Mennyire tesz rosszat az autónak az ennyire rövid távok vezetése?
#13
A hidegebb tájakon motormelegítőt is használnak, meg a hűtőrácsot is "téliesíteni" szokták.
Alapjáraton hülyeség melegíteni. El kell indulni vele, és nem taposni. Sokkal hamarabb eléri így az üzemi hőfokot.
#17 MINDEN autóban van olajnyomás szenzor, legalábbis a nyugati autókban biztos, 1990 óta pedig szó szerint mindegyikben. A szocialista, keleti autókról nem tudok nyilatkozni e tekintetben, de nem is számít, mert effektíve nem létező kategória. Ladák mennek még úgy-ahogy, de abban biztosra veszem, hogy van szenzor. Ezen kívül elvétve Wartburgot és Trabantot látni, de ezeknek is 90%-a már a 4 ütemű Volkswagen motoros, amiben szintén van szenzor.
Azt meg már meg sem említem, hogy -20 fokban nem méz állagú az olaj. Nyilván jelentősen sűrűbb, mint +40 fokban, de nem annyira, hogy problémát okozzon. Már a 10W-s olaj is -35 fokig folyékony és akkor tegyük hozzá, hogy manapság már a gyári előírás is 5W szokott lenni legtöbb autónál, ami -45 fokig folyékony. Ha pedig ennyire félsz az olaj hidegre való reakciójára, akkor télire lecseréled az olajat 0W-re, de igazából ez Magyarországon már abszolút túlzás.
Egy szó, mint száz: értelmetlen méz állagú olajról beszélni. Magyarországon soha, sehol nincs olyan hideg, hogy indokolt legyen a maximum 1 percnél tovább tartó motormelegítés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!