Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autóban az alacsony...

Benzines autóban az alacsony fordulatszámon való használat mennnyi idő alatt nyírja ki a motort?

Figyelt kérdés
Adott egy 1.6-os benzines Opel. Használat során 1200-1800-as fordulatszámon mennek vele (fogyasztás miatt). Tényleg annyira káros, mint amennyire mondják?

2021. jún. 6. 11:21
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:
Pontos adatot sajnos nem tudok mondani, annyit tudok, hogy 1.6-os benzines. Twinport, Ecotec vagy esetleg más, arról fogalmam sincs.
2021. jún. 6. 12:05
 12/24 anonim ***** válasza:
31%

Azért nem kell túldramatozálni sem.

A kérdésre válaszolva: 100-150 ezer km-t így is nyugodtan ki fog bírni, komolyabb problémák nélkül.

2021. jún. 6. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:

Múltkor olvastam egy cikket, hogy eléggé problémás tud lenni az opelek 1.6-os benzinese. Ott sem írtak konkrét motortípust, de feltételezem, hogy erről volt szó.

Mit gondoltok százezret vajon el fog menni motorhiba nélkül ilyen használat mellett?

2021. jún. 6. 12:07
 14/24 A kérdező kommentje:

Megelőztél a válasszal.

Mindenkinek köszönöm szépen a válaszát.

2021. jún. 6. 12:07
 15/24 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
55%
Ha gázadás nélkül alapjáraton csak a kuplung csúsztatásával közlekedsz vele ötödikben akkor is több százezret elmegy maga a motor.
2021. jún. 6. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
64%
Tudod mi a baj? Az egy dolog, hogy a motornak nagyon rossz, illetve amit nem elített senki, a hajtásláncot teszed a legjobban tönkre ezzel. De mindezek mellett még a fogyasztásod sem biztos hogy kevesebb ezzel az alapjárat közelében való szenvedéssel, sőt, fogadni merek, hogy lehet többet eszik, mintha normál fordulaton használnád, de nagyon finom gázpedál kezeléssel.
2021. jún. 6. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
64%
Illetve nem rád gondolok kérdező, hanem általánosságban írtam. 16 voltam
2021. jún. 6. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 A kérdező kommentje:
Én próbáltam felhívni a figyelmüket, hogy nem lesz ez így jó, de az alacsony(abb) fogyasztás lebeg a szemük előtt. Arra nem gondolnak, hogy később sokkal többe kerülhet a javítás. Nem akarok okoskodni, nem vagyok autószerelő, csak a hallott tapasztalatokról szerettem volna megbizonyosodni.
2021. jún. 6. 12:39
 19/24 anonim ***** válasza:
88%

1. Az ha a motor erőlködik, valóban nem előnyös (fordulattól függetlenül, tehát emelkedőn felfelé vagy megpakolva gyorsításkor az ennél magasabb fordulat is lehet kevés). Önmagában az alacsony fordulat, ha "érzésre" jó, nem erőlködik a motor, akkor semmilyen problémát nem okoz.

2. Az "erőltetett" motor valóban gyorsabban kopik, de közel sem annyira drasztikus a különbség, mint azt sokan hiszik.

3. Valószínűleg mire ez bármilyen érezhető hibát okoz, bármilyen más (ettől teljesen fügetlen) hibák miatt már ötször a bontóban lesz az autó. Hiána okoz ez egy több százezres (akár milliós) felújíási költséget 380 ezer km-nél (ami egyébként optimális használat melett mondjuk 430 ezernél lenne, nem pedig a többszörösénél) addigra valószínűleg olyan állapotban lesz az autó többi része, hogy hibátlan motorral sem érné meg fenntartani.

2021. jún. 6. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
17%

na látom itt megy a majomparádé

alapvetően hegymenetben fontos a magas fordulatszám én hallásra (nincs mérő régi swift) 3000-ren tartom 3-asban ez majdnem a 99 nm csúcsnyomaték, alacsonyabban a hajtókarcsapág-hegerfej menne szét hosszú távon, 6000 ren meg minden kb szintén hosszutávon


de nézzünk 1 konkrét példát mondjuk biciklin a lábadnak h esik jobban, nehezebb fokozatban tekerni vagy amikor már kvázi a levegő hajtja ? ugyan ez van az autónál is kell a magas de nem túl magas fordulat

2021. jún. 6. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!