Hagyományos automatában miért nincs rendes motorfék?
Nem vagyok egy nagy szaki, de ha jól tudom, motorféknél a lefele mozgó henger felett vákuum lesz, mert tk. el van zárva minden szelep, így nem, vagy alog jut be levegő.
Akkor csökkenhet a motorfék hatásfoka, ha mégsem tud rendes vákuum kialakulni, mert mondjuk nem zár jól a szelep, vagy valahkgy levegő kerül mégis a hengerbe. De tényleg nem vagyok szakértő, ez leginkább ilyen educated guess, lehet hülyeséget írok.
"Nem vagyok egy nagy szaki, de ha jól tudom, motorféknél a lefele mozgó henger felett vákuum lesz, mert tk. el van zárva minden szelep, így nem, vagy alog jut be levegő."
A szelepeket a legtöbb autóban tisztán mechanikus rendszer mozgatja, ugyanúgy kinyitnak mindig (esetleg valamilyen vezérlés okán kicsit más szöghelyzetnél vagy ideig, de az mindegy). A motorfék hatást az okozza, hogy a levegőt be kell szívni, összenyomni (mondjuk ezt a tágulási ütem részben kompenzálja, de nem teljesen), majd "kipréselni" a kipufogón át, mindeközben a motornak van belső súrlódása, hajtja a segédberendezéseket stb. Ez okozza a motorfékhatást, nem vákuum.
"Ez okozza a motorfékhatást, nem vákuum."
De, az is. Elzárt fojtószelep. A legmodernebb autókban is ritkán van csak szívó- és kipufogószelep zárás motorfékhez. Szóval azok tényleg nem, de a szívótorokban a fojtószelep igen.
Persze mellette amit írtál, a komplett négy motorütem égés nélküli futása is hozzájárul, a kettő együtt.
Nagyobb köbcenti és nagyobb kompresszió nagyobb motorfék-hatást eredményez.
Ezért is jóval izmosabb a dízelek motorfékje, még ha ott nincs is fojtószelep.
Amúgy nemrég váltottam 1.3-as Swiftről 1.6-os Cordobára és teljesen összemérhető motorfékje van.
Volt ezres Swiftem, abban tényleg nem sok volt.
De ha az 1.3-asodban nincs normális motorfék, nézesd meg, hol szív falsot vagy hogy motorfék módban egy hiba miatt nem küldi-e be az alapjárati benzinmennyiséget, mert akkor tényleg nincs rendes motorfék.
Az én seatom most melegen csinál olyat, hogy egyszercsak felhúzza magát alapjáratról 1500-ra.
Keresem az okot, szerintem a dúsítás-szabályzás lesz a gond, hőmérő-szenzor gond lehet, vagy az alapjárati motor egyéb okból kap emelő jelet.
De ha gázadás után csinálja, lehet a kostól akadó pillangószelep is. Az enyémnél az nem játszik, magától is felhúzza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!