Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért írja rosszul a vízhőfokot?

Gabiking kérdése:

Miért írja rosszul a vízhőfokot?

Figyelt kérdés
A vízhőfok óra szerint sose éri el az üzemi hőmérsékletet az első vonalnál van mindig, ezért a ventilátor se kapcsol. Most cseréltem vízhőfok jeladót.
2021. ápr. 23. 13:39
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Egyéb barkács volt a kocsin? Ha pl a radiátor nem gyári hanem nagyobb, akkor lehet, hogy túlhűt.
2021. ápr. 23. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 Beviz Elek ***** válasza:

Kérdező:

A kettőnek semmi köze egymáshoz. A mutató a motorban lévő víz hőmersékletét jelzi, a ventilátorhoz tartozó hőgomba viszont a radiátorban lévő víz hőmérsékletét érzékeli. Akkor kapcsol amikor a hűtőben túl forró a víz és visszább kell hűteni. A termosztát csak annyi hidegebb vizet enged be, hogy a motor hőmérséklete üzemi hőfokon maradjon, tehát teljesen üzemszerű hogy a motor üzemi hőfokon van, a radiátor pedig langyos (és ilyenkor nem is kell menjen a ventilátor).


#1

Azért van a kocsiban a termosztát hogy ne hűljön túl. Ha egy uszoda medencéjét kötöd rá a motor vízkörére, a motor akkor sem fog túlhűlni.

2021. ápr. 23. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

1. tudomásom szerint gyári

2. De akkor miért nem írja a motorban lévő hőmérsékletet normálisan, és ha lehúzom a csatlakozót akkor meg elindul a venti.

2021. ápr. 23. 14:54
 4/16 anonim ***** válasza:
0%
Te hugyos elek! Van nálam egy Toyota Proace 2.0 hdi. A hűtőjében nincs hőgomba, mégis el tudja indítani a ventit. Na ilyenkor mi van te nagy szaki?
2021. ápr. 23. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 Beviz Elek ***** válasza:

Ha lehúzod a csatlakozót és elindul a venti, akkor te az ECU-ra menő erzékelőről húztad le a csatit, az ECU nem tudja hogy milyen hőmérsékletű a víz és vészüzemmódba kapcsol. Jó eséllyel kettő érzékelő van a motorban és ha eddigis mutatott valamilyen hőfokot a mutatód akkor ezzel a lehúzott csatival is fog, mivel a műszerfalra egy másik érzékelő küldi a jelet.


Biztos van másféle konstrukció is, de én eddig ilyeneket láttam.


Menj el, intézd el a dolgod, ha hazaértél hagyd járni a motort egy kicsit. Ha a mutatód beáll középre akkor termosztátot kell cserélni, ha a mutató lent marad azután is hogy magától beindul a ventilátorod akkor a műszerfalra menő jeladót kell kicserélni.

2021. ápr. 23. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 Beviz Elek ***** válasza:

#4

Kisírhatod a szemeidet a vállamon.

2021. ápr. 23. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Ha lehúzom a csatlakozót akkor a műszerfalon se írja a hűfokot.



A hőfok mindig egy bizonyos pontig megy fel és nem tovább.

2021. ápr. 23. 15:49
 8/16 A kérdező kommentje:
És a jeladót az újat és a régit is bele tettem egy pohár forráson lévő vízbe, és a műszerfalon akkor is a bizonyos pontig ment és nem tovább.
2021. ápr. 23. 15:51
 9/16 Beviz Elek ***** válasza:
Akkor lehetséges hogy a tiédben 1 jeladó van, amennyiben így van akkor a műszeregység környékén keresném a hibát. Talán csak a műszeregység csatlakozója, lehet hogy a mutató tüskéit kellene megmozgatni, esetleg a mutatót cserélni. Egy bontottért nem gondolom hogy sokat kérnének.
2021. ápr. 23. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Lehet ilyen mutató tesztet csinálni és azon működött a műszer.

Hibakód olvasásnál sem ír hibát, igaz nem gyári olvasóval. Esetleg mit kellene átnézni, mert biztosítékot nem találtam. ha más nem akkor elviszem egy autóvillamoságihoz.

2021. ápr. 23. 17:20
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!