Szerintetek egy újonan vásárolt Mercedes ki tud tartani hosszú ideig jó állapotban?
Sok embert hallottam beszélni a nagy 3 luxusmárka - BMW, Audi, Mercedes - megbízhatatlanságáról. Ennek viszont nagyrészt az az oka, hogy sokan olyan autót vesznek amire nincs valójában pénzük, aztán nem tudják rendszeresen márkaszervízbe hordani, így végül ezekhez a pici házi szerelőkhöz, "ismerősökhöz" hordják, vagy rosszabb esetben sehova, ami utána gondokhoz vezet.
Viszont ha valaki megvesz egy új, modern Mercedest (mondjuk egy C osztály Plug-In Hybridet) és normálisan karbantartja, rendszeresen takarítja, nem vezeti intenzíven (határokon belül), emellett félévente - évente hordja márkaszervízbe karbantartásra, akkor ki tud tartani akár félmillió kilométert is különösebb problémák nélkül?
Értelmes válaszokat várok, köszönöm!
Tényleg megbízhatatlanok... Főéeg a BMW-t divat szídni nálunk ugye, aztán ott van az élbolyban, csak itt ami megy, sokan annyit látnak, hogy behozzák a nyugaton már senkinek sem kellő autókat, aztán itt meg ynafognak ha baja van, nem tudom mit várnak egy olyan autótól amit azért cserél le valaki, emrt elért arra a szintre mikor jönnek a költségesebb karbantartások, és esetleges meghibásodásodások.
Szerintem ez egy olyan kérdés, amire leginkább te tudnál válaszolni félmillió kilométerrel később :)
Amúgy szerintem nem. Egy mai C-osztály nagyon-nagyon más, mint egy 30 évvel ezelőtti, jóval komplikáltabb, és nem méretezik már ilyen hosszú távra az alkatrészeket. Még ha a gyári előírások szerint (sőt, szigorúbban!) is tartod karban, párszázezer kilométer után felteszik neked azt a kérdést, hogy szeretnél-e cserélni ezt-azt annyiért, amennyit kábé az autód ér. És ha nincs különösebb érzelmi értéke az autódnak (mondjuk abban született a fiad), akkor inkább lemondasz róla. Valaki majd megoldja okosba' és lesz pár évre egy jó mergája. Persze ha beleteszel annyi pénzt, akkor új szívvel, tüdővel és vesével kibírhatja, de gazdaságilag (a te szempontodból) irracionális.
Tapasztalat, vagy Jóska mondta a kocsmában? Negyedik 3-mas BMW-met hajtom, mind újként került hozzám, mind nagydízel, 350-400.000 km között adtam el mind, egyiknek sem volt különösebb műszaki gondja...
Ja lehet csak annyi a trükk, hogy az előírt karbantartásokat mind megkapták...
Ez tipikusan olyan, hogy csak a tulajtól függ. Ha garázsban tartja, alig használja még jó hogy kitart, de ha hanyag a tulaj, olajcserére is alig akarja elvinni, könnyen a bontóban találja magát a kocsi 10 év előtt. A mostani újak talán tartósabbak lesznek mint a régebbiek, de ezt majd az idő tudja csak igazolni.
Első válaszoló nem tudom mit kever itt az agyonhasznált 15-20 éves behozott kocsikkal, mikor a kérdés címe is úgy szól, hogy "újonnan".
"Sok embert hallottam beszélni a nagy 3 luxusmárka - BMW, Audi, Mercedes - megbízhatatlanságáról."
Az internet az utóbbi 10 évben terjedt el nagyon tömegesen, ahogy a facebook és egyéb felületek is, ahol hirtelen mindenki nagyon képzett lett, és boldog-boldogtalan megosztja a valós vagy valótlan tapasztalatait ezekkel az autókkal. A W123 és W124 Mercik idejében is voltak gubancok szarásig, csak akkor nem volt internet, nem tudott róla senki, csak a tulaj meg a közvetlen ismerősei, nem írta ki facebookra, hogy ezt meg azt kellett cserélni, nem volt róla vlog, stb.
A valóság az, hogy ezekben a "nagyonszarmodernfos" Audikban, BMW-ben, Mercikben 3-4 évesen van akár 350 ezer km (nem mindben persze), a lelket kihajtják belőle, mégis a legtöbb ennyi km után még mindig újszerű, és teljesen jól megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!