Lényegében a kérdés fizikával kapcsolatos. Minél melegebb a víz, annál nagyobb a nyomás zárt rendszerben? Nyilván megnől valamennyire, hiszen ezért van a sapkán szelep. A kérdés, hogy a csőnek mennyire szabad keményednie.
2021. máj. 21. 21:00
2/9 anonim válasza:
Ha arra vagy kíváncsi, hogy beledolgozik-e a víztérbe a motor, akkor arra van műszer, amit ráteszel a kiegyenlítő kupak helyére.
De egy mezei lufi is megteszi, ha felfújja járó motor mellett, az baj.
2021. máj. 21. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 A kérdező kommentje:
Be szabad úgy indítani az autót (első indítás hidegen), és hagyni melegedni, hogy nincs rajta a sapka a tartályon? Mert olvastam olyat is, ha bugyog a víz, az sem jó. Az én tartályomon nem igazán lehet átlátni, a hűtőfolyadék szintjét is úgy tudom megnézni, hogy a tartályra elemlámpát teszek, és a fény láthatóvá teszi a folyadékot.
2021. máj. 21. 21:20
4/9 anonim válasza:
Dehogynem szabad keményednie, sőt, kell is neki mivel nyomás alatt lesz a rendszer ha eléri az üzemi hőmérsékletet.
2021. máj. 21. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
Most, mikor néztem a csövet az autó leállítása után közvetlen, már a ventilátor is ment, tehát magasabban volt az üzemi hőmérsékletettől is. Lehet, hogy ezért volt keményebb. Egyébként ez a nyomkodós dolog nem igazán megbízható, hiába mondják sokan. Alapból van a rendszerben 1 bar körül, a sapka 1.2-nél enged el. A különbséget nem tapogatja ki senki kézzel.
2021. máj. 21. 21:39
6/9 A kérdező kommentje:
*Mármint, hogy elengedi-e a szelep valóban a túlnyomást, vagy sapkát kell cserélni.
2021. máj. 21. 21:44
7/9 krwkco válasza:
"A hűtőrendszer csövének egyáltalán nem szabad keményednie?"
A fizika alapján szólnék hozzá. A víz gőznyomása 100 fok alatt kevesebb, mint egy atmoszféra. Emiatt, amíg a víz egy osztással a normál hőmérséklet alatt van, addig a csőnek nem kell keményednie.
Kivéve ha a hűtőrendszer meleg részein (nem a kiegyenlítö tartályban) levegő van. Ezért, ha keményedik a cső én első lépésként megkeresném, hogy van-e légtelenítő a hűtő tetején és kiengedném az ott levő levegőt. Ha van.
2021. máj. 21. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 A kérdező kommentje:
#7
De mégis keményedik a cső olyan autóknál is, ahol nincs probléma.
2021. máj. 21. 23:03
9/9 krwkco válasza:
#8
Ha a hűtő felső részében összegyűlt némi levegő, az még a működést nem zavarja, de a hőmérséklet emelkedéskor tágulni akar.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!