Hogyan kaphat az a személy jogosítványt, aki képes a fehér füstöt okádó autójával kilométereket menni?
Tudtommal még mindig vannak műszaki jellegű órák a KRESZ tanfolyamon. Nem? Akik erre képesek, ők erre nem jártak be, vagy nincs is jogsijuk, vagy csak leszarják hogy éppen meggyilkolják az autóikat?
Sose értettem. Ezelőtt mindig csak YouTube videón láttam ilyet, viszont már január óta elég sokat kell közlekednem, azóta 2x is szemtanúja voltam ilyen esetnek. Az egyiknél egy újabb fajta autó volt, autópályán beállt úgy 50-es sebességre, nem ment le a lehajtón sem, hanem utazott így tovább. Közben meg mivel alig volt szél, fél kilométernyi ködöt hagyott maga után. A másik meg nem is lassított, ment ugyanúgy 130-al tovább, mintha minden rendben lenne.
A B kategóriás elméleti vizsgán az 55 kérdésből 5 db műszaki jellegű, ezeket egy hatvan-valahány (de erre lehet, hogy rosszul emlékszem) kérdésből álló adatbankból választja ki a szoftver véletlenszerűen. Mivel mind az 5 műszaki kérdés 1 pontos, ezért ha egyik sem jön össze, akkor is megvan a vizsga, de mivel nem sok van belőlük, be is lehet magolni a válaszokat.
Egyébként meg sokkal több embernek van autója, mint amennyi ért hozzá. Az autó ma már nem minősül gépnek vagy járműnek, nem így tekintünk rá. Az autó az élet része, a helyváltoztatás természetes módja. Abba ottan be köll ülni, húzni-nyomni-tekerni a dolgokat és a munkahelyen, otthon vagy a bótnál kiszállni. Sokan úgy vannak vele, hogy ha lehetne választani, inkább sofőrös autójuk lenne, mert ők maguk nem akarnak vezetni és nem is érdekli őket, de ez a közlekedési mód az, ami nekik megfelelő. Ám a személyi sofőr drága, az önvezető autók még nem járnak ott, hogy a hétköznapokban minden helyzetben használhatóak legyenek, így jobb híján vezet az is, akit nem nagyon érdekel, mit csinál.
Sok embernek az autó olyan, mint a mosógép. Elindítja, használja, de igazából fogalma nincs hogy működik. Olyannal is találkoztam már, aki azt se tudja, hogy miért kuplungol és mit is csinál azzal valójába, csak hát úgy tanították.
Valóban több technikai oktatás kéne a tanfolyamon, mert hát tulajdonképp az autó is egy gép, amit kezelünk.
Egyébként nem alapba azzal van a gond, ha fehér füstöt okádó kocsival megy valaki. Mert lehet hogy aznap kezdte el neki, és haza akar jutni vele ez érthető. Az viszont nem, hogy miután észlelte se hajt le a pályáról és megy mellékutakon haza.
És ezt Te tanultad a műszaki órán, aludtál?
Mert ha igen, akkor nem kérdeznél ilyet, de ezek szerint nem.
Ehhez tartós menet kell, amire legjobb az autópálya.
#4: Hát én azt tanultam, hogy ha így füstöl egy autó több kilométeren keresztül, akkor ott valami baj van: [link] Amúgy komolyra fordítva a szót, igen, tanultunk ilyet. Volt demonstrálva képen hogy milyen a kipufogófüst mikor eszi a vizet az autó, ahogy az is hogy milyen mikor az olajat eszi. DPF akkor még nem volt, így nem is említették. A vezetés első óráiban volt kerékcsere, víz utántöltés, stb.
Ez nem DPF regeneráció, ahogy azok sem azok voltak amit láttam. Olyat is láttam már, annak sötétebb a füstje picit és jóval gyengébb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!