OMV-nél lehet rossz minőségű a 95-ös annyira, hogy kopogjon tőle a motor?
Ma tankoltam sima 95-öst a motoromba az egyik OMV-nél Budapesten, utána Svábhegyre felmentem meredekebb emelkedőkön és mintha kopogott volna (engine knock), amikor jobban odahúztam.
Vadi új motor, 2500 km van benne. Honda, nem vmi kínai cucc. Eddig nem tűnt fel, hogy kopogna egyszer se, vegyesen tankoltam 100-ast meg 95-öst, mentem vele már máskor hegyre fel.
Visszamentem megkérdezni a kutast, hogy ez létezik-e, de kategorikusan kijelentette, hogy kizárt, így én is elbizonytalanodtam.
annyira rossz nem lehet, én is ezt, és OMV nél tankolok(néha 100-ast) azt tapasztaltam, hogy a 100-as sem biztos, hogy mindig egyforma.
A motor nem kopoghat(csak ha kevesebb az oktánszám...akkor viszont a kopogásérzékelő visszaállít a gyújtáson. A második hegymeneten már nem fog kopogni (feltéve ha megfelelő sebességfokozatban tapostad)
Mégegyszer felmentem utána a Svábhegyre ugyanazon az útvonalon (végig falak vannak, és ez veri vissza a hangot, hogy halljam a motort jobban) és másodjára már nem tapasztaltam azt a csörgő hangot. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy elbizonytalanodtam, hogy először mit hallottam. Ilyen gyorsan kattogó hang volt. Mint egy szerencsekerék kattogása, amikor lassul. Nem tudom máshoz hasonlítani.
Kb mint itt az első 1-2 másodperc:
svábhegyen mindenkinek kopog ott olyan a karma
menj a szépvölgyin az koppanás mentes
Nem gondolnám, hogy a benzin miatt lett volna, de ha igen, a kutas úgysem tudná vagy nem mondaná meg.
Ha ennyire új a motor, akkor lehet, hogy még "betanul" az ecu és újak voltak neki a körülmények (meleg idő, nagy emelkedő, gyengébb minőségű benzin). De csak találgatok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!