Akik azt mondják, hogy "állapotot veszünk, nem kilométert", mennyire gondolják komolyan?
Értem én, amit írtok, de ha készpénznek veszitek, hogy szinte az összes autó tekert órás, akkor azt miből gondoljátok, hogy rendesen karbantartott az autó?
Nem fogjátok látni, hogy rendszeresen cseréltek-e rajta olajat, valóban megtörtént-e az előírt vezérléscsere, stb. Vagyis ezek nagyon nehezen ellenőrizhető dolgok. Vagy én látom rosszul?
Miert lenne nehezen ellenőrízheto?!?
Ugyan szervizkömyvet is hamisitanak már,de az alaktreszekről meg szerelesrol szolo szamlakat azert még nem......de jó persze most tudom az lesz a következő,hogy honnan tudom hogy a szerelő valóban kicserélte........
Egy német autónál már eleve kitömött zsebbel kell rendelkezni ~150e km környékén mert ott akármi szétmehet, ami egy normálisan összerakott autónál nem. Én Hondát használok, gyorsaságiban is volt cbr-em, soha semmi komoly gond nem volt velük, egy parkoló radarom ment tönkre azt használtan vadásztam másikat, és a kopó alkatrészeken kívül más meglepetés nem volt velük.
Vw konszernes autóknál meg 80-100e km-nél vezérlést cserélnek, hengerfejesek, csöpög alóluk az olaj(ezt sok év alatt megfigyeltem, és jelenleg is egy 2008-tól gyártott Passattal sem foglalkozik a gazdája a lakóhelyemen, így jól összemocskolja a szarjával a parkolót)
Japán autónál többnyire csak a rozsdát kell vadászni de ott is az azonnal kezelésre szoruló eseteket.
Tényleg állapotot kell nézni, km-et kevésbé, évjáratot egyáltalán nem.
Mert sok 20 éves, gazdás autó van aminek jobb az állapota mint egy 10 éves leélt kocsinak.
A km-et meg, hát bizonyos kocsinál nézném. Pl. egy VW 1.4 16v-t nem vennék meg 300e km el, mert valószínű hogy zabálja az olajat. 1.9 TDI-t meg 500 ezer km-el nyugodtan megvenném, ha az autó nincs leélve.
Szóval évjáratot egyáltalán nem.
Mi a helyzet azokkal az alkatrészekkel, amiket már nem kapsz egy 18-20 éves autóhoz? Még gyáriban sem?
Sok alkatrész nincs már ennyi idős autókhoz, régebben talán 10 évig volt kötelező, most már egyáltalán nincs ilyen előírás, csak a törvényben meghatározott garanciaideig szükségesek biztosítani. Persze ezt mindegyik gyártó megfejeli jó pár évvel, de pár példa ismeretségi körből: 8 éves Mini Cooperhez nem volt rendelhető gyári alkatrész. Astra G-hez (ez már 15 éves) 10 munkanapra volt rendelhető gyári alkatrész. VW T4-hez (25 éves) nem volt rendelhető gyári alkatrész. Kia Sportage-hez 1 hónapos rendelési határidővel jött meg egy gyári alkatrész.
#18-as: áruld már el, mit értesz az alatt, hogy "kiforgatok" egy általad szólás-mondást, szerintem meg egy közhelyet? Mit forgattam ki rajta? Nem kötekszem, kérdezek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!