Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Most akkor kell hűteni a...

Most akkor kell hűteni a modern turbós motorokat vagy sem?

Figyelt kérdés

Modern alatt maximum 3 évest értek.


Megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint kötelező egy percig járatni a motort, mások szerint van benne egy mechanika, ami a motor leállítása után még hűti. Én ha leállítom a motort, kiszállok, bezárom, akkor utána még egy darabig hallok benne járni valamit. Mi az igazság?


2021. márc. 13. 22:14
 1/10 anonim ***** válasza:
31%

egy biztos...a jármű-motor kitalálói, a gyártók nem bízzák a kocsi tulajdonosára, hogy bármit is tegyen a motorral, vagy ne tegyen..

A fene megette, ha leállás után mág babrálni, várni kellene..az az autó eladhatatlan lenne.


Tehát használ, leállít, kiszáll, elmegy.


a motor ugyanolyan minőségű marad, mint előtte volt.


Persze vannak feltétek is..az első, és legfontosabb a 0W20-as SN minőségű motorolaj. Ezzel a gyár garantálja hogy a turbó(is)kiválóan működjön egyéb odafigyelés nélkül.

2021. márc. 13. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
84%
Semelyik autót nem kell azért járatni hogy hűljön. Azt elintézi a hűtőventilátor. A turbós motorokat szokás leállítás előtt járatni. Azt is csak azért, hogy a turbó lassabban forogjon, mikor leállítod, ugyanis leállítás után már nincs olajnyomás és ezáltal megfelelő kenése a turbó tengelyének.
2021. márc. 13. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Tehát mégis kell? Vagy csak pályás használat után?
2021. márc. 13. 23:15
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Pályás használat után se kell, ha a lassítósávba már motorfékkel kezdesz.

Max 1 perc járatás ajánlott, de az is csak akkor ha előtte kinyomtad a szemét.

Egy sima országúti vagy városi út után meg mire leparkolsz már nyugodtan le lehet állítani.

Sokkal sokkal kritikusabb az, hogy hideg motorral mit művelsz

2021. márc. 13. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Nincs két egyforma konstrukció - az Audi V6/V8/V10/V12 diesel motorok pl. híresek arról, hogy igénylik ezt a "lehűtést", egy időben a Subarukról is úgy tartották, hogy kell nekik, de ezek amúgy is olyan beteges motorok, hogy tulajdonképpen ezzel csak azt választod meg, hogy mibe ne menjen tönkre a motor. A 2000 köbcenti alatti kategóriában szinte egy motorról sem tudok, ami érintett lenne, szóval ha épp ésszel felfogható autót veszel akkor ez a problémakör nem érint, a teljesítményorientált típusok sajátja.
2021. márc. 13. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Általánosságba egy turbós motort nagyobb igénybevétel után, leállítás előtt érdemes fél percig alapjáraton hagyni - hogy a turbó forgása lassuljon. Mert ha hirtelen állítjuk le, a még több tízezres fordulattal forgó turbócsapágyba megszűnik a nyomott olajzás, az pedig jóval idő előtti tönkremenetellel jár.

Ugyanúgy, indítás előtt is hidegbe egy dízelt egy percig, vagy akár nagyobb motort tovább érdemes járatni, hogy a hideg tehát nehezebben szivattyúzható olaj minden kenési helyre eljusson, meg egy picit melegedjen a hengerfej meg a blokk.

Ez egyébként egy benzinesnek se árt, de annak hidegbe is elég 10-20mp-ig járatni.

2021. márc. 14. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
34%

Ha van benne start stop akkor van benne szivattyú a huteshez ergo nem kell.


Ha nincs start stop akkor kemény autópályás menet után egy hosszú motorfekes szakasz a Dieselnel, benzines esetében 1-2 perc alapjarat. Főleg ha német autópályán mentel.

2021. márc. 14. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
27%
A legjobb ha hűtőbe rakod.
2021. márc. 14. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
86%

Igazából túltolták az autós portálok ezt a témát. Egyetlen valós élethelyzet van, mikor a turbó nagyon ízzik, az pedig mikor autópályán mész mondjuk órákat, a turbó folyamatosan pörög, és önmagában ettől nagyon felmelegszik. Na ilyenkor kell a hűtés. De hogy állsz meg egy parkolóban? Elveszed a gázt, gurulsz, fékezel. Ha nem adsz gázt, a turbó sem pörög már. Mire leparkolsz, hűl annyit, hogy nyugodtan le lehet állítani.

Egyébként ha hirtelen megakarsz állni nagy menet után, akkor a szívómotoros autót sem kell egyből leállítani.

2021. márc. 14. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez a "turbós motor = hűtögetni kell minden leállítás előtt" közhely kicsit túl van lihegve.

Két esetben érdemes fél-egy percet járatni: 1. Ha hegyre mész felfelé és hirtelen meg kell állni. 2. Ha autópályán kiállsz pihenőnél, benzinkúton. Bár ez esetben sem úgy állunk ki általában hogy a lehajtósáv végéig nyomjuk a gázt, mint süket a csengőt, majd satufék. Hanem már előtte elengedem a gázt, kihajtósávon is már csak gurulok. Tehát ez alatt is bőven tud hűlni.

Városi forgalomban totál felesleges.

2005 óta vannak turbós autóim. Volt olyan, amit 300.000km-rel gyári bontatlan turbóval adtam el. A jelenlegi 2018-as. És a fentiek szerint szoktam eljárni.

2021. márc. 14. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!