Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A raliban valóban büntetnek...

A raliban valóban büntetnek súlyos másodperceket, perceket akkor, ha valaki pl felborul és vissza kell borítani, vagy ez csak a szimulátorok nyavalyája?

Figyelt kérdés

A logikát nem értem csak benne, ha valaki pl kicsúszik, árokba borul, felborul és fel kell segíteni, az már ÖNMAGÁBAN egy rohadt nagy szívás és időbüntetés.. miért kell fokozni? Illetve ha már fokozzák, akkor miért ilyen durván, hogy 1 perc pl? Annyi idő alatt egy átlag pályának be lehet járni a felét.. sosem hozza be a lemaradást.. vagy max akkor, ha annyira nyomja neki, hogy ki kell centiznie mindent és ezzel veszélyezteti a nézőket is.


A másik amit nem értek, hogy miért kell 10 másodperces büntetést adni annak, aki egy tizedmásodperccel hamarabb indul el a rajttól, mert annyira "lelkes"? Tegyük fel 5-től számolnak vissza, elindul egy hangyaf@sznyival hamarabb.. miért nem elég 5 másodpercre büntetni? (Az is sok, főleg úgy, hogy konkrétan tized, meg századmásodperceken múlhat egy egy pozíció..)


Ilyen versenypályás szimulátoroknál sem értem pl a levágást, hogy miért büntetik olyan durván, pl fél perccel, vagy azzal, hogy a köridő nem fog számítani.. Itt nyilván nem arra a levágásra gondolok, amikor vki levág egy kilómétert, mert úgy adja a pálya.. azt persze, büntessék, de amikor vki max egy tizedmásodpercet nyer a levágással és azt is jó eséllyel nem direkt teszi, mert egyébként igen veszélyes.. könnyen kicsúszhat a füvön az autó, vagy instabillá válik, aminek a stabilizálása már elvesz egy csomó időt.. na.. az is már csak emiatt önmagában elég büntetés, de akkor büntessék meg 3x, vagy legrosszabb esetben 5x annyi időre, mint amennyit nyerhetett vele (és így lenne max 2-5 másodperces büntetése kb..) és akkor még büntetve is van eléggé. De az ilyen fél, meg egy perces büntetéseknek abszolút semmi értelmét nem látom.



2021. márc. 15. 21:09
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Például azért, mert egy szimulátorban nem kell azon aggódnod, hogy a felborult autóddal visszaérve vajon lesz-e elég idejük a szerelőknek mindent a helyére rakni, kicserélni.

A valóságban ezzel szemben könnyen lehet, hogy ott már vége is a versenyednek, vajon olyan jellegű sérülése lesz az autónak, hogy elmennek a beállítások és esélytelen lesz jó időt futni a következő etapon.

2021. márc. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
*vajon=vagy
2021. márc. 15. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

"Például azért, mert egy szimulátorban nem kell azon aggódnod, hogy a felborult autóddal visszaérve vajon lesz-e elég idejük a szerelőknek mindent a helyére rakni, kicserélni."


Nem tudom pontosan hogy értetted ezt, nos a Richard Burns Rallyban valóban nem, ott csak vége a menetnek, ha összetörjük az autót.


A Dirt Rally 2.0-ban meg szintén komoly hatással van az autóra a sérülés, pl a motor alacsony fordulaton megy csak és ott is rángat.. kb 30-40-nel lehet csak haladni tetűlassan.. emellett meg ahol lehet szervizelni, ott meg nincs idő rendberakni a kocsit, mert ha a motorhoz még ha csak egy "Quick fix"-et is akarunk csinálni, az is annyira meghaladja a fél órás limitet, hogy a komoly, több perces büntetések miatt érdemes inkább 30-cal végigmenni a pályán úgy, hogy szenved a motor... (aminek nincs kb semmi értelme sem, mert a nézőknek sem nagy buli egy 30-cal zötyögő roncsot nézni..) tehát pl a szerelés miatti időbüntetést sem értem.

2021. márc. 15. 22:29
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha játékban beesel az árokba és megnyomod a help gombot, hogy visszategyen a pálya közepére, akkor azért számol fel 30 másodpercet, mert annyi időnek veszi a játék, hogy help nélkül annyi időbe telt volna. Az lenne a csalás, ha egy beborulás az árokba 1 másodperc veszteség lenne csak, mert megnyomod a gombot, aztán mehetsz is.


A többin pedig nem értem, hogy mit nem értesz. Ez a szabály. Szumóban, ha a sarkad utolsó atomja kilóg a körből és ezt a bíró látja, akkor vége. Fociban, ha a labda belóg kicsit a gólvonalon túlra, akkor gól. Röplabdában, ha a kezed utolsó atomja hozzáér a háló első atomjához és a bíró ezt látja, akkor vége. Ennyi. Ez a szabály. Arról nem is beszélve, hogy hogyha lenne tolerancia az autóversenyben, akkor mindenki annak a határán vezetne, mindenki letenné kicsit a fűre, aztán ugyanott vagyunk.


Ez a szabály, kész.

2021. márc. 16. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Mindenki leteszi egy kicsit a fűre, ha van rá lehetősége. Sőt, ahol nincs akadálya, az ideális ív legtöbbször az út mellett van, kicsit vagy nagyon letéve a kereket az útról. Így lehet a leggyorsabban haladni.

De a rallye nem Forma 1, hogy a pályaelhagyást így büntessék. Mint ahogy ha lecsúszik az útról valaki a gyorsaságin, kap érte elegendő másodpercet, mire sikeról a nézőknek visszatenni az útra. Miért adnának még másodperceket neki?

A korai rajt más tészta, ott azért kell a büntetés, hogy kordában tartsák a lelkes versenyzőket és tényleg mindenki időben engedje el az autót.

2022. ápr. 8. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!