Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezettetek már elektromos...

Vezettetek már elektromos autót? Tetszett?

Figyelt kérdés
Én voltam Dacia Spring és Renault Zoe tesztvezetésen is. A Spring elég gyengécske, de nem rossz. A Zoe már ki tud lőni, ha nyomsz egy padlógázt. Kényelmes vezetni egy elektromos autót. Nem bánnám, ha teljesen felváltaná majd a belső égésű motorokat.

#Renault Zoe #Elektormos autó #Dacia Spring
2021. júl. 14. 13:57
1 2
 1/19 A kérdező kommentje:
Egyébként csak 18 vagyok, apám rendelt most pályázattal Springet. Azért pörgök a témán. UFO hangja van a kis 44 lóerős csajszinak, amikor megy :D. Fapados, de jobb, mint amit a lóerők mutatnak. Tud az menni városban.
2021. júl. 14. 13:58
 2/19 anonim ***** válasza:
52%
Sajnos még nem, de szívesen kipróbálnám.
2021. júl. 14. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
68%
Én csak utasként ültem egy budapesti bérlős autóban párszor de arra emlékszem hogy a Volkswagen Lupo kategóriás elektromos autó a Budai Vár melletti emelkedőn is belenyomott az ülésbe,ilyet hasonló belső égésű társa biztos nem tud :D
2021. júl. 14. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:
Ha egy Zoet ki tudsz fogni tesztvezetésre, az nagyon megéri. Apámnak is 30 éves manuális váltós kocsija van. El voltunk ájulva, mennyire simán megy, mennyi erő van benne. Annyi baj van vele, hogy a hátsó üléseknél magas a "padló" az akkumulátorok miatt. Furcsa mód a Spring tágasabb belül.
2021. júl. 14. 14:06
 5/19 anonim ***** válasza:
41%
Leaf-et vezettem közepesen hosszú távon, asszem úgy 3 ezer kilométert tettem bele. Soha nem kellene, és nem azért, mert elektromos. Hanem mert dög unalmas. Nem tudom szavakba foglalni, hogy mennyire szenvedés vele utazni. Ez igaz egy mostani belsőégésű motorral szereltre is, bár a motorhang egy picit azért elviselhetőbbé teszi. Mindenki mondja, hogy elektromos autó azért jó, mert csöndes, ki lehet kapcsolódni közben. Ez egy hatalmas baromság szerintem. Kikapcsolódni úgy nem lehet, hogy az ember szétunja a fejét. Az első 100 kilométer ilyen szenvedés, utána kicsit jobb lesz, mert kikapcsol az ember agya. Utolsó utam a Leaf-el Veszprémből Debrecenbe szólt. Az még megvan, hogy felkanyarodok az M3-asra, de utána semmi. A következő emlékem, hogy megállok a ház előtt. 1,5-2 órányi út úgy kiesett, hogy még hipnózisban sem emlékeznék rá szerintem. Amikor ilyen zombi módban vezet az ember, az meg nem feltétlen jó dolog, szerintem ilyenkor a reakcióidő vagy 3-szorosa lehet a normálisnak. Szóval nekem nem kellene. Ahogy más 2000 utáni autót sem vennék. Sokan meg tudják szokni az unalmat, ezt elfogadom, de én nem ilyen vagyok.
2021. júl. 14. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
93%

Én alapvetően benzinvérű vagyok, van otthon jelenleg három, de a múltban már két kezemen sem tudom megszámolni mennyi öreg hobbiautóm, amik tipikus benzinzabáló, nyers élményautók, abból a korszakból, amikor még nem igazán volt téma a károsanyag kibocsátás és a Föld megmentése.


Tehát szeretem a benzingőzt, na. Szeretem a sokhengeres, szépen szóló motorokat, a kapcsolgatást egy jó manuális váltóval.


Épp ezért az elektromos autókat elvből utáltam, amikor elterjedtek.

Egészen addig, ameddig ki nem próbáltam.


A helyzet az, hogy baromi jó a technológia. Gondolj bele: egy új belső égésű motoros autóból a sok szabályozás, norma, downsizing miatt már Ferraritól innen úgyis kiveszett a bugi, egy új kismotoros automata váltós átlagautó semmiképpen nem érdekes, arra való, hogy kényelemben, nyugiban elvigyen A-ból B-be. A hobbisták, mint én, úgyis a régebbi technika felé nézünk, ha élményt szeretnénk, azt viszont napi használatra befogni már nem sok értelme van.


