Mennyi ideje van az autókereskedőknek egy frissen vásárolt járművel kapcsolatban szavatossági igény bejelentésre reagálni?
Kereskedőtől vásárolt autó 10 nap és 165 km után elromlott, motorhibás.
Emailben dokumentáltam a hibát képekkel, hogy legyen nyoma, mert a telefont nem vették fel. A szervíz szerint többe kerül a javítás, mint a vételár volt (200 eFt felett), az esetleges egyéb hibákon kívül, ami csak a motor megbontása után derülhetnek ki. Milyen határidő vonatkozik a kereskedőre a hiba jelzése dátumától. Neten nem találtam.
Az email ebben az esetben nem jó megoldás, mert lehet, hogy nem kapják meg (vagy csak azt mondják, hogy nem kapták meg). Mondjuk az, hogy a telefont nem veszik fel, az azért árulkodó jel...
Vagy írj tértivevényes levelet (mellékelve a szerviz árajánlatát), vagy menj el személyesen a kereskedésbe és vegyetek fel jegyzőkönyvet a hiba bejelentéséről! Onnantól ketyeg az óra, javítás esetén a kereskedőnek törekednie kell a 30 napos határidő betartására.
Sajnos nem vagy jó helyzetben - ha jól értem, az autót kb. 200e Ft-ért vetted, úgyhogy ha a kereskedő nagy ívben tesz rád és perre viszed a dolgot, akkor is bele kell tenned egy, az autó értékéhez képest nem elhanyagolható összeget az eljárásba (ügyvéd, esetleg szakértő), plusz eltelik 2-3 év, míg kártérítésre kötelezik. Ha egyáltalán meglesz még akkor a cég...
Nem akarlak elkeseríteni, de ez bukónak tűnik (hacsak nem egy tisztességes kereskedőről van szó, aki azért nem veszi fel a telefont, mert kórházba került).
#3
De erősen kétlem, hogy ez ténylegesen autókereskedés volt, legalábbis a legtöbb, amit ismerek nem kereskedik ilyen 200 ezer FT körüli autókkal. Max a tesók, de azt meg hagyjuk.
Egyes, nem vagyok laikus, a motorba viszont nem látok bele.
A hiba 13-14 km után jön elő, elkezd csattogni, erőtlen lesz a motor, gázadásra nem reagál, leállítás, 15 perc pihentetés után halkan, csendesen jár a motor. Az első 9 napban nem mentem vele 10 km távolságnál többet, annyira közel van minden (orvos, bevásárlóközpont). Az első ettől hosszabb útnál jött elő a hiba,üresben gurulva pár száz métert abbamaradt, sebességbe téve 3-4 km múlva megint előjött.
Kettes, 3 nap múlva válaszoltak az emailre, elzárkóztak a javítástól, pedig a Ptk. szerint 1 év a minimum kellékszavatosság. Fent leírtam, hogy miért emailt írtam (dokumentumtálás miatt).
Hármas teljesen jól írja le a szitut.
Többiek: több 200 eFt körüli autó volt ott, ezek beszámított autók voltak. Amit én vettem, egy tulaja volt eddig, idén márciusig vezetett szervízkönyvvel és jobban nézett ki, mint a 350-500 közti csupa rozsda A-s Merci, VW Golf és Lupo.
Iparkamara békéltető testülethez kell fordulni, amit ők döntenek, de a kereskedő nem fogadja el, a bíróság feltétel nélkül elfogadja a döntésüket, de az esetek 70 %-ában a kereskedők az első békéltető meghallgatás után döntés nélkül megegyeznek a vevővel egy tűzhöz közeli ismerősöm szerint. Ehhez sehova sem kell mennem, online panaszbejelentés is van, ahol a dokumentumokat is fel tudom tölteni.
Egyébként a folyadékszinteket ellenőriztem vétel előtt, minden rendben volt és most is normális értéken vannak. A két hátsó sárvédőn voltak hibák, ezeket javítottam, ezért is mentem vele ilyen keveset. Elő volt jegyezve átvizsgálásra az autó egy szervízbe, a holnapi napra, de azt így lemondtam,a másik autómmal jártam dolgozni, ez tartalék autó lett volna, ha a Suzuki esetleg szervízelésre kerül bármi miatt, attól tudjak járni dolgozni. Az online beadvány megírásán dolgozok jelenleg, egy ismerősöm át fogja nézni és javítja, ha kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!