Szeretnék egy új hobbiautót. Mik jöhetnek szóba?
Második, de inkább harmadik autónak kellene, mivel már a feleségemnek is van autója. A legfontosabb dolog, hogy jó élmény legyen vezetni. Nem akarok vele 180-al menni, se lámpától lámpig gyorsulni, tehát a lényeg hogy egyszerű hétköznapi stílusú közlekedés során is jó élmény legyen vele menni. Az elmúlt pár évben vezettem jó pár épített autót, így nagyjából megvan, hogy mit is keresnék, de konkrétan az autó típusokat nem ismerem, így nem tudom, hogy melyik lehet jó.
Amik fontosak:
- könnyű legyen. E36-ból vezettem gyárit, meg utána vezettem szlalomra építettet, amiből első körben csak kidobáltak minden felesleges dolgot, alura cserélték az elemeket, így 200 kg-al könnyebb lett. Hatalmas különbség volt közöttük. Tehát azt mondanám, hogy legfeljebb úgy 1000 kg körül legyen.
- jó hangja legyen. Mindig is imádtam a rotyogó V8-as hangot, úgyhogy valami ilyesmi lenne az ideális. Nem feltétlen V8-at szeretnék, mert a mostani V8-aknak tudtommal szar hangjuk van, legalábbis amit én hallottam új V8-as Mustangot, annak az volt. Valami ilyesmi hanggal is beérném már simán: https://www.youtube.com/watch?v=vRtEGjzEUwg
- futóműve legyen pontos, és mindent adjon vissza. Vezettem régebben egy Ladát. Pontosan nem tudom, hogy milyen átalakításokat eszközöltek rajta, azt tudom hogy alig maradt benne gyári alkatrész, de annak a kormánya és futóműve olyan volt, hogy az út legapróbb repedéseit is érezni lehetett benne a kormányon. Ha régi, fényes úton mentem vele, akkor teljesen "sima" volt a kormány, ha meg új még rücskös úton, akkor meg folyamatos rezonancia volt a kormányon, tehát lehetett érezni az út felületét belülről. Ez nekem nagyon tetszett.
- jó, közvetlen, pontos váltója legyen. Azt mondta egy autószerelő ismerősöm, hogyha ez számít, akkor csakis a hosszmotoros autók között keresgéljek, ahol a váltó kar közvetlen belemegy a váltóba. Mert ha bowdennel van belekötve, akkor annak sosem lesz jó a váltó érzete. Nem tudom, hogy ez mennyire igaz.
- gyári legyen. Nem akarok úgy autózni mint páran az ismerőseim közül, hogy úgy tervezik meg az útvonalat akárhova is mennek, hogy kikerülik az összes lehetséges ellenőrzőpontot, nehogy megállítsák őket.
- és ha már gyári, akkor jó lenne valami új vagy maximum pár éves autó, hogy ne kelljen vele foglalkoznom egy darabig még.
Árat első körben nem mondanék, én sem tudom, hogy mennyit szeretnék rá költeni. Most még csak össze szeretném szedni, hogy milyen autók eshetnek szóba, aztán majd ha jónak tűnik egy, kipróbálás után is tetszik és nem engedhetem meg magamnak, akkor legfeljebb várok még és spórolok rá még, ha nem lesz jobb opció. Tehát minden tipp jöhet, ami megfelel a leírásomnak.
Hát lehet. Hallottam hogy van a környéken itt egy srác, aki épített már át MX-5-öt. Meg fogom tőle kérdezni, hogy meg lehet-e úgy csinálni, hogy jó legyen, de átmenjen vizsgán és ne kelljen attól tartanom, hogy kiszednek vele a forgalomból. Remélem igent mond, mert ha nem, akkor lehet nem létezik olyasmi új élményautó, mint ami nekem tetszene.
Régiből egyébként mi lenne jó szerintetek? A japán autókat nem ismerem szinte semennyire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!