Az gazdasági totalcar,ha vettem 450ért egy autót és 2 év alatt ugyanezt ráköltöttem?
Nem mert van egy autód ami megy. Ha 2 millióért veszel, arra is rá kellhet ennyit költeni.
Mennyit mentél vele?
Nem igazán. Az, hogy hosszú távon költeni kell egy autóra, az egy egyértelmű dolog.
A GTK inkább az amikor olyan hibája van az autónak, aminek a javítása többe kerül, mint az autó piaci értéke.
Az üzemeltetési költség nem keverendő az azonnali javítási költséggel. Ha vételkor egy szakszerviz ugyanúgy megadja rá a 450 ezer forintos javítási árajánlatot akkor igen, az a kocsi már abban a pillanatban GTK volt, függetlenül attól, hogy 2 hét, 2 hónap vagy 2 év alatt fizetted ki ezeket a dolgokat.
Ha a költségek az üzemeltetésből fakadtak - azaz a vásárlás utáni használat eredményei - akkor nem GTK-ról beszélünk, csak egy jobb luxusautó költségeit elnyelő pénztemetőről (egy normál autónál 40-50.000 km-t kéne autózni ilyen költségekhez).
De ha mondjuk holnap kilyukad az olajteknőd és megsül a motor amire kapsz egy 300.000 forintos árajánlatot (mert kb. annyit érhet most az autód) akkor GTK-ról beszélünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!