Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozhatja a fékbetétek...

Mi okozhatja a fékbetétek rendellenes kopását?

Figyelt kérdés

Kb 10 ezer km lehet az újonnan cserért hátsó fékekben.

Az autó egyik oldalán szépen egyenletesen kopik a másik oldalon pedig mint ha 100 ezer km lenne a fékekben. A tárcsa teljesen szét van kopva a külső oldala,a külső fékbetét meg vasig le van kopva. Érdekes hogy a belső oldalon nincs ilyen jelenség. Ma szétszedtem megtisztítottam,újra zsíroztam és ideiglenesen vissza tettem a régit míg nem jön meg az új fékkészlet .

Kérdésem az lenne,hogy mi okozhatta ezt a problémát ?

Mi lenne rá a megoldás ?

Golf 4 tárcsa fékes.



#fék #fékhiba #hibás fék #Abnormális fék kopás #Eltérő fék kopás
2021. ápr. 18. 23:28
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Amennyiben ennyire szorul, akkor igenis meg lehet érezni, ehhez nem kell profi sofőrnek lenni.
2021. ápr. 19. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 krwkco ***** válasza:
100%

#9

Ha a nyereg szorul, akkor a külső betét fékezés közben nem húzódik rá a tárcsára. Ezért az semmikor sem fékez. A két betét nem közelít egymáshoz. A belsőt pedig a dugattyú rányomja a tárcsára és a fékezés végén visszaengedi. Ezért a kerék nem fékeződik, ha nincs benyomva a fék.

Ha a "fék szorul", akkor a dugattyú nem tér vissza alaphelyzetbe. Összeszorítva tartja a két fékpofát és jobban vagy kevésbé, de állandóan fékez.

2021. ápr. 19. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 krwkco ***** válasza:
63%

#11

Ha dugattyú nem tér vissza a helyére, akkor fékezés nélkül is félrehúz az autó. Ha a dugattyú nem mozdul semennyit, akkor az egyik oldalon nem lesz fékhatás. Ezeket meg lehet érezni.

De ha a nyereg van beszorulva, akkor az egyik betét nem dolgozik, a másik meg duplán. Azért kopik erősen. De a fékhatás meglesz. Azt nem lehet megérezni, hogy ugyanaz a fékhatás úgy jött létre, hogy EGY tárcsa egyik oldala jobban fékeződött, mint a másik.

2021. ápr. 19. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

"külső betét fékezés közben nem húzódik rá a tárcsára."

Érdemes elolvasni, mit ír a kérdező: "a külső fékbetét meg vasig le van kopva"

2021. ápr. 19. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 krwkco ***** válasza:
100%

9, 11, 14

Igazatok van. Tévedtem. A külső betét is meg tud szorulni és állandóan fékezheti a kereket.


A kérdezőnek:

Azt kell ellenőrizni, hogy a féknyerget tartó két csúszó csavar szabadon mozog-e, illetve a két betét csúszópályája nem rozsdás-e vagy van-e bemaródás. Ha korábban magad szerelted, érdemes a többi 3 keréknél is ellenőrizni.

2021. ápr. 19. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:
A fék nem szorult folyamatosan ezért nem lehetett érezni semmit, emelkedőn pedig vissza gurult nem fékezett semmi. A fékbetét egyik oldalon “vasig” kopott de nem egyenletesen hanem a felső része teljesen az alsó része mégpedig háromnegyedig volt lekopva.
2021. ápr. 19. 16:38
 17/17 krwkco ***** válasza:

#16

Ahogy írtam, a betétek (különösen a külső) csúszópályáit kell simává tenni és pasztázni, illetve azt ellenőrizni, hogy a nyereg szabadon mozog-e. Vannak szerelők, akik a betétek csúszópályval érinkező vas részét is megköszörülik egy kicsit. Egész enyhén legömbölyítik, hogy ne legyen éle/sarka, ne tudjon beakadni a pályába.

2021. ápr. 19. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!