Mikor lett eleged az autódból, mi lett a történet vége?
Én mióta feljöttem ide BP-re azóta kezdett az autóm, döglődni.
Most költöttem rá 100.000Ft-ot szélvédő és index csere. A kuplung már rég nincs a helyzet magaslatán arra kaptam egy szép 320.000Ft árajánlatot. De mivel nem keresek ennyit így csak gyűjtögettem rá.
Aztán két hónapja elkezdett balra húzni a kormány, de volt mikor megszűnt és ma derült ki, hogy lengőkarokat kell cserélni és szilentet. Mert a kerék majd kiszakad a helyéről
(Frankó gyömrői út... köszi )
Milyen kocsiról van szó, hányas évjárat?
Ha jó az autó és nincs leélve vagy elrohadva én megcsinálnám. Ha nem akkor eladni olcsón.
Én csak a jelenlegi kocsinkról tudok beszélni. Most vagyunk túl egy 230e-s szervizen, kuplungszett csere, elülső fékpofák cseréje, csöpögött a váltóolaj, stb. Két éve a motortérben kellett több mindent javítani, az 140e ft volt.
Alapjáraton nincs vele probléma, városban viszont sokat fogyaszt. De egy kombi autó, mi meg sokat mászkálunk nagy cuccokkal, felújítás alatt kell a hely, tetőcsomagtartó, stb. Jó állapotban, 67e kilóméterrel vettük 4 éve 1.25M-ért, most 14 éves a kocsi. Én nagyon szeretem. Ha van pénzed karbantartani a kocsit, és amúgy nincs vele baj, jobban megéri szerintem megtartani a bevált régit, mert egy új (használt) kocsi vásárlása mindig lutri.
Előtte azért volt autóváltás, mert sajnos egy ütközésnél totálkáros lett.
Elvittem nagyszervizre 170.000FT volt, mentem vele 400km-t majd az otthontól kb 100km-re megállt mert elfosta magát az EGR + 60.000 forint (vagy pedig 80 volt már nem emlékszem) jah és ehhez jön az, hogy amikor megvettem mentünk vele pár száz kilométert, majd elkezdte azt csinálni, hogy betiltott az autó állandóan, kicseréltük az üzemanyagszűrőt, most egyenlőre jó, viszont ha elkezdek neki gázt adni, akkor 120/ 2400-as padlógázas gyorsitás felett torpan az autó. Illetve cserélni kell szélvédőt mert szanaszét repedt.
Másik ugyan ilyen motoros autó, elvittük olajcserére, mondta a szerelő, hogy hogy kifúj a porlasztó, oké tűzkarika csere, nagynehezen kijöttek a porlasztok, nem fúj ki, mehetünk haza. Másnapra a z autó lelevegősödött űgy, hogy a szerviz után én még mentem 200km-t. Vissza vittük igazából a bánat se tudja, hogy mi volt vele, 10 kemény munka óra alatt ki lett tisztitva az egész üzemanyagrendszer, azóta jó. Viszont csetteg a kettőstömegű illetve futóműhöz hozzá kell nyúlni, mert az elejébe valami csetteg, de ez valszeg lengőkar lesz. (Jah és ez az EGR probléma + a levegősödés egymás utáni nap következett be, tehát nem volt a családnak autója utána :D )
Milyen autó?
Márkaszervízbe hordod?
Ennyiből maszek helyeken 2 autó megkuplungoznak.
1991 óta, azaz kereken 30 éve vezetek, többnyire az agglomerációban.
Anyagi szituáltságom hullámzó mivolta miatt a Ladás kezdetektől a Porschékon és Mercedesen át Suzukiig, Renaultig, Chevroletig sokféle karakterű autóm volt már.
A mostani témába vágó: Renault Espace IV 2005 évj, 1.9dCi
Az autóhoz 2017 tavaszán jutottam, szervízkönyves, sértetlen, 12 éves kora ellenére újszerű állapotban. Sokan közhelyeztek a francia dízel miatt, de akkor úgy voltam vele, mit nekem, ez is csak egy autó, ha megkapja a karbantartásokat, akkor mi bajom lehet... Első hónap után hosszbordásszíjtárcsa csere a szíjjal együtt. Sebaj, kopó, fogyó cucc.
Kb 8 hónapig problémamentesen használtam, amikor azt kezdtem érezni, hogy sokszor nem pörög föl a motor, nem húz, hiába turbódízel, gázvisszaengedés és ismételt gázadás után indult csak meg. Aztán sajnos egyre lejjebb jött a nyomatékmaximuma. Az lett a vége, hogy kb 200ezerért turbó le-fel-ki-be. minden kipucol, kitisztít, kikormol (ez még nem DPF-es), turbó felújít, stb. Na utána jó lett. Egy hónapra rá a generátort kellett felújítani. Aztán azt zsinórban vagy 3x egymás után és szídta mindenki, mint a bokrot a vízhűtéses generátort. Aztán elkezdett rohadtul füstölni. Dízel porlasztócsúcsok kitisztítása. Megint jó lett, majd a generátort egy hónapra rá már cserélni kellett. 90 Ft, de sebaj, most minden jó a kocsin.
Kb 100km után elkezdett a tempomatos 130-ból lassulni egy emelkedőn, amin meglepődtem, mivel elvileg ilyenkor a gép adja a gázt, de mikor már 80nál tartottunk lassulásban, kinyomtam a kuplungot (ilyenkor a tempomat leold) és mondom visszakapcsolok. Na ekkor olyan üveghangig pörgött fel a dízelmotor, hogy le kellett fullasztanom. Ekkor volt nálam szűk két és fél éve az autó, ekkortájt volt sok BMW dízel kigyulladás, hogy a motorolaj táplálta és az automata kocsikat lefullasztani sem lehetett. Én le tudtam, lévén mechanikus.
Na itt lett elég. Autószerelők ki diagnosztizálták, hogy az alsó és felső holtponti jeladó összekuszált jeleket ad, a motor valszeg kuka. Összességében kb fél milliós kiadások után, bő két év alatt, bn 35 ezer megtett kilométerrel. Átvételkor 160 körül volt benne, még nem léprük át a 200at.
No ekkor elégeltem meg. Azóta is egy udvarban áll, kivonattam a forgalomból. Én autót ennyire nem gyűlöltem meg, fénykorom Porsche Carreráját olcsóbb volt fenntartani, mint ezt...
"De mivel nem keresek ennyit így csak gyűjtögettem rá."
Őszintén, így én sem tartanék autót, csak leamortizálnám idővel.
Az enyém is nagyon sokat kér el (mondjuk drága autó), most volt gumicsere = 200+munkadíj, nyáron olajcsere = 50+munkadíj, jövőre váltóolajcsere (is) = 120+munkadíj, tavaly év végén kapott egy fényezést egy karcolás kijavítására = 200. Ha ezt nem tudnám zsebből fizetni problémák nélkül, én sem tartanék autót, vagy legalábbis nem ilyen drágát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!