Ti mit gondoltok a helyzetről, mi lehet a jó döntés? Picit hosszú a történet, de muszáj leírni a sztori miatt, legalább más ne kerüljön ilyen szituációba.
A probléma
Van egy autó amit 600 ezerért vásároltak szüleim nekem. Kezdeti átírás vezérműszíj csere ilyesmi plusz 100-150k. Egy darabig szépen ment,aztán hamar kiderült eszi az olajat. Apám mondta, semmi baj majd töltögetjük az olajat nincs értelme felújítani biztos csak a szelepszárszimeringek. Ezek cseréje meg is történt, amely sajnos nem oldotta meg a problémát. Elején olyan 800-1000 km erenként kellett tölteni, de pár hónap-fél év elteltével már 300-500 km-ként kellett, tudtam nagy a baj. Míg egy pillanatban bekövetkezett lustaságom miatt a baj nem öntöttem olajat szépen kinyírtam a motort. Nem akartam elmondani szüleimnek a dolgot mert tudtam szívrohamot vagy dührohamot kapnak a pénz miatt meg, hogy milyen buta voltam. De ez volt a rosszabb döntés, mivel úgy döntöttem nem szólok nekik és megoldom egyedül, úgyis messze laknak majd kibackelem és öröm boldogság lesz.
Szervízelés
Fiatal vagyok nem nagyon értettem ezekhez a dolgokhoz. Mondta a szerelő, hogy sajnos totál kár. Két megoldás motorgenerál 500-600 ezerért vagy használt motor fele annyiért. Utóbbi mellett döntöttem. Hetekig kerestem motort mire lett egy típusazonos 120 ezerért. 10 nap garit adott a bontós. A szervízesek beszerelték felöntötték olajjal állításuk szerint és kapott friss olajat mindent visszaraktak a régiről ami működött 150k ért. Azt mondták a rossz alkatrészeket elviszik, így ott hagytam náluk. A megmaradt jó részeket elhoztam. Ment egy 2-3 napig az autó alapjárat minden szar volt azt mondták majd beáll csak a check engine ki lett törölve megtalálja az uj alapjáratot. Mentem vele hamar elment az egyik henger. Visszavittem, azt mondják ez motor probléma nem az ő gondjuk bontossal kéne ezt gariztatni. Bontós elkezdte mondani, hogy letelt a 10 nap stb. stb. Elkezdtek dobálni egymás között senki nem akart segíteni. Végül a bontós belement, hogy megnézi. Endószkoppal, mindennel megvizsgálták és kiszedtek belőle valami koszt-rézdarabot nem is tudom mit ami felcsapta a gyertyát és amiatt ment el mindig az egyik henger. Ezután hálálkodtam, hogy jó az autó. De észrevettem 1 hét alatt, hogy furcsán viselkedett 90 nél olyan mint ha kihagyott volna egy ütemet meg furcsább volt a hangja. Egyik nap kb egy-két hét után picit kihuzattam 100-110 es tempó és elkezdett kattogni a motor. Kijött a hibája. Nem is mertem menni. Próbáltam visszavinni szervízbe de ők csak arra vállalnak garit, hogy helyén van e a motor ami belül történik nem az ő saruk.
Másik szervízes végjáték
Elvittem másik szervízbe nem mertem ugyanoda visszavinni (ezt ajánlották kollégáim). Ez is két héttel később volt mert épp nyaraltak meg hasonlók. Nagyon lassú mire időpontot kap az ember közben meg úsznak el a garik... Szétszedték a motort és mondták, hogy hát totálkár. Szétmentek a hengerek még a dugattyúház oldala is szét volt karistolva, valószínű mivel az előző szervízes nem takarította ki mikor berakta a motort. Nem újítaná fel mert ujabb 500-600 k forint, szóval horror. Megint ugyanaz a helyzet állt elő. Én majdnem elsírtam magam. Szüleim még mindig nem tudtak semmit.
Jelen
Most ott tartunk, mondtam a szervízesnek keressen uj motort nekem őt nem vágja át a bontós talán. Ellenben felárral. újabb 300 ezer forintért kb megcsinálnák. Elmondtam szüleimnek. Nem akarnak beszélni velem egyenlőre. Még sokkolta őket nagyon a szitu. Pont vettem nagy motort nincsen semmi pénzem (ez még a tortúra előtt volt). Próbálom már eladni csak így nyár végén nehéz.
Kérdés
Szerintetek mi volna a logikus döntés. Sokféle véleményt hallottam már. Egyenlőre nem tudok racionális döntést hozni. Szüleimnek kéne eldönteni mi legyen az ő pénzük. Természetesen visszaadom nekik mikor lesz már annyim és akkor talán megbékélnek. Vagy az van mondom a szervízesnek rakja össze ahogyan volt valahogy eldöcögök bontósig vagy felrakom motorhibásan és elmegy 200-250 ezer forintért. És akkor buktam 800 ezret az egész kocsin de legalább nincs több stressz, újra ellehet indulni a nulláról. Vagy megjavíttatom és ujabb minusz 300-350 ezer és akkor már 1 millió 300k ban lesz az autó és kitudja mi fog még előjönni a későbbiekben. Katalizátor sincs benne. Jó nagy szar vétel volt alapvetően. Nem értettem még semmihez, bíztam a szüleimben. Ha esetleg megjavítom eltudom adni 500k ért és akkor ugyanugy 800k minuszban vagyunk szóval lehet az első megoldás érné meg.
