Csillaggarázsos autó állagmegóvása?
Millió számra állnak autók a szabad ég alatt.
A nagyobb veszély nem a fényezett elemekre leselkedik, hanem, mit sokan meg sem néznek: az autó alja.
Ott a gyári védelem minősége is kérdéses, ha van is idővel lekopik, és a védtelen vason ott marad meg legtovább, csapdába esik a nedvesség, sokan akkor akarnak tenni valamit, amikor már szétrágta a rozsda... késő, a rozsdásodást megelőzni kell alvázvédőzés, üregvédőzés.
A fényezett elemek, ha a fényezés nem sérült, sokkal kisebb veszélynek vannak kitéve.
Használatban lévő autónál nem ugyanazokból a szögekből éri a napfény, és ha nem mindig ugyanoda, ugyanúgy parkolsz, tovább lassítható az UV károsodás mértéke, de alapból is évekről van szó.
Sokkal nagyobb esélye van annak, hogy valaki megkarcolja, meghúzza a parkolóban, ráesik valami, elveri a jég, mint annak, hogy az UV-től megfakul.
A ponyva felejtős, többet árt, mint használ.
A belső teret tudod védeni árnyékolással, fényvisszaverővel, de nézz körül, mennyi autó áll a szabad ég alatt...
Van ez az ezüst színű takaró amit szélvédő mögé szoktak tenni ha erős napsütés van, hogy a műanyagokat védje.
De szerintem nem az a legfontosabb, inkább a korrózióvédelem. Lealvázvédőzni, és ha kasznin kis foltba is megjelenik a rozsda, azonnal lekezelni.
Saját tapasztalat, 15 éves autót vettem ami addig végig garázsba állt, 0 rozsda volt rajt. Nekem szabadba áll, 1 szabadba töltött év után már elkezdtek rajt jönni az apróbb rozsdafoltok. Én ettől jobban tartanék, mint a fényezés kifakulásától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!