Európában vannak ekkora kamionok?
Találkozókon szokott lenni ilyen érdekesség gyanánt.
Egyébként nem tudok róla hogy Európában bármilyen cég is használna csőröst.
Az amerikai csőrösök nem jellemzőek európában. Többnyire bulldog fülkések vannak. Részben a szabvány miatt. Európában a nyerges szerelvény hossza 16,5 méterben van meghatározva. A tandem, vagy a forgózsámolyos szerelvények maximális hossza, 18 méter lehet. Ezek a kamionok, egy európai szabvány póttal, meghaladnák a maximális hosszúságot. Ettől függetlenül közlekedhetnének, mint túlméretes szerelvény, útvonal engedéllyel, meghatározott útvonalon.
Persze európában is létezik néhány csőrös, (Scania, Volvo, Daf XT) de azok nagyon ritkák, és max. egy rövidebb fajta (billencs, vagy üveges) póttal lehet őket látni, hogy a szabványba beleférjenek, és így nem túlméretesek.
Na, akik itt azt írják hogy nincs értelme. 2-3 vagy több hétig is a fülkében élünk mi nemzetközi kamionsofőrök. Egy "kicsit" komfortosabb lenne egy akkora fülkében élni mint amik Amerikában annak. A másik hogy sokkal biztonságosabb is. Sokkal nagyobb gyűrődési zóna van. Ezeknél az EU kompatibilis bulldogfülkés gépeknél van előtted egy méter, mögötted a póttól meg olyan másfél. Itt ha valami nagy gebasz van (frontális ütközés valami magasabb járművel, ráfutás kamionra, vas szállítmánnyal mondjuk nyom az automatika egy satut valamiért és megindul előre a cucc) sokkal nagyobb az esélyed ottmaradni. Kb semmi nem véd.
Az viszont tény hogy itt Európában ezekkel nem lehetne közlekedni. Nagyon sok helyen még a bulldogfülkéssel is necces a manőverezés. Ezekkel meg max autópálya melletti depóból autópálya melletti depóba lehetne problémamentesen közlekedni.
"vas szállítmánnyal mondjuk nyom az automatika egy satut valamiért és megindul előre a cucc"
Ha csak a fékezéstől megindul előre a "cucc" akkor az rosszul volt rögzítve. Egyébként nem értem, ha a fülke hátulját átüti, akkor nem midegy, hogy mekkora a fülke? Utána a szélvédőig nincs akadály.
"Na, akik itt azt írják hogy nincs értelme. 2-3 vagy több hétig is a fülkében élünk mi nemzetközi kamionsofőrök."
Jó, de a fülkében nem attól lesz több hely hogy a padlólemez alól a szélvédő elé tették át a motort. A csőr teljesen felesleges, a fülke hosszúsága nem attól függ.
Fogalmatok sincs a kamionokról , de azért irjátok a baromságot.
Az európai kamionnak meg vannak a meghatározott méretei és ezt nem léphetik túl.
De ezek az eu szarokba csak bele lehet nyomorodni, annyi hely sincs benne mint egy kutyaólba.
Ott legalább adnak a gk. vezetők kényelmére is , nem csak a hasznot teszik el .
Pedig hosszú távon kifizetődne a kamionosok nyugalma, kényelme.
Én dolgoztam Volvóval is és kilehet fagyni belőle, annyi szigetelés nincs benne mint egy Trabantba volt.
Kényelem szempontból a a DAF talán a legjobb , de gyanítom hogy az is lejjebb adja majd a pénz miatt.
Minden az olcsóság, a spórolásról szól.
Az ember meg csak egy szerszám.
Legalább ott adnak az ilyenekre is, itt meg csak ugatják a demokráciát és az emberek megbecsülését.
Nos én írtam, hogy semmi értelme nincs ezeknek a dögöknek, tudtam, hogy felkapjátok rá a vizet. Nem attól lesz több hely a fülkében, hogy van a kamionnak egy 2-3 méteres orra, az teljesen felesleges továbbra is. Nagyobb, hosszabb fülkét lehetne építeni orr nélkül is, de azt leírtátok ti, miért nem szoktak.
Van Európában éppen elég kamionos baleset, nem mondom, hogy nem szoktak halálos kimenetelűek lenni, de azért nem hullanak a kamionosok mint a legyek, a modern kamionok nagyon biztonságosak, és van gyűrődő zónájuk, nem kell ahhoz 3 méteres orr.
Még annyi, hogy nem is voltak ezek sosem 6 hetes uniózásra tervezve, ezt csak a keleti, román, török, szerb, magyar, stb górék találták ki, hogy milyen jó ötlet. Ezelőtt 15 éve is, ami nem is volt olyan régen, még úgy volt, hogy kimentél mondjuk Spanyolországba (hogy jó távolit mondjak), és szombatra itthon is voltál, nem úgy, hogy elmész most, és júliusban jössz haza, addig ott kell élned...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!