2019 Toyota Yaris hybrid - mennyire használható autópályán?
Akik leírják, hogy egy 2019-es(!) Yaris nem alkalmas rendszeres autópályázásra, ugyan írják már mellé azt is, hogy miért?
Tényleg érdekelnének az elfuserált érvek.
Szélzaj? Semmivel sem rosszabb, mint bármelyik középkategóriás autóban.
Rövid tengelytáv? Autópályán ennek (meg úgy egyébként) mi a jelentősége? Nem látom az összefüggést...
A kérdező sehol nem írta, hogy cementeszsákokat vinne rendszeresen, vagy a családot 8 bőrönddel, vagy 180cm-es emberkék ülnének be mögé, stb. Teljesen jó egy Yaris autópályára is.
Ha csak a sebesség a lényeg, nem lesz gond. Nekem 2002-es 1,3-as Fiestám van 69 lóerővel.
A végsebessége hivatalosan 158 km/h :-( , de simán megy valódi 130-at (óra szerint 140) órákon keresztül. Beszélgetni alig lehet benne, akkora a zaj. Ez eléggé fárasztó. Ha emelkedőn lelassít valaki, nehezen gyüjti össze a sebességet. A fő baj inkább országúton van (ahol szerencsére én keveset járok). Az előzéshez kellenének a lóerők, de kevesen vannak egy 1050 kgönsúlyú autóhoz.
"Rövid tengelytáv? Autópályán ennek (meg úgy egyébként) mi a jelentősége? Nem látom az összefüggést..."
Akkor talán nem okoskodni kéne hanem okosodni...
Nem fogok neked továbbképzést tartani fizikából, főleg nem ebben a kérdésben.
Ettől még az, hogy teljesen fogalmatlanul ideböfögsz valami marhaságot, majd még hozzá is teszed, hogy mellesleg nem értesz hozzá, és ezek után megsértődsz, hát... Vicces, na.
#6: Nem én vagyok az 5-ös, de mivel nagyon ráérek, én tartok neked egy kis továbbképzést fizikából.
Amiért a nagyobb tengelytávú autó stabilabb:
1. Ha egy úthiba/kátyú/bukkanó stb. miatt rugózik az autó (nyilván mivel nem tükörfelületen vezetsz, ez valamilyen szinten folyamatos) akkor azonos mértékű (cm-ben mérve) mozgás a futóműnél kiseb szögelfordulást ("billenést") jelent a teljes autóra nézve.
2. Mivel távolabb van a két tengely, ezért az első tengelynek az úthiba után több ideje van a rugózást/lengést csillapítani, mire a hátsó is az úthibára ér tehát "kevésbé egyszerre" rugózik a két tengely.
3. Az oldalszél kevésbé csavarja el az autót hoszabb tengelytáv esetén. (nyilván ekkor maga az egész autó is hoszabb, de arányaiban nem annyival, mint a tengelytáv).
4. Ez nem közvetlen a tengelytávból következik, de a yaris nem egy nehéz autó, meg úgy általában a többi rövid tengelytávú sem. A kis tömeg sem segíti a stabilitást.
Természetesen ezek nem csak autópályán érvényesek, de alacsonyabb sebességű közlekedésnél kevésbé feltűnőek.
Nekem van halvány lila gőzöm, járműmérnök vagyok.
Na, te "járműmérnök", sikerült egy megerőszakolt magyarázattal előállni, de tele van tévedéssel az egész. :-)
Továbbra is autópályáról beszélünk, és tudom, hogy ez itt Magyarország, de egy autópályát kátyús, úthibákkal teletűzdelt valaminek jellemezni erős túlzás.
Nagyobb tengelytáv szerinted más jellegű lengéscsillapítást jelent.
Elárulom: semmi köze a kettőnek egymáshoz. Tudod mihez van köze a lengéscsillapításnak? A futóműhöz és felfüggesztéshez. Aminek semmi köze ahhoz, hogy az első és hátsó tengely milyen távolságra van egymástól.
Befolyásolja a futómű kialakítása (csatolt- vagy többlengőkaros hátsó pl.), a lengéscsillapítás karakterisztikája, amely a összefügg a rugók erősségével is. De még itt sincs szó a tengelytávról.
A tömeget jól írtad, az valóban összefügg vele, de ez még mindig nem a tengelytáv.
Karosszéria csavarodása:összefüggésbe hozod a tengelytávval, csak szerintem ez pontosan fordított előjellel igaz, másrészt ez szintén erőteljesen az autó karosszériájával van szoros összefüggésben.
Üdv: egy gépészmérnök.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!