Vettem egy robogót, de előtte sosem vezettem mit hogy?
B jogsim van, de sosem robogóztam de most praktikus és vettem egyet.
Tudok vele menni nagyjából stb, DE!
A max sebessége 60 km/h, én ha megyek vele 10km-t akkor azt hogy célszerű? Próbáljam tartani max alatt kb 10km/h-val hogy ne dögöljön meg hosszú távon?
Meg pl első indításnál ezt is kicsit érdemes lightosan használni ilyen 30-40km/h val hogy melegedjen?
Mindenek előtt óvatosan, még óvatosabban, mint gondolnád, főleg az első 1-2 évben :) Nagyon gyakran a berögzült autós attitűdök veszélyesek lehetnek motoron, főleg 50 köbcentis robogón ülve. Nézz NAGYON SOK accident/close call videót, ezeknek az elemzését, amivel tudod tanítani az agyadat, hogy mikor váltson magasabb figyelmi állapotba. Két nagyon jó youtube csatorna van, egyik az MCRider, a másik a DanDanTheFireman.
Továbbá menj ki egy üres parkolóba néhány bójával (decathlonban a szlalombója 1500 ft/10 db) és gyakorolj, amíg ki nem fogy a benzin, le nem megy a nap, el nem kopik a gumi (értsd: minél többet és minél gyakrabban). Főleg a vészfékezés a nagyon fontos és trükkös dolog, mert ha túl óvatos vagy, akkor hosszabb lesz a fékutad, mint lehetne, ha túl agresszív, akkor meg ABS nélkül nagyon hamar a padlón csúszva találod magad. Zárt bukót vegyél, meg lehetőleg teljes védőfelszerélst, akár használtan is lehet, van direkt erre néhány bolt.
A probléma, hogy erről egy regényt lehetne írni. Minden esetre legyél óvatos. Ha kanyarban homokot látsz, vagy bármi szóródást, lehetőleg kerüld ki, előtte fékezz és ne rajta. Ha rámész kanyar közben, elkezd kisodródni (vagy ki is csúszhat) a gumi, ha viszont fékezel rajta első fékkel, akkor szinte tuti zakó. Egy idő után már azt is észre fogod venni, hogy pl fényesebb burkolat gyakran a kopottságot jelzi, ahol szintén csökkent a tapadás, ami nedves időben meglephet.
Ha jó olaj van benne (és cseréled megfelelő rendszerességgel) és már be van melegedve, akkor húzhatod neki koppanásig. Amikor indulsz, lehetőleg itt se tövig tekert gázzal indulj, de amúgy robogótól függően akár olcsó is lehet egy generál.
Még oldalakat tudnék írni, de ez talán a dióhéjban verzió zanzásított verziója. A többit majd kitapasztalod. Azt mondtam már, hogy addig óvatosan, nem? :) Ja és menj el egy vezetéstechnikai képzésre, az elején meggyorsítja az elméleti és gyakorlati tudásod.
Először jobb lenne egy kis vezetési technikát tanulni, gyakorolni.
A fékezést nagyon sokat kell , mert váratlan helyzetben hajlamos az ember tökig berántani, ami fejre álláshoz vezet.
De persze nem kell azzal teljes gázzal menni hidegen, de melegen se fontos állandóan maxon nyúzni.
Asszem a válaszolók elfelejtik, hogy robogóról van szó, ami maximum 60-al tud menni. Ti meg leírtatok egy teljes "odafigyelj" kezdőcsomagot, amit akár egy kezdő ezres motorosnak is oda lehetne.
Mellesleg a kérdésére kb nem is válaszoltatok.
Nyugodtan használd, nyilván max sebességen nem jó kb 10 km-t használni, de a robogók azért bírják a strapát.
Gondolom ilyen honda dio/yamaha jog vagy valami piaggio lehet, mert sok 50-es bírja a 80-100 as tempót.
A csúszásokra viszont valóban figyelj, általában az ilyen robogókon teljesen virsli kerekek vannak, amik a tapadáson sajnos nem segítenek.
Nyugodj bele, esni fogsz.. Lehet most, lehet 1 év múlva, de esni fogsz. Ez amolyan tipikus motoros "szlogen" :D
Tegnap előtt megvolt az első esés :D 50-el
Rosszul mértem fel egy féktávot zúzottköves úton hátsófékkel :D
1ujjam és 1 térdem bánta de túlélem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!