Vettem 6 éve egy bmw-t, azóta ráköltöttem az összes pénzem, de most is kellene rá. Mit tegyek?
Vettem a kínálat tetejéről egy szép autót, gyári M pakettes, ritkább számban megy, most is 2db van fent, ami eladó.
2,2 millió ft volt akkor, de mindig volt vele valami probléma, már cseréltettem benne porlasztókat, szívósort, gyertyákat, kuplungot, hardyt, teljes kardán felújítás, komplett futómű elől-hátul, tartóbakok mindenhol, vízpumpa, minden feszítő, görgő, szíjak, szélvédő.
Emellé rengeteg elektromos hiba, ablakemelő, klíma, tetőablak motor, komplett fék 1x, betét 2x, motorolaj szűrőkkel 90.000km-em alatt 8x.
Lámpabúra csere újra, xenon izzók és biztosan van még sok dolog, amit cseréltem benne, minden esetben gyári vagy legjobb márkájú utángyártott alkatrészre (sachs, bosch, mann, ate, hella, stb)
Eddig dolgoztam, jól kerestem (vendéglátás) és szülőkkel éltem, így meg tudtam engedni magamnak.
Viszont egy éve nincs munkám, az autómnak nekitolattak, tettem feljelentést, de fél év után semmi… nem foglalkoznak az üggyel.
Illetve elkezdett rohadni a sárvédőív (80-100k lenne) plusz a tolatás sérülése is kb ennyi.
A futómű megint kopog, 50.000km-el ezelőtt lett benne cserélve minden!!
De ennyit bírt. Lengőkar kell bele kompletten megint (60.000 a pár+munkadíj).
Szóval rá kellene költenem megint olyan 300 ezer ft-ot, hogy hibátlan legyen az autó.
Van már benne 340.000km, dízel, de szinte autókiállításon részt vehetne, javítások után karcmentes lenne kívül-belül. Az ülésekre is költöttem 1 éve 80.000ft-ot, teljes bőrfelújítás, festés.
Nem így terveztem, de a 6 év alatt fokozatosan jöttek a hibák.
Mindig úgy voltam vele, hogy na még ezt, na még ezt, és legalább lesz egy megbízható autóm.
Ennek ellenére mindig jött egy újabb hiba.
Jelenleg az autó szerintem max 1,3-1,4 milliót ér, ha rendbe hoznám sem érne 1,7-8 nál többet.
Minden papírt eltettem, amit ráköltöttem a 6 év alatt, a tankoláson, biztosításokon kívül 5,5 millió ft-ba van az autó jelenleg.
Tudom, ezt a pénzt sosem fogom viszont làtni, de nem tudom, mit tegyek.
Elkezdtem egy egyetemet, alig maradt pénzem, fenntartani tudom az autót, de tovább szervízelni nem tudnám.
Autó nélkül nem szeretnék maradni, mert megszoktam a kényelmet, és a szüleimhez is ezzel járnék haza, tömegközlekedni nem szeretek.
Viszont 300-500 ezres 20-30 éves papír autóba sem akarok átülni.
Egy 1 milliós autót meg félek megvenni, mert arra is költeni kell valószínű. Bár biztosan nem ennyit, mint erre.
Mit tegyek?
Járjak vele amíg szét nem esik és nyeljem le a kidobott 5-6 misit?
Vagy vegyek valamit az árából? Az tovább bírja vajon?
Eléggé elkeseredtem már, és belefáradtam.
Választól függetlenül, mindenkit felpontozok, mert érdekel a véleményetek.
Felőlem lehet szídni is, vagy ajánlani valami èrtelmeset, mindegy. Majd leszűröm a következtetést.
De, igen, tudom, hogy befürödtem vele, és rengeteg ez a pénz, de mint írtam, nem egyszerre jöttek a hibák, hanem sorban egymás után, és volt bennem az az érzés, hogy annyi mindent kicseréltem már, ezt még ráköltöm, és elmegy újra 100-150 ezer km-t.
Sajnos nem így lett.
Komplett lengőkart kapott, magam sem értem miért ment tönkre ilyen rövid időn belül, de nagyon durván kopog már.
Szilentet nem lehet cserélni benne, kompletten kell venni hozzá.
Vannak cégek amik mégis beleerőltetnek egy hasonlót préssel, vagy poliuretánra cserélik, de az is szinte annyiba kerül, mint egy új komplett lengőkar, csak azt még vihetem el, várhatom amíg elkészül, majd vissza az autóba…
Az autó egyébként egy e46 m pakett 2-es.
Gyerekkori álom volt, és szerintem a mai napig is egy klasszikus forma. Az én szememben az legalábbis.
Tudtam, hogy szervízigényes autó, de az életben nem gondoltam volna, hogy ennyire.
Szeretem az autókat és szeretem, ha megy. Nekem nem egy használati tárgy, hanem hobbi és élmény.
Viszont jelenleg az a célom, hogy megbízható legyen az autóm, és ha bármi baja lesz, fillérekből meg lehessen csinálni.
Viszont az a legnagyobb problémám, hogy hiába írok 1,5 millió maxot a hahu-n, nem találok egy autót sem, ami nem öreg vagy nem egy szappan tartó méret 75/90le-vel.
20 év körüli autón már mindent is ki kell cserélni. Aztán kezdheted előlről...
Ha a rozsda még kezelhető, tartsd meg inkább. Ennyi pénzért jobb autód nem lesz.
"Komplett lengőkart kapott, magam sem értem miért ment tönkre ilyen rövid időn belül"
Több oka lehet.
Nem márkaszervizbrn volt gyáriracseréltetve.
Nem német utakon volt használva.
Feltehetően a tervezésnél nem volt szempont az off-road használat. (kátyúk)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!