VW Golf 6 1.6 vagy 2. 0 TDI motorral jobb?
Ha jól tudom az 1.6 105, a 2.0 110 le.
Minden féle szempontot figyelembe véve gondoltam az összehasonlítást. (fogyasztás, fenntarthatóság, megbízhatóság..stb.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hiába nincs benne kettőstömegű, az egytömegű is legalább 150 ezer forint benne, és el szokott romlani az is. Nem értem ezt a kettőstömegű lendkerék drámát.
Nekünk egy 1.6 TDI van, Golf 6 Variant. Természetesen 140 lovas 2.0 TDI-t szerettem volna, de meglepetésként ért, hogy 1500-2000 euróval drágábbak,, mint az ugyanolyan kaliberű 1.6 TDI. Így hát ugyanannyi pénzből vettünk inkább egy 1.6-ost.
Milyen? Nem az a klasszikus hátbavágós 1.9 PDTDI-s feeling, 1800 fordulat alatt elég gyengus. Magyarán nem gyorsul olyan jól. 2000-3000 között viszont nagyon kellemes, és ha eléred vele az adott sebességet (mondjuk 140 km/h), azt tartja emelkedőn, lejtőn, bárhol. És itt jön a lényeg: autópályán végig 120-140 között tele csomagokkal, 3 személy, klímával, 4,7 litert evett. A 2.0 TDI is takarékos, de nem ennyire. Szóval mi szeretjük nagyon. Még egy dolog, ami egyben hasznos és néha kicsit hátrány is: a 4-ik és az 5-ik fokozata extrém hosszú, 5-ben 2000 fordulaton 110-et megy, 3000 fordulaton 160 felett megy. A 6-ost kispórolták belőle.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 Az egytömegűben mi megyen tönkre? Az egy sima kör alakú vasdarab, semmi extra.
5.ben 2000-et forog 110nél én nem sajnálnám belőle a 6.-at, az 1.9pd szintúgy ennyit forog 6.ban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jobb lenne, ha ugyanez az áttétel 6 felé lenne osztva, mint a 2.0 TDI-ben. 3-ból 4-be váltásnál túl nagyot esik a fordulat, 70 km/h alatt nem lehet 4-be tenni. A 4-es olyan hosszú rajta, mint más autón az 5-ös.
Az egytömegű lendkerék is pont úgy tönkremegy, mint a kettőstömegű. Az 1.6 TDI CAYC motoron egyáltalán nem is ritka, fórumokról kiderül. Másik típushibája az EGR szelep, 200 ezer km után szinte mindegyiken cserés lesz, vagy ki kell pucolni. Új EGR szelep - 100 ezer forint. Nekünk 157 ezer km alatt még semmi gond nem volt vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!