron-vízüveggel feltöltése, beindít, nagy gáz, két perc és vége...)

2021. júl. 20. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
44%

Menj el egy használt autó kereskedés előtt, tele lesz emberekkel. Nem csak bepótolják a népek a járvány miatt elnapolt vásárlásaikat, de még azok is rajzanak autót vásárolni, akik korábban hithű tömegközeledők vagy autóellenesek voltak. Egyre elfogadottabb a hiteles vásárlás is, ma már 8-10 éves kocsikra is vesznek fel sokan kölcsönt.

A benzin/gázolaj meg rohadt olcsó, 400 forint alá talán időszakosan pár évig vissza fog menni, de aki nem tudja mondjuk 500 forintos literenkénti ár mellett kigazdálkodni a jármű üzemeltetést az keressen inkább biciklit.

2021. júl. 20. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

12, süthet a nap, ha nincs annyi napelem, amennyi képes ellátni az autók energiaigényét. Gondoltam idáig magadtól is eljutsz.


Szerintem a mai nagyrészt fosszilis energiából táplált energiahálózat is összeomlana, ha minden közlekedést elektromos energiából fedeznénk.

2021. júl. 20. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

A napelem piaca is folyamatosan nő, pont úgy mint az elektromos autóké.


És nyílván összeomlana a hálózat ha egyik napról a másikra történne a változás de ez inkább évtizedek eredménye lesz, és annyi idő alatt az engergetikai hálózatoknak is van bőven ideje az átalakulásra.


De ez szerintem régen is így volt a robbanómotoros auóknál anno, hogy amikor megjelentek akkor még nem sok üzemanyagtöltő állomás volt, ahhoz hogy mindenki aki lovas kocsival közlekedik átüljön autókba. Illetve olajfúró tornyból sem volt talán olyan sok amíg nem volt rá szükség.


És igen nyílván nagy kihívás lesz megoldani azt hogy elég elektromos áram legyen ha mindenki elektromos autóval akar közlekedni, de nem hiszem hogy ez megoldhatatlan, főleg Európában.


És lehet hogy nem az elektromos autóké lesz a jövő 100%-ban, de az is biztos, hogy nem a hagyományos belsőégésű motoroké.

2021. júl. 20. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:

#13 Látom nem vetted észre, hogy hozzátettem egy bizonyos árkategóriát.


Hahu, első találatok Peugeot Ion és társai, Renault Twizy (ami nem autó hanem motor, A kell rá) ezek jó ha tudnak 80 km-t egy töltéssel.


Következő kategória a régebbi Nissan Leaf, jó ha 100-130 km-t meg tud tenni, aztán a Renault Zoe, talán-talán még ez tud a legtöbbet egy töltéssel - papíron - menni.


És itt megállt, mert 3,6 millió alatt csak ezek vannak, e fölött már sokkalta inkább veszek egy jófajta dízelt, max. egy plugin-hibridet amire nem lesz gondom egy jó darabig.


Na de ez alatt meg... sokat futott leharcolt vagy ugyan keveset futott újabb de fűnyírómotoros autók vannak amikkel csak a gond van.


Van egy-két normális "régimódi" autó, azok meg is eszik a magukét 7-8 litert, de még dízelből is.


Még ez alatt meg aztán katasztrófa a kínálat, de legalább jó drágán.

2021. júl. 20. 11:41
 18/24 A kérdező kommentje:
#14 Tényleg nagyon olcsó a MOL áron 460 forintos üzemanyag :)
2021. júl. 20. 11:43
 19/24 anonim ***** válasza:
43%
2012-ben ugyanennyi volt a nominális ár, csak azóta másfélszeresére nőtt a hazai GDP, szóval ja, lényegében a 460 forintos benzin ma arányaiban harmadával kevesebbe kerül, mint 10 évvel ezelőtt. De Nyugat-Európában már 550 forint/l környékén jár, szóval a jövedéki adó összetevő is túlságosan alacsony.
2021. júl. 20. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
Németeknél most 1,50 az kb 500 ft.
2021. júl. 20. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!