A mit csinálnál azokkal a vezetőkkel, akik 90-es táblánál 60-75 tötyögnek?Én úgy gondolom, az ilyen sokkal veszélyesebb, mint 100-110el gyorshajtó.Mivel az ilyenek. Annyi autót kényszerítenek előzésre, akik mögöttünk rendes tembóban akar haladni.
Tipikus áldozathibáztató demagóg szöveg.
Önmagában a megengedettnél lassabb sebesség nem veszélyes, hanem pont hogy biztonságosabb (rövidebb fékút, több idő, baleset esetén kisebb kár).
Ha egy lassabb járművet utolérve önkéntelenül kamikaze előzésbe kezdesz, az tényleg veszélyes, de ez nem a lassabban haladó jármű hibája. A teherautók, buszok is csak 70-nel mehetnek, akkor azok is veszélyesek, mert a sok türelmetlen gyökér beláthatatlan úton előz?
Az előzés sosem kényszer, hanem lehetőség. Akkor előzhetsz, ha biztos vagy benne, hogy biztonságosan be is tudod fejezni.
A gyorshajtást meg elbagatellizálod, pedig pont, hogy attól válhat egy egyébként normál előzés veszélyessé.
Ezzel a mentalitással szoktak hatvannal gurulni kilencven helyett, le se szarva hogy mögöttük 70 autóból álló sor kap agyérgörcsöt, és kezdi megelőzni egyszercsak már ott is ahol amúgy már nem igazán kéne.
Hányszor volt olyan hogy mehetett volna a gyökér a megengedett ötvennel, nem. ment helyette 43-al. én meg felrobbanok amikor nekem kell megállni miatta a pirosnál, amikor épp időre megyek valahova. ja időben kell elindulni persze. Én időben indulok el, ha azzal számolnék hogy tele van az út ilyen gyökérrel aki képtelen a megengedett sebességet elérni, akkor egy 20 perces útra +egy órát számolnék rá a hülyék miatt, persze jellemzően ha direkt korábban indulsz mert a hülyék miatt nem akarok elkésni, akkor meg senki nincs az úton, és akkor meg ott malmozik az ember fölöslegesen 25 percet mert túl korán érkezett :D :D
Városon belül amúgy tényleg csak szédelegnek sokan, én alig 10-est teszek rá a megengedettre, és úgy cikázok köztük mint egy ámokfutó, de nem vagyok az, nem én megyek eszeveszett tempóban, ők szédelegnek aligtemóban. A kedvencem az volt, amikor 8tól volt kijárási tilalom.. 7:30-kor ilyen városnéző sétakocsikázás volt, én meg siettem volna mert próbáltam hazaérni...
"alig 10-est teszek rá a megengedettre, és úgy cikázok köztük mint egy ámokfutó, de nem vagyok az, nem én megyek eszeveszett tempóban, ők szédelegnek aligtemóban."
Jaja, mindenki hülye, csak te vagy helikopter. A pályán sem te mész a forgalommal szemben, hanem mindenki más, biztosan.
Megelőzném, ennyi.
Én azt bírom, mikor a faluban nem bírja ki, nézelődik, végül nagy nehezen megelőz, mert neki a faluban is 70-nel kell menni. A településhatár végén meg ugyanúgy megy tovább 70-nel és előzhetem vissza. Az ilyet sose fogom megérteni...
100-110 amúgy szerintem hagyján. De nagyon sokan mennek a keskeny, kátyús, vadvédelem nélküli utakon is 130-140-nel. És nem csak a fiatalok, vagy a furgonosok, akik mindig állandó jelleggel késésben vannak. Múltkor egy G Astra tolt le majdnem az útról, mert csak 105-tel voltam hajlandó menni. Átnéztem és egy öreg néni vezette, aki a nagyanyám lehetne. Ledöbbentem. De családapákat is látok 130-al az országúton és ott van a kocsiban a gyerekülés! :O Szinte mindenki marhára siet és szó szerint élet‑halál harcot vívnak, hogy nyerjenek két másodpercet olyan előzésekbe kezdenek. Sokaknak a dupla záróvonal, kanyarodósáv, tábla, kanyar, kereszteződés, nem számít... Akinek nem inge, ne vegyen marára! És vannak akik bármilyen okból 70-nel tötymörögnek. Engem ez sokkal kevésbé zavar. Amikor lesz módom biztonságosan megelőzni, megteszem. Na bumm, veszítettem miatta három másodpercet, "borzasztó".
Én amúgy Ausztriában élek, itt tettem le a jogsit, itt kezdtem vezetni. Néha megyünk sajnos Magyarországra, az első alkalommal voltam hajlandó vezetni. Többet nem. Kerülöm. Úgyis megyünk minden baráthoz akkor, együtt megyek családdal. Ott kezdődik, hogy szívem szerint csak 40-nel mennék maximum mindenhol, mert elharapom a nyelvem az út miatt. Olyan alkatrészei zörögnek a vadiúj autónknak, amiről nem is tudtam, hogy létezik. A szívem szakad meg, mert érzem, hogy az autó futóműve Magyarországon 10x annyit károsodik, mint itt Ausztriában. Egyszerűen az az érzés van bennem, hogy melyik kátyúban fogom otthagyni a kereket. Borzasztó, már csak emléktől kiráz a hideg.
Na, és akkor erre még rátesz az, hogy bár hiába nem szeretnék, azért betartom a sebességhatárt, mindenhol 5-tel, maximum 7-tel megyek gyorsabban a megengedettnél, azaz 50-nél 55, 90-nél maximum 97, mert nyilvánvalóan mindenki tol. És hülyét kapok, mikor a 20 éves roncsokkal ott van fél centire tőlem, mert miaz, hogy a rallyautók futóművét is szétverő pályán 50-es táblánál nem 90-nel megyek?! És miközben megyek 55-tel, mondom a miatyánkat, mert tudom, hogy 3x hosszabb féktávja van a veterán autójának, mint az enyémnek, úgyhogy ha neaggyisten fékeznem kell, akkor ott annyi volt.
Szóval a magyar közlekedési morál egyszerűen borzalmas! Értem én, hogy én vagyok ettől elszokva, de 50-nél 55 miatt könyörgöm ne hisztizzen senki! Mert ha 40-nel mennék, akkor érteném, hogy miért akarja mindenki elharapni a torkom. De ha szabályokat betartóan közlekedek, amit amúgy az útviszonyok alig engednek meg, mert mondom, még ez is túl gyors, akkor nehogy már én legyek a rossz.
Nemrég volt itt egy kérdés (sajnos nem találtam meg), amely arról szólt, hogy a tanulóvezetőt megbuktatták, mert városból kiérve nem gyorsított fel 90km/h-s sebességre, csak kb. 60-65KM/h-val mehetett.
Érdekes, hogy akkor szinte kivétel nélkül mindenki azt írta, hogy mennyire jogos volt a buktatás, mert indokolatlanul feltartja a mögöttes forgalmat.
Kérdező, te egyáltalán honnan veszed azt, hogy te "csinálhatnál" egy másik autóssal valami?!
Ezt a "feltartás" dolgot sokan a forma1-ből át akarják átültetni a hétköznapi vezetésbe.
Na, ott van feltartás, mert az egy verseny!
Lásd 107%-os szabály.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!