A Skoda most Német vagy Cseh?
A Škoda cseh anyavállalat még ma is létezik, találkozhatsz a termékeivel pl. bányákban, a közútkezelő gépjárműparkjában, a szegedi trolihálózaton, villamosvonalakon vagy vasúton: [link]
A Škoda Auto - a személygépjárműves üzletág - ami értékesítve lett a Volkswagen csoportnak valóban német tulajdonú, de az túlzás, hogy a németek végeznék a teljes tervezést, nem jó a Dacia-s hasonlat, ők nem csak egy összeszerelő üzemet adnak, annál sokkal nagyobb autonómiája van a cseh leányvállalatnak. A műszaki alapok megegyeznek: motort, infokommunikációs rendszert pl. nem fejleszt sajátot a Škoda, hanem kiveszi az alkatrészeket a közös csomagból, de hogy miképp hangolja be a futóművet, milyen geometriájúak az ülések, tesz-e ajándék esernyőt az ajtóba azt nem felügyeli egyetlen Hans-Jürgen sem, lazán van beleszólásuk abba, hogy milyen napi munkafolyamatok alakítják a végterméket. Ez valószínűleg egyébként tudatos, azért bármely közepesnél értelmesebb menedzser belátja, hogy nem úgy fog gyarapodni a vállalat, hogy állandóan ott állnak a Škodások háta mögött és mondogatják, hogy mit hogy csináljanak.
Röviden: cseh.
A cég Csehországban van bejegyezve, és amugy is a Skoda történelmi márka, a csehek büszkesége ráadásul mai napig nagyon büszkék rá, Csehországban 10ből 8 autó Skoda.
Ja és a gyártás nagy része is Csehországban folyik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!