Ti mit gondoltok, mik a véleményetek? Esetleg az első szervízessel lehet pereskedni, hogy nem tisztította ki a motort mielőtt felöntötte olajjal és valószínű a sok dzsuva ami beleszoródott az egy két hét alatt totál szétbaszta a motort vagy nem lehet őket megfogni? Vagy vigyem le a mélybe és szabaduljak meg tőle minél előbb, hogy végre végetérjen a 2 honapnyi szenvedés?
HA eltudod adni add el így ahogy van.
A bontott motor mindegyik ilyen rizikós, vagy jó vagy nem jó.
A pereskedéssel semmit nem érnél el, csak a pénzed menne el megint. Mert ott is mindenkinek igaza van csak neked nem.
A 10 napot meg azért mondják hogy addig bármi történik csak elhuzzák az időt és utána már semmit se csinálhatsz.
A legnagyobb baj hogy megvettétek azt az olyan árban lévő autót, persze lehetne akár jó is vagy jobb is , de általában ez lesz belőle. Tudom lesz aki mindjárt irni fogja hogy ő 300-ért vett és tökéletes, de ez a ritkább.
Szerintem egy milla alatt már csak akkor szabad megvenni autót ha ismered vagy nagyon szakember vagy benne vagy pedig jön a te eseted.
Szabadulj meg tőle mert ez csak vinni fogja pénzt örökre.
Kizártnak tartom hogy garanciális igényt bárkivel szemben is érvényesíteni tudj. A bontó garanciája lejárt a motorra, a beépítő szerviz számára ez hozott alkatrész amire nincs garancia, csak az elvégzett munkára (már ha van róla számla). Sosem fogd tudni bizonyítani hogy a csere motor tönkremenetelét a beépítés hibája okozta.
Ez innentől kezdve tiszta matek kérdése, és mindent az dönt el hogy milyen állapotú az autó többi része. Ha minden más patent csak a motor rossz akkor megéri betenni és egy új motort, mert 300k ráfordítással lesz egy patent autód, amit tudsz használatni. Más módon 300k-ért nem tudsz megbízhatóan használható autóhoz jutni.
Ha nem ez a helyzet, mármint az autó többi része is rossz, akkor kérj konkrét ajánlatokat hogy mennyiért lehet megszabadulni tőle úgy ahogy van, és annak alapján dönts, hogy megéri-e az újabb motorcsere. Azaz ha 150 ezret ér jelen állapotában akkor megéri a 300k ráköltés, mert lesz egy 600 ezres autód. Ha most 400-at ér, akkor nem szabad belekezdeni a javításba mert mínuszos a mutatvány. Ha 300 ezret ér akkor sem éri meg vele vacakolni mert nullszaldó a vége.
Már ott elkezdődött a lejtmenet, hogy ha egy motorból 1000 km-en (!!!) elfogy az olaj azt nem töltögetni kell hanem megkeresni hova lesz. Ez nem egy apró hibácska...
Minden más csak ennek a hülyeségnek a fokozása.
Itt Magyarországon úgy érvényesülsz, ha kigyúrod magad, visszamész, és jól pofánb..szod a bontóst, meg a szerelőt.
Így szép sorban, mert kb ezt érdemlik.
Leginkább az a tetű szerelő, neki kapásból tudni kellett volna, mi van a motorral, az olajfolyások miatt.
Nem ért hozzá valószínű.
Milyen autó ez, VW, vagy Opel?
Sajnos ha ezeknél az egyik motor produkálja ezt, valószínű az összes ugyanezt tudja.
A bontott is. :(
Opelt, VW alapú vackokat nem szabad venni. Már az újabbak közül.
Nem baj, ha regényírással próbálkozol, csak arra figyelj, hogy milyen témát választasz, illetve mennyire reális infókat tartalmaz a történeted?
Az ilyen túlzottan megmagyarázós-szájbarágós körülírásokból -mint ez az autójavítós sztori- ugyanis ordít a hamisság.
Változtass a stílusodon, vagy keress új témát.
Ha ez nem megy, akkor nézz új hobbi után. Pl. alapíts kutya menhelyet, vagy próbálkozz a harangöntéssel.....stb. :D
Ott a problema hogy szazezreket koltesz egy szazezres autora. Ha valami rossz, nem oljuk bele a tobbszoroset, mert ugy jarsz mint a haverom akinek van egy 22 eves bmwje anno 500ert vette es most 3+ millioba van.
!!
Nem azert dolgozol hogy be tudj jarni.
"aztán hamar kiderült eszi az olajat."
Nem elég hamar!
Motormegállás után azonnal bontónak kellett volna következnie!
Senki sem szeret egy üzleten ilyet bukni.
Ha valami ennyire problémás, akkor megpróbálnék a lehető legjobban megszabadulni tőle (más átverése nélkül) és komolyabb utánajárással másikat venni.
Egy jó szerelő is belefuthat egy rossz autóba, én úgy keresek autót hogy utánajárok melyik nagyon megbízható, olvasok a modellről és az adott motorról, így jobb eséllyel nem hulladékot veszek.
Sz autó már csak ilyen, viszi a pénzt
Ritka peches ember vagy...
Pontosan milyen autó ez?
Márka, típus, motor, évjárat?
Én ilyet nem akarok venni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!