Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bal láb kuplung, jobb láb fék...

Bal láb kuplung, jobb láb fék és gáz. Mikor van erre kivétel?

Figyelt kérdés
Azt mondta nekem egy régi rutinos sofőr, hogy bal láb kuplung és fék. A jobb láb pedig mindig a pedalon van. A tapasztalata miatt elhittem neki, de nincs olyan eset amikor a kuplungot és a féket egyszerre kell használni?

2021. ápr. 16. 17:04
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
100%
Én ezt tudom, de szerinted a "rutinos sofőr" haverja az pont ralliversenyző lesz, és pont ezt mondja majd a kérdezőnek? :D :D :D
2021. ápr. 16. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:

Drága #11-es!

Szerinted nekünk azt kell itt és most megvitatni, hogy a kérdező és a haverja, mit mondanak egymásnak?

(miközben egyiket sem ismerjük)

Nanaeeeeee. :)

2021. ápr. 16. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
100%
#12 mondjuk ha nem jön rá a kérdező hogy mikor kéne egyszerre a féket, és a kuplungot nyomni, akkor valszeg nem nagyon van fogalma sem a vezetésről :)
2021. ápr. 16. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 A kérdező kommentje:
Utolsó olvasd el még egyszer a kérdésemet. Foleg az utolsó mondatot. Az egész kérdésem azért kerult fel, mert a "rutinos vezeto ismerosom " azt mondta, hogy nincs ilyen, hogy egyszerre kell féket és kuplungot nyomni, én pedig ezt _megkérdojeleztem_
2021. ápr. 18. 17:01
 15/32 anonim ***** válasza:
55%
Mondtam kérdezd meg tőle hogy hogy váltogat vissza kanyar előtt fékezve... Nem rutinos ez hanem valami mazsola. :)
2021. ápr. 18. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 krwkco ***** válasza:
87%

Ezt kérdezte a kérdező:

"Bal láb kuplung, jobb láb fék és gáz. Mikor van erre kivétel?"

A normál, közúti autóvezetésben nincs ilyen kivétel. A féket mindig jobb lábbal kell kezelni. Egyedül a meredek emelkedőn indulásnál jöhet szóba, hogy valaki ügyeskedve egyszerre nyomja jobb lábbal a féket és a gázt, miközben az a kuplungot felereszti. De erre a szabvány eljárás a kézifék használata. Vagy, ha nincs kuplung mert a váltó automata vagy versenyzésnél, ahol váltáshoz nem kell kuplungolni. (Szekvenciális váltó, ahogy többen is írták.)


"nincs olyan eset amikor a kuplungot és a féket egyszerre kell használni?"

Van. Ha lassítani akarsz és közben sebességet váltani vagy üresbe tenni. Pl. kanyar előtt. Illetve az állóra fékezés végén, ha nem akarod, hogy lefulladjon a motor. Vészfékezésnél megoszlanak a vélemények, hogy kell-e közben kuplungot nyomni. De inkább igen, mint nem.

2021. ápr. 18. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Utolsó megértette a kérdésemet, és nem minden másról kezdett el magyarázni :D Köszi
2021. ápr. 18. 20:52
 18/32 anonim ***** válasza:

Kedves standard gondolkodású #16.

Látod itt kezdődnek a gondok, Te kategorikusan kijelented, hogy

"a féket mindig jobb lábbal kell kezelni"

Aztán meg ott, hogy

"szabvány eljárás a kézifék használata".

Áruld el légyszi, ha nem zavarom a forgalom többi résztvevőjét, akkor hol, és ki szabhatja meg, hogy én miként használjam az autóm kezelőszerveit?


Kis szól bele -ehy klasszikus öreg autónál- ha kanyar előtti visszaváltásnál ballal kuplungolok és közben jobb lábbal egyszerre kezelem a gázt és a féket?

Vagy egy nyújtott ívben tartom a jobb lábam a gázon, és ballal belefékezek annyira, hogy meginduljon a hátulja? (fronthajtású autónál)

2021. ápr. 19. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 krwkco ***** válasza:
58%

#18

Felőlem azt csinálsz amit akarsz. Ha ennyire zavar a "szabvány" szó cseréld ki "szokásos"-ra.

A "meginduljon a hátulja" szerintem nem a "normál, közúti autóvezetés" része. De ismétlem, ez a Te dolgod. Én a kérdezőnek válaszoltam.

#16

2021. ápr. 19. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:

Annak idején az oktatóm megtanított egy technikát, amiben kizárólag emelkedőn elindulás esetén, kézifék nélkül, bal lábbal kuplung+fék kezelés van.

Már amikor emelkedőn biztosan meg kell állnod, és utána elindulni, akkor a bal láb teli sarkával benyomod a féket a lábfejed balra fordítása mellett, és a lábujjad előtti tappanccsal benyomod a kulungot padlóig.

Ha 2-3mp-nél tovább kell állni, akkor üresbe kapcsolsz, és kézifék, de ha csak pár mp, akkor az előbbi lábtartással a sarkadat a féken lent tartva a lábujjaidat megemeled, hogy a kuplung fogáspontig érjen. Közben benzines autónál jobb lábbal adsz egy kicsi gázt, hogy 2000-2200-ig menjen a fordulatszám. A lábujjaddal a fogásponton tartod a kuplungot, és a sarkad lassú emelésével oldod a féket.

Ezzel a módszerrel, ha hirtelen vissza kell fékezni, úgy automatikusan a kuplungot és féket is benyomod, nem fullad le az autó, nem gurul sehová, mert mindkét pedál padlón lesz. Maax ijedtedben a gázt is benyomod, de az ilyenkor nem indít el, szóval kb mindegy.

Nagyon ritkán használom ezt a módszert, de már csak azért is érdemes begyakorolni, mert létezik olyan, hogy a kézifék bowdenje elszakad, meglazul... Akkor ez vészhelyzeti megoldásként hasznos!

2023. júl. 12. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!