Nissan miért nincs agyondícsérve, úgy mint egy Honda vagy egy Toyota amikor megbízhatóságra hozza minimum azt a szintet?
Fateromnak Primerája van, arra írtam, hogy szereti a rozsda.
Bár az előéletéről semmit nem tudni, hogy garázsban tartották-e vagy sem.
2001
Nem rossz autó, bár kényelem terén nekem nagyon nem jó (főleg az öreg mercim után :D)
De pakolás szempontjából nagyon durva ez a kombi.
Leborított ülésekkel pár centi híján 2 méter hosszú cuccot be tudsz tenni.
Szerintem azért, mert a Nissannak nem nagyon voltak olyan ikonikus modelljei, mint ami a Honda és a Toyota esetén egy Civic vagy Corolla, leszámítva persze a sportmodelleket. Éppen ezért nem tudtak kialakulni olyan legendák, mert folyamatosan változtak a típusok. A Toyotánál meg ugyanúgy Corollának hívták a hacsirokut, mint manapság, pedig nyilván köze nincs hozzá, de mégis. Ennyit számít a név, ez kell a legendák kialakulásához. Civic dettó. A Mitsubishinek is mindinki a Lancer Evo-ját ismeri, meg ugye a sima Lancert, az a modell lett legenda a rally miatt, a többi nem lett ennyire felkapva.
Aztán a Nissan esetén ott van a Renault házasság, ami sokaknak nem tetszett, mert az autók formaterve elég erősen átment a franciás irányba (nézzünk csak meg egy 2005 körüli Primerát). Szerintem itt sokan úgy érezhették, hogy a márka veszített az egyediségéből. De hasonló volt a helyzet, amikor a Mercedes kapta meg a Renault motorokat, vagy amikor a Minibe került a Prince motor, vagy amikor a Volvoba megérkeztek a PSA dízelek és a Mazda motorok. Az ilyen házasságok az átlag usernek jót tesznek, de a fanatikusok, akik ezeket a legendákat terjesztik főben járó bűnnek vélik (még akkor is, ha esetleg egy sokkal jobb konstrukció kerülhet bele így az autóba).
Emellett valóban ott van az is, hogy a Nissan valahogy sosem volt egy olyan igazi világmegváltó valami. Tök jó kocsikat gyártottak mindig is, de szerintem ahogy európai márkák közül is az Opel sosem tudott népszerűbb lenni a Volkswagennél, úgy a Nissan sem tudott népszerűbb lenni a Hondánál. A Honda indult F1-ben is, emellett végig vitte a Civic és Accord neveket a mai napig. A Toyotának ott van a Supra, a valaha készült talán legjobb hathengeres benzinmotorral, mindenki ismeri, hogy mire képes egy 2JZ. Emellett világelső a hibridautók gyártásában, és szintén megtartotta az ikonikus modelljeit. Ja, és szintén voltak F1-ben, sőt, gyári csapatként, valamint WRC-ben is aprítottak rendesen. De a ralinál maradva, mi jut eszünkbe először, ha összkerekes versenyautóról van szó? Hát persze hogy a Subaru, vagy a Lancer. Igen, a Nissannak volt GT-R-je, van aki arra gerjed, de mindig is inkább egy szubkultúra maradt, míg a többiek be tudtak törni a mainstream vonalba.
Szóval szerintem nagyjából ezért. Amúgy Nissanom van :)
"A Toyotának ott van a Supra, a valaha készült talán legjobb hathengeres benzinmotorral, mindenki ismeri, hogy mire képes egy 2JZ."
Egyet értek, de azért a Nissannak is voltak nagyon jó motorjai, például az RB26DETT, vagy az SR20DET :)
Igen, de a Toyota és a Honda is gyártott szinte ugyanolyan kategóriájú terepjárókat, szóval nem lehet mondani, hogy mondjuk kimondottan a Nissan képviselt volna egy kategóriát, ezért csak azt vették volna. Szerintem egy motor nem lehet túl rossz, ha jól tuningolható :) Bár én sosem foglalkoztam velük, de nem véletlen, hogy a mai napig ennyire népszerű. Amúgy én pont ezért szeretem a Nissant, mert lehet hogy nem ők találták fel a meleg vizet, de sosem gyártottak szart, és a használt piacon az esetek többségében olcsóbban mennek, mint a többi "mainstream" japán. De például egy régi Swiftet drágábban lehet elvinni, mint egy azonos évjáratú Almerát, vagy Primerát, magasabb felszereltséggel. És tényleg nem rohadnak annyira, mint egy Mazda (2000-től kezdve).
Ahogy már említettem, szerintem ugyanez a helyzet az európai átlagautókkal is. Miért kerül többe például egy Golf egy Ford Focusnál? Vagy egy Polo egy Corsánál? :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!