Ha viszont úgyis kell egy napi használatú autó, ami feltehetően unalmas, akkor az elektromos autónál nem nagyon van jobb. Gondolj bele, mi a lényeg egy átlagos, új belső égésű motoros autónál? Fogyasszon és bocsásson ki káros anyagokból minél kevesebbet, legyen minél csendesebb, legyen minél kevésbé észrevehető a váltó kapcsolása, legyen minél szélesebb tartományban elérhető a motor nyomatéka és teljesítménye. Na most, ezeket az elektromos autó mind jellegéből eredendően olyan jól tudja, ahogy belső égésű motor sosem fogja tudni. Mindig 100%-ban ott van a nyomaték és teljesítmény, hangja alig van, nincs váltókapcsolás, nincs lokális szennyezés. Zen az egész. Én vezettem már ID3-at, ID4-et, előző generációs e-Golfot, Zoét, e-UP!-ot, új Leafet, Tesla 3-at és S P85D-t, nagyon röviden Kia Nirot is. Az élményt ezekben maximum az jelenti, hogy - főleg alacsony tempóról induláskor - megszakítás és várakozás nélkül rád szabadul az összes erő, amit ki tud préselni magából az autó, így egy gyenge példány is - pl. egy e-Up! - nagyon jól meg tud indulni álló helyből. Ezen kívül meg relax az egész. Az egyetlen dolog, ami miatt mégsem relax, az az alacsony és kiszámíthatatlan hatótáv - persze, ha hosszabb távon használsz egy autót, biztosan egy idő után ki tudod számolni, várhatóan mennyit fog az autó menni a töltéséből adott körülmények között, de azért tapasztaltabb villanyautósok sem tagadják, hogy mindig ott van kicsit a "vajon odaérek-e" érzés, főleg vidéken, ahol nem sok helyen van gyorstöltési lehetőség.


Amint sűrűbb és megbízhatóbb lesz a töltőhálózat, én egész biztosan váltani fogok. Főleg úgy, hogy a házunkon van annyi napelem, hogy gyakorlatilag jóformán ingyen fogom tudni tölteni, ami nagyon nagy vonzerő.

2021. júl. 14. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 Beviz Elek ***** válasza:
68%

Kibéreltünk egy Model 3 SR+-t 2 napra, zseniális autó és már nem szívesen ülök bele a benzinesembe, folyamatosan azon gondolkodom hogy miként tudnám lecserélni egy elektromosra, olyan elvetemült dolgokra is képes lennék hogy egy ronda béka-Leafet vegyek.

Határozottan ellenzem az autóhitelt de 2-3 év múlva várható lesz egy kicsi Tesla amit Model 2 néven emlegetnek, azt ha bejelentik mindenképp előrendelem és ha kell hitelből fogom megvenni.

2021. júl. 14. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
55%
#5 vagyok. Azt kihagytam, hogy Pesten megálltam tölteni, mert egyben nem tudott annyit. De ez lényegtelen, ezzel a részével nem volt bajom, mert össze tudom egyeztetni az életemmel ezeket a pár órás megállókat.
2021. júl. 14. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 Beviz Elek ***** válasza:
68%

#6

Így van.

1. Az új autókban nincs már élmény, ezért felesleges pöfögni.

2. Látjuk mi történik a környezettel, tudjuk (ha érdekel) mit okoz a kipufogott füst és ennek tudatában struccpolitika nem foglalkozni vele.

3. WC-re is autóval járunk ami miatt nagyon nagy a forgalom, araszolni a dugóban és lábrohadásig taposni a kuplungot nem nevezném élménynek.


Én azon dolgozom hogy az életünket intézhessük kis elektromosokkal, évente néhány alkalommal pedig be tudjunk ülni egy 350Z-be élvezkedni és brummogást hallgatni.

2021. júl. 14. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
51%

Én pont a Springet vezettem a teszt vezetni voltam a Renaultnál.

Nagyon jó kis autó, városba tökéletes .

Szerintem nagyon megyen, bármelyik sokall erősabb benzinest ott hagy álltó helyből. Bár én kicsinek találtam, mert egyterűm van, de akinek a mérete megfelel akkor ez most a legjobb ezért az árért.

2021. júl. 14. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!