Mekkora az a minimum összeg, amiből lehet jó állapotú, megbízható autót venni mindennapos használatra?
Meghatározhatatlan, még tippelni sem lehet rá, abszolút értelmetlen a kérdés.
Azt lehet vizsgálgatni, hogy X összegből milyen autót lehet megvenni, de a jó állapot, a megbízhatóság mindenkinek mást jelent, nincs fix pont, amihez a minimum összeget bárki behatárolja.
Előző nem igaz,
2 hónapja vettem új autót, ebből 12 napot a Szervízben töltött. (váltó csere)
Erre nem lehet pontos választ adni.
Én pl vettem 150-ért, sőt még 100 ezerért is olyan autót, amit napi szinten használok.
Amit 150-ért vettem, azon cseréltem eddig (fél év) :motorolaj, vezérlés, gyertya, légszűrő, szelepfedél tömítés , gyújtótrafó, gyújtókábelek, gyújtáselosztó fedél rotorral együtt, aksi, fékbetét, termosztát, termosztátház, fűtőradiátor, hátsó kipufogódob, flexibilis cső... Ja, meg egy izzót. Nem számoltam eddig hogy mennyi volt, de ugye nekem csak az alkatrész árak vannak, mert én csináltam. Én úgy gondolom hogy számomra jó vétel volt, de egy laikusnak nem lenne az. Ha nem én csináltam volna akkor gazdasági totálkár.
2m forint volt az előző kocsim 1 év alatt ugyanennyit kellet rákolteni.
akkumlátort
-üzemeanyag rendszerben tömítetlenség miatt tömítéseket, üzemanyag pumpát és szűrőt.
-Első toronycsapágyakat
-Első stabilizátor pálcákat
-lengőkarokat
-hűfőfolyadék légtelenító csövet
-új fűzött blokkot kapott, hengerfej maradt de új tömítés/csavarok/szelepfedél/szelepszár szimering, forgattyús ház tömítés..
-olajpumpát
-vezérlést
-vízpumpát
-gyertyákat
-felújíttatam a turbót
-klíma csapágyat
-ékszíjj készletet
-Két hátsó kézifék kábelét, és csatlakozót
Barátnőm swiftje 1M volt és 4 év alatt csak 300 000 forintot költött rá. Szóval nem lehet megmondani.
Típusfüggő. Illetve van néhány alulértékelt kocsi a piacon amit nagyon gyorsan el akarnak adni és azért annyi az ára.
Ezekből a tipikus olcsó autókból, Swift, F Astra, ilyen 250e ft körül már nem szétrohadt példányok vannak. Azokat érdemes nézegetni. De ismerek olyant aki 120-ért vett egy motorhibás de gyönyörű állapotú VW-t, 60ért vett bele egy bontott motort és van egy nagyon jó autója.
Benzinest kell venni. Minél egyszerűbbet.
Ne legyen a tartórészeken szerkezeti rozsdásodás. A tartórészeken lehetőleg ne legyen karambol utáni hegesztés. A motornak legyen jó a kompressziója Vagy a veszteségméréses értéke.
A többi alkatrész cserélhető és cserélve is lesz. Ezért bőven kell tartalékpénz és egy jó szerelő, aki nem visz be két potenciális hibát, amikor egyet megjavít.
Erre nem lehet egy összeggel felelni. Az én első autóm 1.5 dCi Renault Thalia volt, 200 ezer Ft-ért vettem generátorhibásan, de 50 km-ről lábon hazajött. Azt megcsináltattam (20 ezer), aztán kért egy új EGR-szelepet (gyárit kellett lecserélni 16 évesen, szerintem teljesen korrekt, 50 ezer volt), meg egy felső holtponti jeladót (kb 10 ezer). Ezeken kívűl csak a szokásos: vezérlés, folyadékok, szűrők.
De egy 2 milliós autóval is fel lehet ülni a szopórollerre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!