Bal láb kuplung, jobb láb fék és gáz. Mikor van erre kivétel?
Eszembe jutott egy kivétel!
Amikor vizsgálják a kocsit, nyitva van a motorháztető és kérik,hogy nyomd a gázt, ekkor ajánlott a féket is nyomni, hogy elkerüld a véletlen gurulást akármilyen okból is indulna meg az autó.
A bal láb fék-kuplunk elég baromság.
Ha lassítasz, gyorsítasz akkor pont hogy a kuplungnál kell mindig legyen a lábad és a féket-gázt amúgy is felváltva használod.
Kuplungolni többet fogsz mint fékezés közben gázt adni.
Versenyzőknél más a helyzet ők pályán mennek, határon autóznak, ahol folyamatosan kell a fordulat, főleg mondjuk egy rally autónál ahol végig "elkapar" és kilinccsel előre közlekedik.
Olyat szoktak, hogy fékezés közben dupla kuplunggal gázfröccsöt adni, de ehhez is a jobb lábat használják.
Azért mert te nem így használod a pedálokat, attól az még nem veszélyes.
Lehet ballal is fékezni, ha nem akarod, hogy leessen a fordulat(pláne ha nem kell a váltáshoz a kuplungot használni)
De jobb lábbal is lehet egyszerre a gázt és a féket kezelni. Gyakorlás kérdése.
Tudod, vannak olyan olyan rallye autók amiben a kuplungot csak az indulásnál használják. Menet közben úgy lehet váltani, hogy csak a kart húzod hátra (ilyenkor fölfelé vált) vagy tologatod előre (olyankor pedig visszavált).
És eközben akár fékezhetsz is, a munka nélkül maradt bal lábaddal.
Csak szólok............ ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!