Mitől van meg egy Toyotában az “elpusztíthatatlanság” érzés?
Ez maximum placebo, ilyen nincs. Tényleg a toyota az (egyik) legmegbízhatóbb márka, de ez nem azt jelenti, hogy az tízszer hibamentesen megkerüli a földet, amíg minden más ötször elromlott.
Szóval lehet, hogy egy toyotát x km alatt 10-szer kell javítani, egy vw-t meg mondjuk 12-13-szor, de nem sokszoros különbségek vannak, pár egzotikusabb márkától eltekintve.
Én ott kezdeném hogy elkülöníteném az európai, olajzabálásra hajlamos személyautókat és az igénytelen, mindent IS kibíró munkagépeket.
Hilux, Land Cruiser, Dyna, Hiace, ezek ponthogy tízszer hibamentesen megkerülik a Földet, ekkor lesz még csak bejáratva a motor.
A kis benzines személyautók nagyon igénylik a rendszeres olajcserét (belevaló olajjal!!), ha ez elmarad akkor könnyű belefutni egy olajzabáló járgányba, ezen kívül nem jellemző hogy gond lenne velük.
A tényeken felül hogy mi adja az érzést? A Toyota elektromos rendszere egyszerű, megnyomod a gombot, kattan a relé, működik annak aminek kell. Jóformán elpusztíthatatlan. Összehasonlìtásképp egy VAGnál megnyomod a gombot ami jelet ad a megfelelő modulnak, a modul pedig vezérli a kívánt egységet. Sokkal bonyolultabb, pozitív hogy programozgató, negatív hogy mindenféle fura, megmagyarázhatatlan jelenséget tud produkálni ami nem a megbízhatóság érzését erősíti.
"Hilux, Land Cruiser, Dyna, Hiace, ezek ponthogy tízszer hibamentesen megkerülik a Földet, ekkor lesz még csak bejáratva a motor."
1. Azért a bejáratás erős túlzás, bár tényleg nagyon jó gépek
2. Ebben a kategóriában más márkák is jóval megbízhatóbbak az átlag személyautóknál. Pajero, L200, Patrol van olyan megbízható (vagy legalább nagyságrendileg hasonló) mint a Hilux vagy LC
"A tényeken felül hogy mi adja az érzést? A Toyota elektromos rendszere egyszerű, megnyomod a gombot, kattan a relé, működik annak aminek kell. Jóformán elpusztíthatatlan. Összehasonlìtásképp egy VAGnál megnyomod a gombot ami jelet ad a megfelelő modulnak, a modul pedig vezérli a kívánt egységet. Sokkal bonyolultabb, pozitív hogy programozgató, negatív hogy mindenféle fura, megmagyarázhatatlan jelenséget tud produkálni ami nem a megbízhatóság érzését erősíti."
Szerintem ezt a 15-20 évvel ezelőtti Toyotákra alapozod, mert már régóta nem ez jellmező.
#8
Igen, a Pajero, L200, stb is hasonló szint és szintúgy japánok... Ha mostoha körülmények között van használva a jármű (pl Afrika) valahogy nem az Amarok, Crafter, Sprinter az elterjedt.
Igen, a 10-20 évvel ezelőtti Toyotákra/Lexusokra alapozom. Nem vagyok autós újságíró, azokra tudok támaszkodni amilyen autóim voltak, huzamosabb ideig használtam. Egy 5 évesnél fiatalabb autónál nincs is helye hibákról beszélni, nincs mire a Toyota átlagnál jobb megbízhatóságát emlegetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!