Mi a módja annak, ha valaki Magyarországon egy régebbi (20+ éves) autóval szeretne járni?
Az, hogy használja mint egy újabb autót nem igazán élhető út. Egy esetleges súlyosabb balesetnél, mondjuk egy totálkárnál a biztosító ad pár 100 ezer Forintot érte, miközben meg az autó lehet a 10-szeresét éri.
Eddig azt hittem, hogy ez csak a nagyon régi 40-50 éves autókkal fordulhat elő. De nem. 1 hónapja sincs hogy a családi Audi A4 B5-ünk totálkárosra tört. 98-as volt, tehát 23 éves. A biztosító 600 ezret adott érte, holott tudtuk bizonyítani, hogy a vételárral együtt több mint 2 millióban volt az autó. Patika állapotban volt, 1,5 millióért vettük Olaszországból, 70 ezer kilométerrel. Utánajártunk, nem találtunk semmilyen módot arra, hogy ilyen esetben a biztosító kifizesse a tényleges kár értékét.
Akkor mégis hogyan lehet egy ilyen 20+ éves autóval ugyanolyan nyugalommal közlekedni, mint mondjuk egy 5 évessel? Nem akarom elhinni, hogy nincs rá semmilyen opció. Casco-t nem lehet kötni ilyen idős autóra, úgyhogy az ki van lőve. Van más hasonló biztosítás amit lehetne kötni? Vagy manapság egy átlagosnál kicsit idősebb autóval minden baleset egy kisebb anyagi csődöt jelent?
Casco bem fog rá semmit fizetni, meg a károkozó kgfb-je sem.
Mindenre lehet biztosítást kötni, de kérdés, hogy megéri-e.
Egyébként fiatal autoknál is "avulás" címén tagadják meg a kár megtérítését.
Kiüti a gyökér alólad a futóművet, aztán az új alkatrész árát már nem fizeti ki a biztosító, csak töredékét.
5 éves autóra sem fog a biztosító piaci árat adni, pláne nem újkorit. Különben senki nem foglalkozna autóeladással, hanem lelökné egy szakadékról és tartaná a markát a piaci árért.
Egy 20 éves autó még nem matuzsálem. Igaz, az enyém még csak 16 éves, de 5 csillagos volt a töréstesztje, már nagyszilárdságú acélból van a váz, a frontlégzsákok mellett függöny és oldallégzsákok is vannak, a fejtámlák aktívak ütközéskor, van ESP, stb. Tehát egyáltalán nincs halálfélelmem, ha el kell hagyni a városhatár táblát és 130 km/h köré kúszik a sebességmérő mutatója.
Igen, ilyen idős autók már csak százezereket érnek. Ebbe bele kell törődni. Az hogy te milliókat költöttél rá, egyéni soc probléma. A biztosító a piaci árát nézi. 20 éves autóért, ha eladnád sem kapnál milliókat.
Ami az anyagi csődöt illeti, ha egy újabb autót törsz össze, akár csak egy koccanással, sokkal nagyobb lehet a kár, mintha a pár százezres totálkárosra törik. Egy újabb autón egy lökhárító + 2 ledes fényszóró ha pótolni kell, lehet többe kerül, mint egy komplett 20 éves autó.
Sajnos ez ilyen, itthon erre nincs opció - talán nyugatabbra igen, de nem hiszem.
Én is jártam így, nekem egy Rover 75 volt, amit megtörtek. Hibátlan, sok extrás, mondhatni top állapot volt, nyilván a javítás után az értéke is csökkent, hiszen javítani kellett a karosszériát, emellett a biztosító konkrétan a negyedét fizette a helyreállítás valós költségének.
Ez ilyen. Ha az megnyugtat, egy új autót ha veszel, ott az értékcsökkenésen buksz milliókat már csak azáltal is, hogy a tulajdonodban van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!